Hirdetés

The Crew teszt - Amerika útjain

|

A Ubisoft december elején egy autós játékkal is bővítette idei felhozatalát. A The Crew tényleg jó lett.

Hirdetés

Idén ősszel igazán nem panaszkodhatnak az autós játékok rajongói, hiszen bármilyen platformunk is van, kaptunk valamit a fa alá. Érkezett két konzolexkluzív cím, a Forza Horizon 2 és a Driveclub, és utolsóként befutott a multiplatform The Crew. Azok kedvéért, akik nem olvasták a béta-verzió alapján született cikkünket, nézzük, miről is van szó.

A The Crew-ban nem kisebb dologra vállalkoztak a készítők, mint hogy lehetővé tegyék, hogy az egész Egyesült Államok területét bejárhassuk autóinkkal. Hihetetlen mennyiségű mini-kihívással (ugrató, sebesség, precíziós stb.), összegyűjthető bójával, ami valamilyen helyszínt jelképez, és úgy egyáltalán a valósághű városokkal, amikre az ember óhatatlanul kíváncsi lesz. Történetünk is van, de azért ne várjunk csodát. A „beépülünk a rosszfiúk közé, mert minket gyanúsítanak bátyánk megölésével, de ha segítünk, mindenkinek jó lesz”, azt hiszem mindenkinek ismerős. Bár a sztori filmváltozatának forgatókönyvéért sem fog senki Oscar-díjat kapni, egy autós játéknál ez még megbocsájtható, ha cserébe vezetni jó érzés.

Árkád vagy szimulátor?

Az első kérdés, amit mindenki neked szegez, ha kipróbáltál egy autós játékot, hogy árkád vagy szimulátoros-e inkább az irányítás. Természetesen ezt a két fő csoportot is több irányba lehet bontani még, de az alapkérdésnél maradva, a The Crew bizony az árkád kategóriába tartozik. Az, hogy ez negatívum vagy pozitívum, döntsétek el magatok. Nem mindenkinek van kedve vérbeli szimulátoros irányítással „szenvedni”, ha éppen csak száguldozni szeretne esztelenül, és azt is megértem, ha valakit bosszant, ha a kocsi irreálisan könnyedén veszi be a kanyarokat.

A The Crew árkád irányítása bőven rendelkezik érdekességgel. Kezdjük rögtön azzal, hogy három fokozata van az irányítási segédleteknek; az elsőben mindenféle módon segítenek terelgetni a járművet, de létezik a „sport” és a „hardcore” is, nyilván ez utóbbin már többnyire magadra leszel utalva a kanyarokban. Aztán pedig – árkád irányítás ide vagy oda – sokféleképpen fejleszthetjük autóinkat, ami ráadásul érződik majd az irányításban. A járművekhez a gyári állapotot nem számítva ötfajta kasztnit lehet megvásárolni, amelyek szintünktől függően nyílnak meg. Az első a Street, a második, 10-es szinttől a Dirt (értelemszerűen terepre felkészített kasztni), majd ugyanígy 10 szintenként lesz elérhető a Perf, Raid és Circuit. Ezeket az átalakításokat, illetve az adott kategórián belüli tuningot nem lehet az összes műhelyben végrehajtani, csak az adott specialistáknál. A kezdő városban, Detroitban logikusan az első, vagyis a „Street” műhely található, aztán New Yorban a „Dirt”, majd ahogy haladunk a történetben és a szintlépésben, eljutunk a többi szerelőhöz is.

Ezenkívül, mint említettem volt, a kategóriákon belül is tuningolhatunk. A teljesítményt növelő 11 alkatrész mellett (kipufogó, sebváltó, kerék, fékek stb.) természetesen ezernyi lehetőségünk van változtatni az autó kinézetén, egy-egy extrém festés ára akár egy gyengébb autó értékét is kiteheti. Még az ülések, sőt a kárpit varratának színét is kedvünk szerint variálhatjuk. Tuningalkatrészeket egyébként a már említett mini utcai kihívások során tudunk szerezni, amiket három szinten teljesíthetünk (bronz, ezüst, arany), értelemszerűen jobb alkatrészt kapva a jobb teljesítményért. Ezeket akár rögtön be is tehetjük autóinkba, amennyiben gyengébb a jelenlegi, illetve ha szintünk megengedi azt, ezzel is emlékeztetve az RPG-párhuzamra, amikor a jobb páncélt vagy fegyvert csak magasabb szinten használhattunk. A játék külön kezeli autónk és karakterünk szintjét, utóbbit XP-szerzéssel növelhetjük, ami által egyre több „perket” használhatunk. Ezeket a sztori szerint tulajdonképpen a mellénk szegődő társaink adják, az első rendőrnő esetében például alacsonyabb szervizdíjakat vívhatunk ki magunknak.

