Hirdetés

Resident Evil Village VR teszt - na, így már tényleg horror

|

Egészen elképesztő élményt ad a Resident Evil Village PlayStation VR2-es módja - a játék ezerszer félelmetesebb, mint hagyományosan játszva.

Hirdetés

Alapvetően nem vagyok függője annak az érzésnek, amit a horrorjátékok adnak, de a Resident Evil sorozat legutóbbi részeit élvezettel játszottam végig. Na jó, a hetediket rettegve, nagy szünetekkel, fényes nappal, a Village esetében pedig külön cikket írtam arról, hogy érdemes akkor játszani, ha gyáva vagy, de amúgy a sztori vagy a világ érdekel - igaz, abban csak Donna Beneviento kúriája volt a földi pokol, meg a kastély pincéje, ahol Lady Dimitrescu szórakoztatta a szerencsétlen főhőst. Összességében szerettem a széria nyolcadik felvonását, és már a videókon is látszott, hogy ha valami, ez tényleg különleges élmény lehet VR-ban.

Először a tutorialnál kellett pihenőt tartanom, amikor mindössze egy elemlámpával mentem be egy teljesen sötét szobába, hogy ott felkapcsoljam a lámpát. Utána már segített, hogy nagyjából emlékeztem még, hol mi fog megijeszteni, de így is értek meglepetések - attól, hogy a Village első végigjátszása nem hozta rád a frászt, ne gondold, hogy VR-ban is egy sétagalopp lesz.

Hirdetés

Ethan darabokban

A játék gyorsan elmagyarázza, hogyan kell mozogni (nem lehet teleportálgatni, csak az analóggal sétálni), fegyvereket használni, elővenni és újratölteni, valamint hogyan érhetjük el az inventoryt. A sörétes puska Ethan válla felett helyezkedik el, a pisztoly és a távcsöves az oldalán, a szütyő pedig, amiből a lőszereket kapjuk elő, a másikon (ez később némileg variálható). Maroklőfegyver újratöltéséhez ki kell ejtenünk a tárat, betenni egy újat, majd felhúzni a szánt, a sörétesnél minden lövés után pumpálni kell egyet, a távcsövest pedig ugyancsak lövésenként kell felhúznunk - aki ezt nem szeretné, válthat könnyített módra, amiben az újratöltést a játék intézi. Használhatunk kést is akár böködésre, akár dobálásra, mely utóbbi azért kényelmes, mert az elhajított penge sebez, és automatikusan vissza is tér. Üthetünk és blokkolhatunk is, ha a helyzet úgy kívánja. A robbanószereket és az elemlámpát a kabát kinyitása után találjuk meg, ennek egészen körülményes a használata, de nincs az a helyzet, amikor gyorsan kell előkapnunk. Életerőt visszatölteni úgy tudunk, hogy a gyógyszert a bal vállunk felől elővesszük, kupakját lepattintjuk, majd az arcunkba locsoljuk a folyadékot.

Az átvezetőknél (nem mindegyiknél, de van, aminél) eldönthetjük, hogy "mozivásznon" akarjuk-e nézni őket, vagy VR-módban - ekkor viszont némileg kirángathat minket az élményből, hogy Ethan karjait nem irányíthatjuk, csak nézelődhetünk, és néha hason fekszik, míg mi ülve vagy állva játszunk - a szabad nézelődés miatt könnyű lemaradni fontos eseményekről, jump scare-ekről is.

Én egyébként az állva játszást választottam, ez annak köszönhetően, hogy a PSVR2-nél a headseten vannak a kamerák, nem a tévé tetején, nagyobb szabadságot ad a mozgásban, forgásban és nem kell a kamerát analóggal, cikkenként, netán folytonosan forgatnom, ami a szédülés egyik legfőbb kiváltója nálam a VR-játékok esetében - csak pörgök a tengelyem körül, és máris irányt váltottam.

