A VR-nak is köszönhetően lassan, de biztosan nőhet a játékipar 2020-ig

|

A Digi-Capital szerint nem lenne rossz, ha gyorsabban nőne a játékipar 2020-ig, de így sem nézünk rossz évek elé. Az elemzők várakozásai szerint már idén elérheti a 90 milliárd dollárt a játékeladások értéke.

Szerezd meg akciós áron az év legakrobatikusabb akciójátékát! Hirdetés

Az új év új várakozásokat is hoz a játékiparban, a Digi-Capital viszont nem csak a 2016-ra vonatkozó előrejelzéseit árulta el, hanem az évtized végéig, egészen 2020-ig próbálták megjósolni, milyen trendek viszik majd előre az iparágat. Szerintük például még tovább nőnek a mobiljátékok, a jelenleg 35 milliárdos szektor így 2020-ra akár 48 milliárd dollár bevételt is hozhat.

Hirdetés

Ezzel együtt folyamatos növekedésre számíthatunk, 2016-ban 90 milliárd dolláros bevételt várnak a szoftverektől, ami az elkövetkezendő öt évben a 115 milliárdot is elérheti. Ez a korábbi évekhez képest lassabb, 7-8 százalékos éves növekedést jelent majd az évtized vége felé, ami persze nem jelenti azt, hogy egyenként minden szektor bevételei nőni fognak. A Digi-Capital szerint a legtöbb piaci részesedést a konzoljátékok veszítik majd, de a MOBA-kon és MMO-kon kívüli PC-s játékokra is kevesebbet költünk majd aránylag.

Új kategóriaként viszont megjelenik a virtuális valóság és az AR-játékok kettőse, amik repülőrajttal indulva már idén több százmillió dollárt hozhatnak, 2020-ra pedig a tízmilliárd dolláros szintre is kinőhetik magukat. A Digi-Capital szintén növekedést vár az MMO-k és MOBA-k piacától, amihez szorosan kapcsolódik az esportok erősödése, de azt nehéz megjósolni, itt mekkora lehet a növekedés mértéke, már ha ez egyáltalán kihat a szoftvereladásokra. Az eladások földrajzi eloszlását tekintve az elemzők szerint az Egyesült Államok marad a legerősebb ország, viszont régióként Észak-Amerika csak a harmadik lesz Európát követve.

A legerősebb Ázsia marad, ami együttesen akár a játékeladások negyven százalékát is produkálhatja. A viszonylag stabil Dél-Korea és Japán mellett viszont kérdéses, milyen ütemben folytatódik Kína növekedése, ami például a mobiljátékok terén piacvezetővé nőtte ki magát az elmúlt években mind az Android, mind az iOS platformokon.

Hirdetés

Te mit gondolsz?

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!