Hirdetés

NBA 2K24 teszt - a Mamba és a mikrotranzakciók

|

A játékmenet tekintetében egyértelmű az előrelépés elődjéhez képest, viszont mélyen a pénztárcába kell nyúlni, ha kiemelkedő karriermódra vágyunk.

Hirdetés

Az NBA 2K sorozat 25. kiadásával igazán nagy dobásra készültek a 2K és a Visual Concepts csapatai. Remek játékbeli újításokat kaptunk, méltó módon tiszteleghetünk Kobe Bryant karrierje előtt, még több lehetőséget hoz az Eras mód, illetve a közönségkedvenc MyCareer és MyTeam is megújultak. A legtöbb változtatás pozitív, viszont nem lehet szó nélkül elmenni a mikrotranzakciók mellett, ami a kiadó gátlástalan kapzsiságát szimbolizálja egy versenytársak nélküli piacon.

Fontos leszögezni, hogy a valódi játékmenetbeli megújulás az új generációs konzolokon érhető el, PC-n, Switchen, PS4-en és Xbox One-on maradt a tavalyihoz hasonló rendszer. PlayStation 5-ön és Xbox Series X|S-en viszont nemcsak szórakoztatóbb, de élethűbb és tartalmasabb is az élmény, sőt mivel idén már crossplay funkció is van, az online meccskeresés is jelentősen felgyorsult.

Hirdetés

Profi mozdulatok a parkettán

A leglátványosabb, és a meccseket alapvetően leginkább meghatározó változtatás az úgynevezett ProPLAY mechanikának köszönhető. Ennek lényege, hogy nem csupán az előre felvett mocap animációk határozzák meg a pálya történéseit, hanem a ProPLAY a valódi NBA mérkőzések felvételei alapján generálja a mozdulatokat. Ez leginkább a nagy sztárok egyedi cselezésein, dobásain, palánk alatti befejezésein domborodik ki igazán, de a különbségeket meg lehet figyelni a védekezési beállásokon és a labdával vagy anélküli futásokon is. Az animációkkal testreszabható MyCareerben és a MyTeamben ezeknek kisebb a jelentősége, viszont a hagyományos meccseken, és a franchise-építő módban, vagyis az Erasban igazán immerzív a játékélmény.

A 2K prezentációjára természetesen idén sem lehet panasz, a látvány magával ragadó, kiváló a hangulat a meccseken, és a Kevin Harlan nevével fémjelezett kommentátori csapat sem okoz csalódást. Sőt, velük még több speciális sort is felvettek, amiket kifejezetten a MyTeam egyedi összeállítású csapataihoz írtak. Bénának tűnő animációk, egymásba csúszó modellek sajnos előfordulnak, de sokkal kevésbé drasztikus mértékben, mint a 2K23-ban.

Az "adrenaline boost" rendszer visszatért tavalyról, viszont érdemes még okosabban használni az ehhez kapcsolódó mozdulatokat, mivel a védők egy-egy jobb megmozdulással könnyebben meg tudják akasztani a támadást. A gyors letámadások valamivel könnyebbek lettek a speciális sprint mozdulatnak köszönhetően, de ilyenkor még mindig kicsinek érződik a pálya, viszonylag gyorsan visszaérnek védekezni még a lomhább játékosok is. A 2K23-ban folyamatosan variálták a frissítésekkel az egyes mozdulatok hatékonyságát, viszont a cikk írása idején, vagyis nagyjából egy hétnyi játék után feltűnő javulás, hogy konzisztensebben lehet dobni, több a taktikai lehetőségünk, és a mesterséges intelligencia is kevesebb alkalommal hoz megmagyarázhatatlan döntéseket. A pályán történő akció és a meccsek körítése kiváló, határozottan jobb élmény, viszont sajnos ennyi nem elég, hogy igazán szórakoztató legyen az NBA 2K24.

Korszakok és dinasztiák

A tavalyi Jordan Challenge után idén a Mamba Moments tiszteleg egy korszakos zseni előtt. A 2020-ban tragikusan elhunyt Kobe Bryant karrierjének 7 különleges mérkőzését élhetjük újra, a kihívások maximális teljesítéséért pedig értékes jutalmakat kapunk. Visszatért a MyNBA Eras az egészen apró részletekig szerkeszthető és testreszabható dinasztia mód, ami kiegészült a Lite verzióval is, vagyis a Modern érába ugorhatunk fejest anélkül, hogy a menedzseri feladatokkal kelljen foglalkoznunk. Sőt, a közösségi funkcióknak hála egymással is megoszthatók a beállítások, egyedi idővonalakat és más alternatív NBA-történelmét is lejátszhatjuk. Kiváló játékmód ez azoknak, akik szeretik az NBA-t, és inkább a realisztikusabb, csapatépítésre és menedzselésre fókuszáló élményre vágynak.