Ezt viszont már rögtön az első jelenet sem követi le, az apró Rose-babát hol az ölemben fogtam, hol hátulról lógott át a testemen furán. A játékmenet és az átvezetők közti átmenet nem sima, a kép először elsötétül és az irányítást a játék elveszi tőlünk, amitől könnyű kiesni a virtuális valóságból. Látszik, hogy a scriptelt jelenetekre a VR-t ráerőltették, de ezt a fejlesztők is érezhették, ezért kapcsolhatunk át hagyományos módra - mégis azt gondolom, az élmény úgy teljes, ha a borzalmakat végig Ethanként éljük át.

Az, hogy a külvilágot kizárjuk, és úgy látjuk környezetünket, mintha benne állnánk, már önmagában is sokkal félelmetesebbé tesz bármilyen játékot (Mit verünk le a szobában? Ki nyit be az ajtón? Merre nézünk egyáltalán?), egy horrort meg még inkább. Bár a feszült légkör folyamatosan szorongat, a Village VR-ban is gyönyörű, a Winters-ház, a falu, a Dimitrescu-kastély és a további helyszínek mind-mind lenyűgözően néznek ki, részletességükből nagyon keveset veszítettek. Jó lenne egy turista mód, amiben anélkül nézelődhetünk, hogy vérfarkasok és egyéb lények támadnának ránk... Egyébként a Mercenaries mód sem működik VR-ban, és a teljesen újra kell kezdenünk, nem folytathatjuk korábbi mentéstől a kalandot.

Csak öt perc pihenőt...

A terek arányai remekül érezhetőek (igen, az is, hogy mennyire magas Dimitrescu asszony...), és a logikai fejtörőket is ügyesen ültették át. Sajnos nem lehet minden tárggyal interakcióba lépni, és át is lóghatunk dolgokon, ha megpróbáljuk, de ez egyelőre a VR-élmény velejárója, részletkérdés igazából. A lövöldözés izgalmas, intuitív, a fegyverek pontosan tüzelnek, és akár mindkét kezünkben tarthatunk egyet-egyet. A Sense kontrollereket használni sokkal jobb, mint a DualSense-szel mozogni és cselekedni, ahogy a Resident Evil VII-ben a DualShock 4-gyel kellett az első PSVR-on. Természetesen a headset és a kontrollerek haptikus visszajelzését, illetve a 3D Audio által kínált hangzást is kihasználták - aki tényleg nem bír magával, és abszolút egy horrorjátékba helyezné magát, dobjon fel egy fejhallgatót, csak aztán ne lepődjön meg, ha rémálmai lesznek.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A fejlesztők gondoskodtak arról, hogy mindenki úgy szabhassa igényeihez az élményt, hogy elkerülje a szédülést és a rosszullétet, már alapjáraton is van látótérszűkítés futás közben. Nem is kellett semmit finomhangolnom ahhoz, hogy ne legyek rosszul tíz perc után, ami külön értékelendő dolog, de azért lehet enyhíteni a beállításokon igénynek megfelelően

Nem lenne baj, ha a Capcom még jobban ráállna a VR-játékok fejlesztésére - megnéznénk tőlük egy fantasyt vagy egy sima, nem horror akciójátékot is. Láthatóan megy ez nekik eredetileg nem VR-ra tervezett játékokkal is - vajon mit alkotnának, ha eleve a headsetre dolgoznának? A Resident Evil Village egy kiváló PSVR2-es nyitócím, egy abszolút teljes értékű játék, amit remekül ültettek át. Aki bírja a horrort (és tényleg bírja, nem csak erő fénynél, társaságban), feltétlenül próbálja ki, legalább az ingyenesen elérhető demót.

Resident Evil Village VR
Aki bírja a horrort, annak muszáj kipróbálnia – egészen döbbenetes, mennyire behúz a világába.
Ami tetszett
  • Pazar látvány mindenhol
  • Intuitív fegyver- és tárgyhasználat
  • Folyamatosan nyomasztó, félelmetesebb, mint hagyományos módon
Ami nem tetszett
  • Az átvezetőket Ethan szemszögéből átélni néha nem az igazi
  • Ha a fegyverújratöltést nem állítjuk automatikusra, ezerszer nehezebb a szerencsétlenkedés miatt
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)