Hirdetés

Durván nekiment a 2K Gamesnek egy egykori dolgozó

|

Egy névtelen fejlesztő által közzétett blogposzt szerint mind az Irrational Games, mind a 2K Australia bezárásáért, valamint a Mafia III és a Bureau: XCOM Declassified gyenge minőségéért a kiadó döntései a felelősek.

Hirdetés

Napjaink egyik legtermékenyebb kiadója a Take-Two-hoz tartozó 2K Games, akiktől idén kaptunk jót és rosszat egyaránt. Az XCOM 2 és a Civilization VI kiemelkedőek lettek, a sportjátékok is hoztak egy szükséges szintet, viszont a Battleborn csúnyán elhasalt, és a Mafia III sem hozta azt, amit vártunk tőle. 

A már megszűnt Irrational Games egyik állítólagos fejlesztője közzétett egy hosszú írást arról, milyen, a kiadó által meghozott rossz döntések vezettek sorozatos bukásokhoz. Az egész a The Bureau: XCOM Declassifieddal kezdődött, amibe a 2K olyan szinten beleszólt, hogy a végére mindent a fejesek határoztak meg, a fejlesztők nem hozhattak döntéseket. Ennek eredményeképp a játék mindössze félmillió példányban kelt el, és a 2K Marin bezárt. A 2K Australia a Borderlands: The Pre-Sequelen dolgozott, amiből 1,7 milliót adtak el, és a DLC-k is szép bevételt hoztak, de a kiadó hivatalos indoklása szerint gazdaságilag nem érte meg fenntartani a csapatot, ezért ez is megszűnt.

Megemlíti még, hog több tízmillió dollárt költött a Hangar 13 a Mafia III-ra, és ahhoz, hogy visszahozza a fejlesztési költségeket, kb. 8 millió példányban kellene elkelnie. Az első héten az egymilliót sem érte el, ami nagyon nem jó jel. 

Egyébként tíz évvel ezelőtt, amikor a 2K felvásárolta az Irrational Games két stúdióját, még nem szólt bele a kreatív folyamatba, csak adta a pénzt, és bízott a fejlesztőkben. Az első BioShock minden téren jól teljesített, a második rész is kiemelkedő eredményeket produkált, és az Infinite sem futott rosszul, de utóbbinál már jópár körülmény nehezítette Ken Levine dolgát. Bár a BioShock játékok atyja próbálta egyben tartani az Irrationalt, nem járt sikerrel.

Nem tudni, hogy a személy, aki mindezt leírta, valóban az Irrational alkalmazottja volt-e. A korábban az Infinite-en ügyködő, most a Dishonored 2 pályáit tervező Steve Lee szerint kamu az egész, viszont a Duke Nukemhez kötődő 3D Realms társalapítója szintén azt állítja, a 2K egy gonosz, rosszul működő cég.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)