Hirdetés

Váratlan pofont kaptak az Outriders fejlesztői, a Take-Two kihátrált az új játékuk mögül

|

Már két éve készül a People Can Fly AAA kategóriás akció-kalandja, de most kiadó nélkül maradt.

Hirdetés

Nagy lendülettel lépett 2015-ben ismét az önállósodás útjára a People Can Fly, ám a remélt diadalmenetből eddig nem sok minden valósult meg. A 2021 tavaszán debütált Outriders ugyanis nem tudott felnőni a közönség elvárásaihoz, a fejlesztőknek igazából egy fillért sem termelt, csupán a Square Enix volt elégedett a kezdeti játékosszámokkal. Utóbbi valószínűleg annak volt köszönhető, hogy egyenesen a Game Pass szolgáltatásban rajtol el a játék, amelyből annak ellenére is a live service-es címek illata áradt, hogy nem annak szánta a lengyel cég.

Mindez azonban nem szegte kedvét az eredeti Painkiller, a Bulletstorm és a Gears of War: Judgment mögött álló csapatnak, hanem folytatta az építkezést, új irodákat nyitott, és párhuzamosan hét projektbe kezdett, hogy legyen mivel lekötni a körülbelül 500 fősre hizlalt fejlesztőgárdát.

Hirdetés

Ezek egyike a Project Dagger, az AAA kategóriás akció-kaland, amelyhez kiadóként a Take-Two Interactive-ot (2K Games, 2K Sports, Rockstar Games) sikerült megnyernie a People Can Flynak, ám úgy tűnik, hogy időközben megingott a bizalom. A hivatalos oldalon publikált, szokatlanul nyíltan fogalmazó közlemény nem hagy kétséget afelől, hogy a kiadó szándékában áll közös megegyezéssel felbontani a már két éve fejlesztés alatt álló játékról kötött szerződést. Ennek részleteiről, például az előleg visszafizetésről még nem állapodtak meg a felek, de azt már tudjuk, hogy Take-Two nem élt a kivásárlás lehetőségével, így az új IP jogai változatlanul a People Can Flyt illetik meg, a fejlesztés pedig továbbfolytatódik a New York-i stúdióban.

Sebastian Wojciechowski ügyvezető úgy véli, a jó viszonyt megőrizve válnak el útjaik, és nem látja okát, hogy a jövőben miért ne dolgozhatnának újra a Take-Two-val egy másik projekten. Egyúttal leszögezte, hogy hisznek a pre-produkciós fázisban lévő Project Daggerben. A fejlesztők épp az Unreal Engine 4-ről Unreal Engine 5-re való átállásra, a harcrendszerre és a game loopra fókuszálnak. Készek a továbbiakban saját kézbe venni a játék kiadását, és ennek érdekében finanszírozni a szükséges beruházásokat, de nem zárkóznak el az elől, hogy egy másik kiadó vegye szárnyai alá a Project Daggert.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Mint az korábban is szóba került, az átmeneti nehézségekkel küzdő fejlesztésen túl jó néhány alkotás formálódik még a People Can Fly stúdióiban: jön a Green Hell VR és a csapat korábbi játékának VR-változata (a Painkiller vagy a Bulletstorm lehet a befutó), a még csak koncepció szintjén létező Project Red, valamint a Project Bifrost és a Project Victoria, amelyeket a PCF maga szeretne kiadni. Végezetül pedig az Outriderst gondozó Square Enix is talált magának valami érdekeset az újdonságok közül, ez a többihez hasonlóan semmitmondó kódnevet kapott: Project Gemini.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)