Hirdetés

Beszéljünk a God of War Ragnarökről, most már végre spoileresen

|

Összeszedtünk mindent, amit a God of War Ragnarökről írt spoilermentes tesztünkben még nem akartunk leleplezni.

Hirdetés

Nem véletlenül döntöttünk úgy, hogy a God of War Ragnarökről csak és kizárólag teljesen spoilermentes teszt születhet meg nálunk. Alapvetően is nehéz feladat belőni, hogy egészen pontosan mennyit árulunk el egy játékról, amit már a megjelenés előtt lehetőségünk volt letesztelni, a Ragnarök esetében viszont különösen nehezített a pálya. Ebben a cikkben végre konkretizáljuk, hogy egészen pontosan miért is, illetve tíz nappal a játék megjelenése után talán már nem bűn összefoglalni azokat a dolgokat, amik a tesztből spoileres jellegük miatt kimaradtak. 

Mondanunk sem kell tehát, hogy az alábbi sorok immár masszívan spoileresek lesznek, csak akkor folytassátok az olvasást, ha már a God of War Ragnarök végére értetek, vagy egyáltalán nem zavar benneteket, hogy el fogunk lőni pár csavart. Mi mindenesetre arra biztatunk benneteket, hogy először fejezzétek be a játékot, tényleg megéri.

Hirdetés

Nem csak Kratost irányítjuk

Több teszt is elárulta, mi azonban nem akartuk már a megjelenés előtt elárulni, hogy a Ragnarök bizonyos pontjain nem az eddigi főhőst, Kratost, hanem fiát, Atreust. A játék ugyebár most is "vágás nélkül" egyetlen megszakításoktól mentes kameraképpel meséli el a történetet, így tényleg katartikus pillanatnak mondható, amikor a kamera először átmozog Kratosról a fiúra, és tudatosul bennünk, hogy most valóban Atreust fogjuk irányítani. Zseniálisan meg lett oldva az is, hogy Atreus addig fejlesztett passzív képességei hirtelen aktív skillekké változnak, saját kusztjai lesznek, az ő harcrendszerének apró részleteit is gondosan kidolgozták a fejlesztők, egyáltalán nem csak alibizésről van szó.

Nyilván Atreus sem egyedül indul el saját ügyeit intézni, ő is társakat kap, ahogy Kratosnak is lesz egy nagyjából fix új partnere, Freya, aki végül csak megbékél a hellén hadistennel. Freya is saját képességfát kap, fejleszthetők fegyverei, sőt a teljes végigjátszás után ő lesz az, aki Kratos mellett marad - de a befejezésről még később fogunk bővebben szót ejteni. 

Kratosnak a történet folyamán rá kell döbbennie szépen lassan, hogy immár nem ő a nagy kaland főhőse, fia életének fontos pillanataiban immár egy jó nagyot hátralépve, mellékszereplő lehet csupán. Ezzel a gondolattal egyáltalán nem nehéz azonosulni. Minden apa hasonló helyzettel állt vagy áll majd egyszer szemben: hagynia kell, hogy a fia saját döntéseket hozzon, esetleg saját hibákat kövessen el, miközben természetesen a háttérből bármikor segít is neki, ha erre kéri. 

Freya karakterívét is sikerült nagyon jól megírni, nem egyik pillanatról a másikra engedi el a bosszút, egy hosszú folyamat vége lesz az, hogy Kratosz társává válik a harcban.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Jó gyilokszerszám 

Sokan találgatták, hogy vajon milyen új fegyvert kapunk majd a játékban, sikerül-e egy újabb olyan ikonikus harci eszközt megálmodni, mint amilyen a Leviathan fejsze lett. Erre egyértelmű igen a válasz, a Draupnir lándzsa egy teljesen új, egyedi harcmodort hozott el a játékba, hiszen a fegyver különleges képessége az, hogy végtelen számú másolatot tud kreálni magából. Így több lándzsát is beledobhatunk az ellenfelekbe, amiket aztán fel is lehet robbantani. A metroidvania vonalat erősíti, hogy szintén a Draupnir kell majd a sárgásan izzó repedések berobbantásához, bizonyos helyeken a falba állítva pedig fel is kapaszkodhatunk rajta. 

Rúnákkal felpimpelve és kellőképp felfejlesztve a Draupnir lándzsa méltó párja Kratos két korábbi fegyverének, és persze a három eszköz között pillanatok alatt lehet váltogatni, így egyfajta gyönyörű(en véres) harci tánccá változhat minden összecsapás.

