Hirdetés

E3 2016 - a játékok, amiket mégsem jelentettek be

|

Eseménydús E3-at tudhatunk magunk mögött számos meglepetéssel, viszont akadtak olyanok is, akiknek részvételére hiába számítottunk. Ezekből szedtünk össze most egy tízes listát.

Hirdetés

Szép számmal akadtak bejelentések a héten, ezért mindenképpen böngésszétek át E3-as aloldalunkat, hiszen az összefoglalók és minden létező expós hír mellett olyan cikkekkel is készültünk nektek, mint a Top 10 trailer vagy a konferenciák rangsorolása. A legkellemetlenebb perceken kívül azonban van még egy kínos téma, amiről beszélnünk kell: a nagy távol maradókról. Róluk olvashattok egy bő lére engedett tízes listát alább.

Rockstar és Take-Two be(nem)jelentések

Nem létezik olyan esemény a világegyetemben, ahol ne várnánk a Rockstartól vagy éppen a Take-Two további stúdióitól, hogy sokkoljanak minket valamivel, főleg olyankor, mikor a kiadó maga jelenti be, hogy a GTA franchise csapata több projekten is dolgozik, és hamarosan leleplezik őket. Mivel mindezt az E3 előtti hetekben tették meg, mindenki arra számított, hogy az expó valamelyik nagyobb sajtókonferenciáján dobhatják le az atombombá(ka)t. Mondjuk az új Red Dead játékot (ez lett volna a legfontosabb), az Agent újbóli bejelentését, a GTA V további tartalmait, egy újabb Max Payne-t, néhány remastert, az L.A. Noire folytatását vagy valami teljesen újat.

Ezzel szemben ezek egyikére sem került sor, de a Take-Two esetében is síri csend honolt a Mafia 3-at leszámítva. Hol a Borderlands? Az Evolve következő része? A Turtle Rock új IP-je? Mi van a BioShock szériával? Megannyi kérdésünk van, amire valószínűsíthetően az augusztusi gamescom ad majd választ, ugyanis arra a Take-Two tavaly is több címmel készült, talán idén is a kölni eseményre tartogatja a puskaport. Sőt, tovább megyünk: ennyi aduásszal a birtokában az sem lehetetlen, hogy a vállalat saját konferenciát rittyent össze a gamescom apropójából, ahogy tette azt tavaly a Blizzard is.

Bármi a Blizzardtól

Úgy hittük, hogy a Blizzardnak is lesz mit mondania a legnépszerűbb címeikkel kapcsolatban, hiszen a Hearthstone, a Heroes of the Storm, a World of Warcraft és az Overwatch újdonságaira mindig vevő a közönség, de akár olyan finomságokra is nagy étvágy mutatkozott volna a játékosok részéről, mint a StarCraft II: Nova Covert Ops további csomagjai, egy vadonatúj Diablo vagy a régóta kért Warcraft 4.

A Blizzard azonban nem készült semmivel, az említettek közül egyetlen IP sem bukkant fel Los Angeles közelében. Ennek két főbb oka lehet: egyrészt a gamescomra készülnek egy saját előadással és ott veszik sorra a szériáikat (ahogy tavaly is), másrészt a novemberi BlizzConon mindig mutatnak valami nagyszerűt, bizonyára az idei összejövetelük esetében sem lesz ez másképp.

Bármi a Valve-től

Ingoványos talajra lépünk, de bevállaljuk. Nem voltak kétségeink afelől, hogy a Half-Life 3 bejelentésére nem fog sort keríteni a Valve (már ha egyáltalán valaha is fog), de az, hogy a Steam mögött álló jelentőségteljes vállalat olyan franchise-okkal a birtokában, mint a Left 4 Dead, a Portal, a Dota, a Team Fortress és a Counter-Strike idén is parlagon hagyta játékos bázisát, az több, mint lehangoló.

