Hirdetés

Felháborodtak a játékosok a Hitman GOG-os megjelenése miatt

|

A Hitman elérhetővé vált a GOG.com-on, de van egy kitétel, ami a platform használóinak szemét igencsak szúrja.

Hirdetés

A GOG.com eredetileg azzal a koncepcióval indult, hogy az ott megjelenő játékok mind DRM-mentesek, vagyis másolásvédelmi mechanizmusok nélkül elérhetőek, amibe az is beletartozik, hogy nem szükséges online aktiválnunk egy játékot, mielőtt elindíthatjuk.

Most végre a Hitman is elérhetővé vált ezen a platformon és míg alapvetően igaz is marad rá a fenti állítás, vannak bizonyos részletek, amelyek arra késztetnek minket, hogy egy kicsit újragondoljuk és precízebben is körüljárjuk, mit értünk DRM alatt.

Hirdetés

A GOG egyes oldalai mind felhívják a figyelmet arra, hogy "nincs szükség online aktivációra vagy kapcsolatra a játékhoz", de a Hitman esetében ez csak egy bizonyos fokig igaz: a történetet és a bónusz küldetéseket végigjátszhatjuk, de az Elusive Target küldetéseket, illetve a felhasználók által létrehozott Contract missziókat csakis a neten át tudja nekünk elérni a játék.

Ezek a korlátozások hatalmas felháborodást váltottak ki a játékosok körében, ugyanis sokan úgy gondolják, hogy így a Hitman nem illeszkedik a platform filozófiájához és ily módon nem is tartozik oda. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a csalódott játékosok megrohamozták a játék értékelési szekcióját és lepontozták, amennyire csak lehet, hogy ezzel adjanak hangot az elégedetlenségüknek.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A GOG.com persze nem hagyta ezt szó nélkül és egy közleménnyel reagáltak a játékosok tömeges akciójára:

"Köszönjük, hogy felhívtátok a figyelmünket erre a témára. Már foglalkozunk a problémával és értesíteni fogunk benneteket az elkövetkező hetekben. Ha valaki megvásárolta a Hitmant és nem elégedett, akkor élhet a pénzvisszatérítésre vonatkozó jogával. Ugyanakkor, míg nyitottak vagyunk a diskurzusra, semmilyen szinten nem toleráljuk a review bombingot és el fogjuk távolítani azokat a hozzászólásokat, amelyek nem felelnek meg az irányelveinknek."

Ez a közlemény persze sokaknak továbbra sem tetszett, de meg kell érteni azt is, hogy a GOG-nek muszáj valamiféle rendet tartania a platformján, mert sárdobálásra egyszerűen nem lehet közösséget építeni (illetve lehet, de az olyan is lesz). Ez egy nehézkes és többoldalú probléma, de aki ismeri a GOG múltját, annak érthető, hogy jutott a platform erre a tetőpontra: eredetileg kizárólag régi, klasszikus játékokra szakosodtak, amelyek még a faék egyszerű másolásvédelmi rendszerek korában születtek és a legtöbb esetben elég volt kinézni valamit a kézikönyvből, vagy beírni egy CD-kulcsot.

Az online funkciók miatt nem kellett aggódni, mert akkoriban sok játékban nem is nagyon volt ilyesmi, de ez manapság hatalmasat változott: tele vagyunk kizárólag online működő funkciókkal, DLC-kkel és felhasználók által gyártott tartalmakkal, ezek pedig mind tovább bonyolítják azt a kérdést, hogy akkor a másolásvédelem pontosan mire is vonatkozik.

Nyilván ettől függetlenül a rajongók kérése is jogos, hiszen ha egyszer az oldal kijelenti, hogy nem kell a játékhoz netkapcsolat, akkor legyen is így, de ahogy már oly sokszor, valószínűleg ezúttal is a kommunikációs kudarc húzott szakadékot a két fél között. Szerencsére a GOG hajlandó volt hallgatni a rajongókra (még a stílus ellenére is), mi pedig reméljük, hogy hamarosan sikerül megoldást találni.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)