Hirdetés

Baldur's Gate 3 PlayStation 5 teszt - kalandok kontrollerrel

|

A Baldur's Gate 3 PS5-ön is egy csodálatos játék, de azért bizonyos limitációkat el kell viselni a konzolos élményért cserébe.

Hirdetés

Látva a Baldur's Gate 3 PC-s tesztjeit, egyáltalán nem véletlen, hogy az otthonukban egy derék PlayStation 5-öt őrző pajtások is nagyon várták már a Larian Studios szerepjátékát. Azt a D&D kalandot, ami annyira jól sikerült, hogy más fejlesztők kevesen elkezdtek kalimpálni, mondván ez a minőség nem várható el standardként mindig, mindenhol és mindenkor. Mindezek tökrében nyilván nem volt könnyű kivárni a PS5-ös megjelenést (mondjuk az xboxosoknak még tovább kell gyakorolniuk a türelem nemes erényét), de vajon sikerült-e ugyanazt a közel osztatlan sikert aratnia a játéknak konzolon is, mint PC-n?

Nos, a helyzet bizony az, hogy a Baldur's Gate 3 PlayStation 5-ön is pontosan az a zseniális játék, mint számítógépeken, azt viszont természetesen érezni fogja az ember, hogy nem egy olyan vas segítségével bírja mozgásra a játékot, amiben csak a videokártya is jóval drágább, mint a Sony konzolja cakk-pakk. És ugyancsak meg kell szokni azt is, hogy billentyűzet és egér helyett (melyekre érezhetően ki lett találva anno a Baldur's Gate 3) ezúttal kontrollert kell ragadnunk.

Hirdetés

Szokni kell az irányítást

Kezdjük a döccenőket az utóbbival, vagyis az irányítással. A kontrolleres kezelést nem kellett szerencsére nulláról megálmodnia a Larian Studiosnak, elvégre PC-n is van lehetőségünk félrerakni a megszokott perifériákat, és kontrollert ragadva elkezdeni a kalandozást. Ebben az esetben teljesen átalakul az egész kezelőfelület, ez már a karaktergenerálásnál is tetten érhető. Elsőre nagyon furcsa lesz aztán az, hogy a kiválasztott karaktert közvetlenül irányítjuk a kontroller karjai segítségével, bár a lehetőség persze megvan arra is, hogy egy adott konkrét pontra küldjük őt vagy az csapatot. Az igazán nagy változás azonban harc közben érhető majd tetten. A millió és egy képességet, varázslatot, harci kunsztot, no meg persze az összecsapások során használható tárgyakat, például varázsitalokat mind-mind egymás mellé helyezett tárcsamenükben szórták szét. 

A szűz szem nem feltétlenül áll erre rá, de megéri időt hagyni a dolognak, előbb vagy utóbb bele fogunk szokni ebbe a rendszerbe, és az Act I vége felé már tényleg rutinból megy a harc, simán beépül az izommemóriába az, hogy csalhatjuk elő az adott skillt pillanatok alatt, miközben a tárcsamenükben kavirnyálunk. Egy fokkal nehezebb rájönni az olyan apróságokra, mint hogy mondjuk hogyan léphetünk ki manuálisan a körökre osztott harcból. Saját bőrömön kellett megtapasztalnom ezt, mivel miután aktiváltam egy csapdát, sehogy sem akart véget érni a harc, még akkor sem, amikor egy kapcsolóval kiiktattam a csapdaszerkezetet. Végül persze rájöttem hogy egy másodlagos, például térképnézetben előhívható tárcsamenü jelenti a megváltást, de nagyon hosszú 5 perc volt, amíg eljutottam erre a felismerésre. 

A legnagyobb para a tárgyakkal és egyebekkel való interakció lesz. Nagyon nehéz kontrollerrel pont kijelölni azt az apró tárgyat, amit fel szeretnénk venni, és ugyanígy egyáltalán nem egyszerű feladat az sem, ha egy tárgyakkal körülvett NPC-vel akarunk esetleg diskurálni. Elég ugyanis egyetlen rossz mozzanat, és kész a baj. Én például egy sétálgató kováccsal akartam szóba elegyedni, hogy átnézzem a portékáját, de pont arrébb lépett, amikor kattintottam, így sikerült ellopnom valamit a műhelyéből. Nyilván nem akartam meglopni szerencsétlen, de ezt követően nem győztem neki ajándékokat adni, hogy bocsánatot nyerjek nála.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Kicsik karcos, de azért jól csúszik

Az irányítás mellett a technikai téren sem maradnak el a kompromisszumok, és ez az a másik nagy kör, amiben más a PS5-ös Baldur's Gate 3, mint az eredeti, PC-s verzió. Nincs szó drasztikus visszaesésről, de azért érezhetően nincs annyira szépen lekerekítve a nagy egész, mint számítógépeken. Van, hogy egyes textúrák a kelleténél kicsit lassabban töltenek be, és jóval több bugba is belefuthat az ember, mint PC-n. Ezek nem orbitális nagy hibák, de zavaró tud lenni, amikor például egy látványos átvezető alatt eltűnik a zene, vagy épp csúsznak az effektek hangjai. Olyan bugokról is hallani lehetett, hogy egyes dialógusopciók egyszerűen nem töltenek be, és a szokványos párbeszédlehetőség helyett csak egy "Continue" feliratot lehet választani. 

Nem szabad elfeledkezni arról sem egyébként, hogy a Larian Studios eddig is milyen keményen dolgozott a különféle frissítéseken, javításokon, és a minap is érkezett egy a PS5-ös verzióhoz, szóval simán lehet, mire ti kipróbáljátok a játékot ezen a platformon, már sokkal jobb lesz a helyzet bugok terén. 

Az pedig minden apróbb technikai bukkanó és irányításbéli zavaró tényező mellett változatlan alapvetés, hogy a Baldur's Gate 3 nem csak saját műfajának, hanem korunknak is az egyik legjobb videojátéka. Elképesztő, mit hozott össze ez a csapat saját tehetségének, a zsáner iránti elkötelezett rajongásának, és persze (kár is lenne vitatni) a csillagok megfelelő állásának következtében. Remek dolog, hogy mindezt már nem csak a PC-s tábor élvezheti, és ünnepnap lesz az is, amikor végre az xboxosok is elindíthatják a Baldur's Gate 3-at.

Baldur's Gate 3 PlayStation 5
A Baldur's Gate 3 még mindig elképesztően jó játék, az apróbb megkötések ellenére pedig csodálatos dolog, hogy mindezt a PlayStation 5-tulajdonosok is megtapasztalhatják végre.
Ami tetszett
  • ugyanaz az elképesztő minőségű RPG, mint PC-n
Ami nem tetszett
  • szokni kell a kontrolleres irányítást
  • érződik a technikai limitáció
  • picit megszaporodtak a bugok
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)