Azzal sem vagyunk túlzottan kisegítve, hogy Gabe Newell nyilatkozott picit az exkluzív VR-játékokról, de például a Valve által támogatott HTC Vive-ról sem jött semmi izgi az expón. Egyetlen lehetséges magyarázat van, amibe a leginkább nem szeretnénk belegondolni: a Valve megszűnt játékfejlesztőnek lenni a klasszikus értelemben és már kizárólag csak a Steamnek, a hardvereknek és a HTC Vive-nak él. Így a legtöbb, amire számíthatunk tőlük a játékiparban az a multiplayer-orientált címeik frissítése, valamint Vive-exkluzív projektek készítése.

A Telltale-frontról jelentjük

A Telltale Games-nek számos franchise-zal kell egyensúlyoznia, viszont a játékosok töretlen lelkesedéssel fogadnak bármit, amivel előrukkolnak. A cég meg is ígérte az E3 előtt, hogy a The Walking Dead 3. évadát és a Batman-játékukat jól megleshetjük majd, ami annyiban kimerült, hogy előbbiből kaptunk egy nyúlfarknyi ízelítőt, utóbbiból pedig néhány in-game képet. Finoman szólva is kiábrándító a dolog, pláne, hogy a Telltale birtokában olyan brandek csücsülnek még, mint a The Wolf Among Us, a Game of Thrones, a Tales from the Borderlands, a Marvellel és a Lionsgate-tel közös projektjeik, valamint saját IP-jük, amikről szintén szerettünk volna hallani valamit. Akármit.

Abból a szempontból persze érthető a döntés, hogy a korábban is csak két epizodikus kalandjátékot jelentettek meg egyszerre, viszont ez nem jelenti azt, hogy ne mesélhetnének a többiről valamit, továbbá a Batman első részét állítólag a nyáron tervezik kiadni, a The Walking Dead következő évadát pedig ősszel szeretnék elindítani, tehát éppen itt lenne az ideje a bemutatóknak.

Folytassa, kérem!

Az E3-at nem elsősorban az új IP-k bejelentései miatt vártuk, a már ismert és szeretett játékok folytatásának lehetősége volt a lelkesedésünk első számú oka. Többnyire azonban csalódnunk kellett. Az Electronic Arts nem lepett meg minket Dragon Age és Need for Speed hírekkel. A Warner Bros. felhozatalából hiányoztak a Batman, a Middle-earth: Shadow of Mordor és a Dying Light folytatások. A Ubisoft eltekintett többek között egy új Splinter Cell, Rayman és Child of Light rész beharangozásától. A Square Enix nem mondott semmit a Tomb Raider jövőjéről, nem mutatott be új Thiefet és a Life is Strange 2. évada is csak a képzeletünk szüleménye maradt.

A listát nyilván tengernyi karakteren keresztül folytathatnánk, beleértve a következő Devil May Cry-t, Metrót, Wolfensteint és Payday-t, de már ennyiből is tisztán leszűrhető, hogy nem voltunk túlságosan elkényeztetve a folytatásokat illetően. Persze sok játékos rendezvény jön még idén (gamescom, EGX, PAX West, Paris Games Week, Tokyo Games Show, The Game Awards, PlayStation Experience), így szentül hisszük, hogy a felsorolt címek egy részéről még 2016-ban hallhatunk majd.

Status Quo

Lenne itt néhány tisztázandó dolog, kedves kiadók. A Deep Silver a Dead Island 2 kapcsán tartozik magyarázattal, a Bandai Namco a Deep Downról mondhatna már valamit azon kívül, hogy készül, a Take-Two a BattleCry esetében bizonytalan, a Ubisoft a Beyond Good & Evil 2 említését kerüli feltűnően, míg az Overkill a The Walking Dead projektjét tartja sötétben (a tavalyi E3-on kiadott első trailer volt egyben a legutóbbi is), hogy csak néhány példát mondjunk.

