Hirdetés

A PlatinumGames szívesen eladná magát a Microsoftnak, de csak egy feltétellel

|

A Bayonetta és az Astral Chain fejlesztői nem csak a Scalebound feltámasztása kapcsán fognának össze a redmondiakkal.

Hirdetés

A napokban számoltunk be róla, hogy a japán PlatinumGames vezetői Phil Spencernél igyekeznek elérni, hogy befejezhessék a 2017-ben elkaszált közös projektjüket, a Scaleboundot.  

Hogy a négyévnyi, nyögvenyelős fejlesztés után kukázott sárkányos kaland feltámadhat-e valaha, arra azóta sem érkezett válasz (habár Spencer 2020-ban úgy nyilatkozott, hogy nem), egy friss interjúból viszont most az derült ki, hogyha a Platinum vezetőjén múlna, a redmondiak akár házon belülre is terelhetnék a stúdiót.

Hirdetés

A PlatinumGames társalapítója és elnök-vezérigazgatója, Atushi Inaba a VGC-vel beszégletve tárta fel, hogy egy feltétellel nem lenne ellenére egy olyan üzlet, mint az Activision Blizzard januárban bejelentett felvásárlása.

"A legfontosabb dolog számunkra, hogy olyan játékokat készíthessünk, amilyeneket akarunk. Amit a közelmúltbeli felvásárlásokról hallottam, nem hiszem, hogy a Microsoft olyannyira mikromenedzselni fogja az Activisiont, hogy minden szabadságukat elvegye... Nem hiszem, hogy ez egy ilyen kapcsolat lesz. Szerintem nagy lesz a kölcsönös tisztelet, és az Activision továbbra is azt tudja majd csinálni, amihez a legjobban ért. Végül is ez nekünk a legfontosabb, bármilyen formában is történne ez velünk és a vállalatunkkal. Szóval nem utasítanék vissza semmit, amíg a szabadságunkat tiszteletben tartják."

- szólt a nem túl finom célzás. A labda tehát a Microsoftnál pattog, és kétségtelen, hogy az amerikai cégóriás egy értékes stúdióra tehetne szert a Platinum képében, hiszen a Scalebound-fiaskótól eltekintve a csapat már többször is bizonyított az olyan címekkel, mint a Bayonetta-sorozat, a Nier: Automata vagy az Astral Chain. Phil Spencer ráadásul néhány éve egy japán expanzió tervét is bedobta, szóval a másik oldalról nézve is csábító lehet az ajánlat, már ha a temérdek pénzt felemésztő Scalebound nem tántorította végképp el a redmondiakat.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A VGC arra is rákérdezett a Platinum fejesénél, hogy véleménye szerint miért maradnak el a hasonló, nagy konszolidációk a szigetország játékiparában, amire Inaba azzal felelt, hogy ő is furcsának tartja a japán vállalatok passzivitását. Nathan Brown elemző viszont nemrég épp arról írt, hogy a kulturális különbségek miatt a Microsoftnak nehéz dolga lenne egy helyi stúdió bekebelezésével. Szerinte egyben ez a szakadék az oka annak is, hogy hiába akadtak nyugati és ázsiai kérők, az efféle kísérletek mindig kudarcba fulladtak.

A legismertebb példa épp a redmondiakhoz köthető, akik az ezredforduló környékén még a Nintendót is megpróbálták felvásárolni, ám a vezetőség egyszerűen kiröhögte őket.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)