Hirdetés

Mi(ke)t kotyvasztanak a német húsevő halak?

|

Lehet, hogy 1997-es megalakulása óta először egyszerre két vasat tart a tűzbe a Piranha Bytes?

Hirdetés

A Gothic-rajongókat jelenleg az Európában október 19-én landoló, Arcania névre keresztelt 4. rész tartja lázban. Legalábbis azokat, akik szemet tudnak hunyni a fejlesztőváltás felett. Persze kár előre ítélkezni, hiszen a Spellbound eddigi munkásságával semmi gond sincsen, például ott vannak a jó kis Commandos-utánérzéseik, mint a Desperados és a Robin Hood (utóbbi pont a Gothic 1. részével együtt volt GS teljes játék a 2004 karácsonyi számban).

Ugyanakkor a (szerintem zseniális) Piranha Bytes nélkül egyáltalán nem lesz már ugyanaz a Gothic név - talán nem rosszabb, de akkor is nagyon más. Talán egyesek felhördülnek egy ilyen durva hasonlat hallatán, de ez olyan, mint amit mondjuk egy Blizzard-hívő érezne akkor, ha bejelentenék, hogy a Diablo 3-at kiadták egy másik csapatnak. Ezeket a kételyeket a napokban közzétett, 1,7 GB-os demó (http://www.filefront.com/17313716/ArcaniA-Gothic-4-Demo) is alátámasztani látszik, mely 10 küldetéssel és közel 2 órás játékidővel ajándékozza meg azokat, akik letöltik, ráadásul állítólag a teljes verzióból végül kimaradt elemeket is tartalmaz. A fórumokon elég vegyes a demó fogadtatása, sokan a megváltozott hangulatra, az igénytelen fejlődési rendszerre és a fejlesztőváltás ellenére (ne feledjük, a kiadó a JoWooD maradt) ismét fel-felbukkanó bugokra panaszkodnak. Na de ne szaladjunk ennyire a dolgok elébe, várjuk inkább meg a végleges játékot, melyet már az októberi GameStar is górcső alá fog venni. Ráadásul picit  elkanyarodtam az eredeti témát képező Piranha Bytes-tól...

Számomra a Risen volt tavaly az igazi Gothic 4, nekem minden szempontból (hangulat, tálalás, játékmenet) nagyon bejött, s szerintem mindenki így volt ezzel, aki a Gothic-sorozat legjobban sikerült, 2. részéért is rajong. A sajtó és a hardcore RPG-sek azonban sokat fanyalogtak, amiért a Risen a mainstream szerepjáték-akció vonaltól sok mindenben eltért. Üzletileg azonban sikeres lett, amit az idei GamesCom-on az az örömteli bejelentés (https://www.gsplus.hu/risen-2-megerositve.html#) is bizonyít, hogy készül a folytatás, a Risen 2.

Viszont a Piranha Bytes illetékesei több alkalommal is - először bő egy éve, a Risen aranylemezre kerülésekor (https://www.gsplus.hu/steampunk-rpg-keszul-a-piranha-bytes-muhelyeben.html) - hangot adtak azon szándékuknak, hogy átmenetileg szívesen letérnének a Gothic-Risen vonal által kitaposott fantasy-RPG ösvényről. Nem mint ha nem szeretnék azt, csak viszonylag kis létszámú (a Gothic első részének 2000-es piacra dobásakor 16 főt számláltak), független csapatként kreativitás szempontjából jót tenne nekik egy kis váltás. Az egyik kopasz fejesük (Michael Hoge, dizájner) még azt is konkretizálta, hogy ő személy szerint a steampunk irányzat felé kacsintana ki legszívesebben egy új projekttel.

Szóval a Piranha Bytes készíti a Risen folytatását, de valami más is rotyoghat a németek boszorkánykonyhájában. Néhány nappal ezelőtt (na jó, szeptember 8-án) honlapjukon közzétettek egy felhívást, mely szerint művészeti szekciójukba egy projekt erejéig, határozott (5-6 hónapos) időtartamra szakembereket toboroznának. A részleteket csak német nyelven tüntették fel ("Német cég vagyunk, így ha nálunk akarsz dolgozni, legalább
olvasni tudnod kell németül." szöveggel), de annyi azért leszűrhető, hogy motion-capture-ben és Maya-ban jártas animátorokat, illetve Photoshop-pal baráti kapcsolatot ápoló 2D-grafikusokat keresnek. A kérdéses fejlesztés kódneve pedig nem más, mint: "Projekt RPB 2", ami azért érdekes, mert anno a Risen "Projekt RPB" néven futott a hivatalos bejelentésig. De a Risen 2-t már bejelentették, tehát az - ha van ebben az egészben bármi logika - nem lehet a "Projekt RPB 2".

Akkor marad a steampunk RPG terve? Vajon van egy ekkora csapatnak elég kapacitása két párhuzamosan zajló fejlesztésre? Vagy éppen ezért akarnak munkaerőt bérelni? Szoktam én hipotéziseket gyártani? Reméljük, a Piranha Bytes egy nyilatkozattal ezt a sok kérdőjelet hamarosan átkonvertálja sok
felkiáltójellé...

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)