Hirdetés

Szerintetek a PC-s játékosok azonnal megvesznek minden játékot?

|

Egy felmérés arra volt kíváncsi, hogy a PC-s gamerek milyen arányban csapnak le teljes áron egy AAA kategóriás címre, illetve várják meg az akciókat. Meglepő eredmény született.

Hirdetés

Ha követitek a GS-t valamilyen platformon, akkor jól tudjátok, hogy folyamatosan foglalkozunk a leárazásokkal, ingyenes játékokkal és hasonló kezdeményezésekkel (a Humble Bundle csomagjaival, az Epic Games Store ingyenes cuccaival és a Steam Sale-ekkel az élen), amik segítenek abban, hogy olcsóbban vagy költségek nélkül jussunk hozzá a játékokhoz, elvégre a gamerlét drága hobbi. 

PC-s játékosnak lenni pedig még drágább, többek között a folyamatos hardverfrissítés miatt, így nem meglepő, hogy a géptulajok ott spórolnak, ahol csak tudnak. Egy új felmérés szerint ez leginkább az új tripla A-s játékok esetében érhető tetten, ugyanis csak körülbelül a megkérdezettek egyharmada vesz meg egy terméket teljes áron (ami már 70 dollárra/80 euróra rúg), a többiek az akciókra építenek. 

Hirdetés

Az adatok az Atomik Research és az Ultra felméréséből származnak, amelynek keretében 2000 amerikai és brit PC-s játékost kérdeztek meg a vásárlási szokásaikról. Az átfogó jelentés 2024 januárjában jelenik meg csak, viszont már vannak érdekes részeredmények. A válaszadók 36 százaléka veszi csak meg teljesen áron a játékokat, míg 32%-uk inkább a leárazásra és a különböző kedvezményes csomagokba (mint a Humble Bundle) való bekerülésre várnak. További 32 százalék pedig azt vallotta, hogy a játékokat ingyen szerzi be, ami az Epic Games Store, Steam, GOG és a többiek ajándékaitól kezdve a kölcsönadott játékokon át a torrentezésig bezárólag bármit jelenthet. 

A felmérésből az is kiderült, hogy a PC-s játékosok 75%-a túl drágának tartja az AAA szegmens játékait, és nagyjából ugyanennyien szoktak vásárolni digitálisan indie alkotásokat is. Azok közül, akik kerülik az indie-ket, 41% az élvezeti értékkel kapcsolatban bizonytalan, 32%-nak nincs elég ideje, 17 százalék számára pedig kihívást jelent a kategória gyöngyszemeinek felfedezése. A felfedezhetőséggel kapcsolatban nemcsak az indie-knél van gond, hanem úgy általánosságban a PC-s játékokkal: a résztvevők 36%-a küzd ezzel, és legnagyobb arányban a YouTube (38%) és a szájhagyomány (34%) segít ebben, de a steames promóciók (18%) is közrejátszanak. 

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)