Hirdetés

Dying Light 2 előzetes - zombi még sosem nézett ki ilyen jól

|

Az E3-on testközelből is szemügyre vettük a Techland új alkotását, ami több szempontból is új szintre emeli majd a falon futkározós túlélőjátékot.

Hirdetés

És ezen dolgozik Chris Avellone?! - szisszentünk fel a Microsoft sajtókonferenciája közben, amikor a Techland bemutatta a Dying Light 2-t, aminek fejlesztésében a legendás dizájner is közreműködik. Egy egyszerű túlélőjátékban persze nem lenne szükség a tehetségére, de a lengyel csapat egész új irányba indult a folytatással.

Hirdetés

Rohanás a hullák között

Persze az alapok megmaradtak. Most is profi parkourosként szaladgálunk majd az egykor szebb napokat is látott metropolisz házainak tetején, hősünk azonban alaposan kiképezte magát az első rész óta, így most kétszer annyi különböző mozdulattal ugorhatunk, vetődhetünk, gurulhatunk, hogy a lehető leggyorsabban elérjünk a megadott helyre. A Dying Light nem fogja a kezed, nem világít minden, amibe meg lehet kapaszkodni, ugyanakkor gyakorlatilag bárhol fel tudunk mászni, legfeljebb az lehet a kérdés, hogy el tudunk-e egyáltalán ugrani addig a kiszögellésig, amit kinéztünk magunknak.

Néztük az apokalipszist

Játszani sajnos nem engedtek minket Los Angelesben, de talán jobb is volt így, mert kifejezetten bonyolultnak tűntek azok a részek, amik még a vezető pályatervezőt is megizzasztották a helyszíni demóban. Nagyjából azt a részt mutatták, amit a trailerben is láttunk, de alaposabban körbevezettek minket a víztoronyban és a döntéseink következtében megváltozó városban. Bizony, egyáltalán nem lesz mindegy, melyik frakcióhoz csapódunk, hiszen ha mondjuk a rendfenntartók oldalára állunk az említett küldetésben, akkor nemcsak speciális lifteket kapunk, hanem a szabadon folyó kutakból kortyolva az életerőnket is feltölthetjük. A fejlesztők azt ígérik, hogy hatalmas befolyásuk lesz a város életére, és gyakorlatilag minden döntésünk hatással lesz a sztorira. És itt nem csak dialógusokra kell gondolni, hanem olyasmire is, hogy megölünk-e bizonyos karaktereket, vagy mondjuk egyszerűen felfedezünk-e bizonyos titkos helyeket a városban.

Haverral túlélni mindig jobb

Természetesen most sem marad ki a coop mód, legfeljebb három barátunkkal vághatunk neki a történetnek. Ilyenkor mindig a host játékállása lesz a mérvadó, vagyis ha mi más frakciókat támogattunk, akkor egy egészen máshogy kinéző városba csöppenünk majd be a közös játékok alkalmával. Nézelődni persze most sem lesz időnk, különösen éjszaka nem, a zombik ugyanis továbbra is ilyenkor vannak igazán elemükben, úgyhogy jobban tesszük, ha messziről elkerüljük őket. A fókusz ezúttal is a közelharci fegyvereken van, de a kampány során belefutunk majd néhány távolsági fegyverbe is, amik kifejezetten jól jönnek majd az erősebb élőhalottak ellen.

A Techland tehát minden szempontból továbbfejlesztette a játékot. Rengeteg új fegyvert és kétszer több képességet kapunk, hogy meghódítsunk egy négyszer nagyobb várost, és átélhessünk jóval komplexebb történetet.

És bár nincs sok időnk nézelődni, a látvány így is lenyűgöz. A bemutatón egy hatalmas 4K tévén tárult elénk a látkép, ami egyszerűen gyönyörű. Minden annyira részletes és valósághű, hogy az valami elképesztő. Ha Avellone a nevét adja a játékhoz, akkor a narratívára sem lesz panasz, és az első rész támogatását látva (amit egyébként még mindig félmillióan játszanak hetente) a tartalomra, folyamatos frissítésekre is számíthatunk nyudodtan. Én személy szerint alig várom, hogy fejest ugorhassak az apokalipszisbe, mert ez most igazi csemege a világvégék között.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)