A WNBA-ről idén sem feledkeztek meg, ahol ugyan az Eras nem elérhető, de mégis hasonlóan tartalmas dinasztiaépítési lehetőséget, szórakoztató karriermódot kapunk. A franchise játékmódokban még kiemelkedő, hogy semmi közük a mikrotranzakciókhoz, ami viszont szöges ellentéte a két prominens módnak, a MyCareernek és a MyTeamnek, amelyek esetében választhatunk, hogy az időnket vagy a pénzüket áldozzuk a könnyed szórakozás oltárán.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Monopólium

A MyCareerben sokak számára örömteli hír lehet, hogy a 2K idén elengedte a kissé kínos és erőltetett sztorit, viszont az RPG-elemek megmaradtak a bejárható városban. A mód alapjai nem változtak: játékkal, küldetésekkel és valódi pénz áldozásával szerezhetünk VC fizetőeszközt, amit költhetünk a karakterünk képességeire és kozmetikai cuccaira is. A tesztkódomhoz járt 100 000 VC első pillantásra soknak tűnhet, viszont hamar kiderül, hogy egyáltalán nem az - a 60-as értékelésű játékosomat ezzel legjobb esetben 70-valahányasra tudtam volna fejleszteni. Ez nagyjából egy NBA cserének felel meg, akit a parkban és a Pro-Am pályákon élve megesznek azok, akik már az első napokban szórják a pénzt a MyCareerre. Érdemes azt is meggondolni, hogy milyen pozícióra és milyen játékstílusra költünk, mert a VC nem visszatéríthető, így egy rossz kísérlet után mehet minden a süllyesztőbe. VC-be kerülnek az animációk, a kiegészítők, a testreszabási lehetőségek - 100 ezerért jól fel tudtam volna öltöztetni a legalacsonyabb szinten álló játékosom. A badge-rendszert pedig úgy alakították át, hogy nemcsak megszerezni, hanem megtartani is nehezebb a játékosunk képességeit.

A MyTeam a megszokott ultimate team mód, amit az elmúlt években az aukciós ház tett izgalmasabbá - idén ez a funkció már nem létezik, ugyanis a játékosok piacára a 2K által meghatározott áron és ideig érhetők el a kártyák. VC-t és MTP-t (a MyTeam saját fizetőeszközét) is lehet használni, viszont fontos tudni, hogy ha egy játékost el akarunk adni, akkor értékének csak töredékét kapjuk vissza. Aukciós ház hiányában nem lehet badge-eket (amiből idén még több van), kiegészítőket, gyakorlatilag a játékosokon kívül semmit venni. A Player Market a megjelenés óta már többször frissült, tehát folyamatosan érkezik az új tartalom, viszont a már említett 100 000 VC-m egy kezdő promóciós szettre sem volt elég. A MyTeam pozitívuma, hogy rengeteg a kihívás, szerezhetünk lapokat csupán grindolással és játékkal, viszont jelentősen könnyebb fizetni értük valódi pénzzel. Idén már MTP-t is lehet venni közvetlenül a 2K-től - hogy az évek óta működő, illegális oldalakat ellehetetlenítsék. 1 millió MTP, csakúgy mint 700 ezer VC 50-50 ezer forintba kerül - ennyiből nagyjából néhány szettet meg lehet venni, vagy felszerelhetünk egy MyCareer játékost is.

Hova tovább?

Az igazi hab a mikrotranzakciós tortán pedig nem más, mint a Season Pass. Igen, egy teljes árú, prémium játékban olyan szezonális tartalmak érhetők el, amik nem csupán kozmetikai cuccok, hanem kiemelkedő MyTeam lapok, illetve fejlődést és VC/MTP termelést segítő tokenek. Az alap mellett prémium Season Pass is elérhető, de mind a 40 szintet külön meg is lehet vásárolni. A Season Pass egyetlen előnye, hogy a MyTeam és a MyCareer fejlődést összekapcsolja, és persze vannak elég menő kozmetikai cuccok, de nyilván ezzel fogja meg a vásárlókat a rendszer.

Nehéz a megjelenés utáni első néhány hétben megmondani, mi lesz a Season Pass, a drága MyCareer és az aukciós ház nélküli MyTeam jövője, viszont aktív játékosként kíváncsian várom, hogy végre mikor száll vissza újra az EA az egykor szebb napokat látott NBA Live szériával a versenybe. A 2K idén is elhozott egy remek játékmenetbeli alapokra, új animációkra, kiváló látványra építő szimulációt  robusztus dinasztiamóddal, de a két legnépszerűbb játékmód kizárólag arról szól, hogy az egyszeri játékos mikor adja fel a grindot, és könnyíti meg az online meccseken a helyzetét VC és MTP vásárlással. 

NBA 2K24
Szomorú, hogy az alapvetően remek szimulációt és az aprólékos MyNBA Erast ennyire beárnyélkolják a mikrotranzakciók, amik a két legnépszerűbb játékmódra telepednek még a tavalyinál is agresszívabban.
Ami tetszett
  • finomhangolt fizika
  • lenyűgöző látvány
  • Mamba Moments
  • crossplay
Ami nem tetszett
  • brutális mikrotranzakciók
  • néhány bugyuta animáció
  • megszűnt a MyTeam aukciós ház
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)