Hirdetés

Komoly bajok vannak a Payday 3 szervereivel, még a javítások után is

|

Igencsak problémás állapotban rajtolt el a Starbreeze Studios kooperív lövöldéje.

Hirdetés

Hivatalosan szeptember 21-én rajtolt el a Payday 3, de a Silver és Gold kiadások előrendelői már szeptember 18-tól rávethették magukat a rablásokra. A korai hozzáférés alatt még viszonylag jól bírták a szerverek, aztán amikor a megjelenés napján szélesre tárták a kapukat, az már túl nagy terhelésnek bizonyult: a matchmaking szenvedett, változatos hibákat produkált, és sokak számára lehetetlenné tette, hogy bandába verődve küldetésre induljanak - ezt a streamek is hűen tükrözték.

A fejlesztők aktívan követték az eseményeket és Twitteren/X-en jelezték is, hogy keményen dolgoznak a funkció helyreállításán. Végül a dolgok javultak és a játékosok átmenetileg újra tudtak játszani, mígnem még aznap megjelentek újra a matchmaking gondok minden platformon. 

Hirdetés

Ez a két állapot ismétlődött egészen addig, amíg odáig fajult a helyzet, hogy már senki sem tudott lobbit létrehozni. A problémák egész hétvégén fennálltak, ami sokakat arra késztetett, hogy félretegyék a játékot. Tegnap már azt kommunikálta a Payday 3 Twitter/X-fiók, hogy a partnerkeresés működik, a játékosok visszatérnek és ha nem megy a dolog, pár percnyi türelem után érdemes újrapróbálkozni, hogy aztán pár órával később közöljék: újabb visszaesés tapasztalható, és a csapat azon dolgozik, hogy a lehető leghamarabb ismét működőképessé tegye a funkciót. 

Ma aztán egy újabb üzenet fogadta a játékosokat: a matchmaking újraindult, a stúdió pedig a stabilizálására koncentrál, hogy a Payday 3 ne ütközzön ugyanilyen akadályba a jövőben.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A Starbreeze elnöke, Tobias Sjögren szerint rövid távon ez azt jelenti, hogy a játékosok élményének biztosítására fókuszálnak, hosszabb távon pedig azt, hogy új partnert keresnek a matchmaking szolgáltatáshoz és egyúttal igyekeznek megoldani, hogy a Payday 3 kevésbé függjön az online szolgáltatásoktól:

"Csalódottak vagyunk a problémák miatt, amelyekkel a játékosbázisunknak szembesülnie kellett a nyitóhétvége során, de bízunk a termékünkben és a Payday 3 minőségében - és minden rendelkezésre álló mérőszám erre utal. Sok munka áll előttünk, hogy visszanyerjük a közösség bizalmát, de keményen fogunk dolgozni, hogy ezt elérjük".

A játék egyszerre rajtolt el PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re, méghozzá úgy, hogy a megjelenés napján bekerült a Game Passbe, ráadásul támogatta a cross-play-t mindhárom platformon, szóval nem csoda, hogy a szerverek nem tudtak megbirkózni ekkora terheléssel: a statisztikák alapján az egyidőben játszó felhasználók számra 218 ezer fölé ment, az egyedi játékosok száma pedig közel 1,4 millióra rúgott. A Denuvo szerencsére még a megjelenés előtt kikerült, az még tovább ronthatott volna a helyzeten.  

Ti tapasztaltok még bármilyen nehézséget a játékban?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)