A szélvédőn át

Egy ekkora területet felölelő MMO grafikája sosem érheti el az aktuális „csőjáték” szintjét. A Driveclub például vitathatatlanul szebb, de konkrétan egy méterre (sem) lehet lemenni az útról. A Horizonban pedig ugyan le lehet térni az aszfaltról, de a játék mérete nem vetekedhet a The Crew területével. Nem mondom, hogy tesztalanyom jobb az imént említett kettő játéknál, mindenki döntse el, neki mi a fontos; mindegyik játékstílus kompromisszumokat igényel. Így nézve a The Crew egyáltalán nem csúnya, sőt a naplemente fényei vagy az éjszakai New York kifejezetten szépre, hangulatosra sikeredett. Mondjuk a műszerfal belső nézete talán lehetne kissé kidolgozottabb, a konkurensek ezen a téren jobb munkát végeztek.

Egy Detroit–Los Angeles út legalább 45 percig tart, ha végig tövig nyomjuk a gázt, és nem állunk meg egy pillanatra sem. Azt hiszem, térkép szinten ez az eddigi legjobb autós MMO játék, pláne, hogy pár korábbi produkcióval ellentétben itt valóságos városokban, helyeken autózhatunk.

Nyomjuk neki!

Adott tehát a kissé sablonos történet, ami keretként szolgál a változatos versenyfajtákhoz. A sima futamok mellett megtalálhatók a jól ismert, már korábban látott típusok, például autók leszállítása időre, törés nélkül, meglógás a zsaruk elől, vagy esetleg masszívabb autókkal kell kicsit megrendszabályozni a többiek gépjárművét, vagyis gyakorlatilag széttörni azt. Apropó, zsaruk… kicsit idegesítő a menekülés előlük. Előfordult, hogy karamboloztunk, egy pillanatra megálltunk egymás mellett, és ahogy gyorsultam ki éppen mellőle, kiírta, hogy „elfogtak”... értitek, miközben éppen távolodtam tőle.
Meglepően sok esetben nem is a saját autónkat kell használni a küldetések során, hanem kapunk valami jó nagydarab járművet. Ennek van jó és rossz oldala is. Jó, mert változatos, és ha nincs pénzünk új autókra, akkor is ki-ki próbálhatunk különböző típusokat; de idegesítő, ha éppen verejtékes munkával fejlesztettük saját autónkat, és nem tudjuk azt élesben kiélvezni.

Fontos, hogy relatíve sokáig csupán egy-két saját autónk lesz, a biznisz később indul majd be igazán. A történet egy pontján egyébként választanunk kell, hogy az 5-10-esek bandáján belül melyik frakcióhoz fogunk csatlakozni. Ezután nyílik meg a frakciók közötti PvP-versenyek lehetősége, illetve megkapjuk második pénznemünket, a Crew Crediteket. Ebben a „pénznemben” számítva kevesebb az autók vagy alkatrészek ára, de beszerezni is nehezebb, értelemszerűen csakis csapatos küzdelmekben juthatunk hozzájuk. Ha már szóba került a társaság: a sztori küldetéseit is teljesíthetjük coop módban; ha ilyenkor például a történet szerint az egyik játékosnak el kell menekülnie, akkor a másik más szerepet kap, például megvédheti az ellenséges kocsikkal szemben. Illetve ha egy sima versenyen az egyikünk nyer, a másik akár utolsó is lehet, akkor is továbbjutottunk a pályán. Vicces, hogy ebből a Ubisoft játékból sem kerülhetett ki a toronykeresés/térképfeloldás, mint az Assassin’s vagy Far Cry sorozatban, de úgy látszik, ez már az ő védjegyük.

Futamgyőztes?

Mivel a játék több aspektusban sem hoz kifejezetten kiemelkedőt, sokan szidni fogják (mostanában ez a menő). Viszont azoknak, akiknek tetszik, nagyon sok, sőt még annál is több szórakozást fog nyújtani, tartalmilag mindenképp. Las Vegas homokdűnéi között versenyezni, majd irány a Niagara vízesés? Ezt jelenleg, apróbb hibák ide vagy oda, egy játék sem tudja utána csinálni.

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)