Temérdek tennivaló vár rád a stáblista után is

Valószínűleg sokaknak a játék végére, vagy akár a sztori befejezése utánra marad a berserkerek királyának leverése, a muspelheimi próbák teljesítése, vagy akár az új valkűrkirálynő ledarálása - aki legalább annyira kemény ellenfél, mint az előző részben volt Sigrún. Az opcionális bossok nyilván nem kötelezően akasztják meg az utunkat, de annyira jó összerakták ezeket a harcokat, hogy mindenképp érdemes tenni velük egy (vagy több) próbát. 

Mivel a történet vége felé sajnos meghal Brok, ezt a szálat is el kellett varrni valahogyan. Lehetőségünk nyílik a sztori lezárása után ellátogatni a morcos törp temetésére, ami pontosan annyira megható és szívfacsaró lett, amilyennek az ember elképzeli. Más apróságok is felfedezhetők, amik hozzáadnak egy kicsit a sztorihoz. A Ragnarököt nem csak Odin nem éli túl, Thor is meghal, így lánya, Thrúd veszi át tőle a Mjölnirt. Alfheimben barangolva össze is futhatunk vele, ahogy épp a legendás pöröly segítségével gyakorolja a repülést. 

A játék egyik nagy fordulata az, hogy akit korábban Tyrnek hittünk, valójában nem más, mint a magát álcázó Odin (ő öli meg szegény Brokot is, mikor lelepleződik). Nilfheimben azonban később megtalálhatjuk a valódi Tyrt is, ha pedig kiszabadítjuk, a kilenc világ több pontján is fel fog bukkanni. Ez a vonal sem ad nagyon sokat hozzá a történethez, de kellemes kis kiegészítésként szolgál. 

Térjünk azonban rá a nagyobb falatokra: közvetlenül a játék legvégén hatalmas területet fogunk feloldani Vanaheimben, elsőre fel sem fogja az ember, mennyi tennivaló vár még rá itt, és a döbbenet egyre nagyobb lesz, ahogy újabb és újabb régiókat nyitunk meg ezen az új helyszínen, ahol többek között sárkányokkal is harcolhatunk (és végre elkészíthetjük a hozzájuk kapcsolódó páncélszettet) és fontos alapanyagokat farmolhatunk ki. Nagyon sok játék abba csapdába esik, hogy a közel teljesen felfejlesztett, immár minden képességet és fegyvert birtokló főhőst nem tudja új kihívásokkal szembeállítani, pont akkor ér véget az egész kaland, amikor végre valóban hatalmas erőknek parancsolunk. Nos, a Ragnarök tökéletesen megoldotta azt, hogy legyen elég hely és idő egy max szinthez közeli Kratosszal is játszani.

A vég egyben egy új kezdet

Végezetül kanyarodjunk rá a befejezésre, melyben sokak örömére Kratos túléli a Ragnarököt, nem válik valóra az első rész végén látott, és a mostani játékban sokszor emlegetett jövőkép. A nornok el is mondják, hogy valójában nem létezik olyasmi, hogy "sors", az emberek egészen egyszerűen képtelenek a változásra, ezért abszolút kiszámítható a jövőjük. Kratos ezzel ment szembe, mikor végre elengedte a bosszút, valakiért és nem valaki ellen harcolt, és megkímélte Thort, mikor megölhette volna - a mennydörgések istenével eztán Odin végzett.

Apa és fia útjai azonban most minden korábbinál komolyabban szétválnak: a játékos a továbbiakban kizárólag Kratost tudja irányítani, Atreus pedig elindul, hogy felkutassa a többi óriást. Azt hihetnénk, hogy Angrboda is vele tart, de ha elutazunk Jötunheimbe, akkor látni fogjuk, hogy az óriáslány nem tartott (egyelőre) a fiúval. 

Érdemes még megemlíteni, hogy a játék végén Kratos egy újabb lehetőséges jövőképpel szembesül, melyben immár "tényleges" istenként tekintenek rá az emberek, és egy méretes követőtábor imádja őt. Ebben a jövőben Kratos már nem az a pusztító, aki korábban volt, hanem a Ragnarök után éledező világ újjáépítője. Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy ezt az "újjáépítést" valamilyen formában látni fogjuk-e egy esetleges következő God of War-játékban, de erről egyelőre nyilván semmit sem tudunk. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)