A felsoroltak közül többnek is megvan az esélye rá, hogy az új Duke Nukem Forever legyen az elhúzódó fejlesztés, a koncepció lassú kiforrása, a fejlesztőcsapat leváltása, a telítődött piac vagy más egyéb okok miatt, de bízunk benne, hogy a nem túl távoli jövőben azért beszélnek róluk, hiszen nagy potenciál van szinte mindegyikben.

A Nordic-akták

Mint egy kisgömböc, úgy kebelezte be a Nordic Games az elmúlt évek során több IP jogait, így a teljesség igénye nélkül olyan klasszikusokkal zsonglőrködhetnek, mint a Codename: Panzers, a Desperados, az Imperium Galactica, a Red Faction, a Painkiller, a Titan Quest, a Men of Walor, a Full Spectrum Warrior, a Panzer Elite és a Frontlines: Fuel of War.

A Nordic nyilván nem azért szerezte meg az említett szellemi termékeket, hogy egy íróasztal fiókjában porosodjanak, hanem konkrét céllal. A legvalószínűbb, hogy ők is felülnek a felújítási láz nevezetű vonatra, ahogy tették azt a Darksiders 2 és a Legend of Kay kapcsán is (de hol maradt a Darksiders 3?!). Viszont ha ez a terv, akkor legalább egy-egy formális bejelentés képében lekommunikálhatnák a játékosok felé, hiszen egyes bevásárlásaik már több éve történtek és a vásárlók bizony könnyen elveszítik az érdeklődésüket, legyen szó bármilyen jól csengő franchise-ról.

A Nordic korábban azt nyilatkozta, hogy igyekeznek mindig a lehető legkörültekintőbben eljárni, tehát nem szeretnék elkapkodni a felújításokat, inkább kétszer is átgondolnak mindent. Ami pozitívum, csak ugye néma gyereknek…

Hogyan tovább, Dark Souls III?

Tény, hogy a Dark Souls franchise ma már megkerülhetetlen szereplőjévé vált a játékiparnak, szinte nincs olyan YouTuber, aki ne játszott volna vele, nem létezik olyan gamer, aki ne hallott volna róla. A legutóbbi rész, a Dark Souls III hatalmas siker volt a Bandai Namco számára, a From Software pedig két DLC-t is fejleszt hozzá, miközben három projekt készül a műhelyében (amik közül az egyik egy VR-cím lehet).

Az egyik csomag megjelenése őszre várható, ezért sokan azt feltételezték, hogy a készítők a kiszivárgott Season Pass után nem hagynak több lehetőséget a találgatásra és leleplezik az új, horrorisztikus kalandokat, de nem így történt. Mivel a kiadó a Tokyo Game Show 2015-ön jelentette be a harmadik felvonás megjelenési dátumát, ezért nem démontól való gondolat, hogy az első DLC konkrétumait is erre az eseményre időzíti. Majd elválik, de a "You died!" felirat már borítékolható.

Xbox One VR

A Microsoft két nagyobb hardveres bejelentéssel is készült E3-as műsorára. Az Xbox One S beépített táppal együtt is negyven százalékkal kisebb, mint az alap modell, 2 terás HDD-t pakolnak bele, kapott IR blastert és 4K Ultra HD videót is lejátszik. Ennél viszont sokkal érdekesebb a jövő karácsonyra betervezett Project Scorpio, amely a Microsoft eddigi legerősebb konzolja lesz, méghozzá VR-támogatással. Igen ám, csakhogy a redmondiak azt nem kötötték az orrunkra, hogy mégis milyen virtuális valóság technológiát támogatnak majd, pedig Phil Spencer az előadás során többször is megemlítette a VR-t.

A HTC Vive lesz a befutó? Az Oculus Riftre esett a választás? Esetleg a Microsoft egy olyan konzollal készül, ami mindegyikkel kompatibilis? Vagy saját headsetet fejleszt? Rengeteg még a kérdés ezzel kapcsolatban, és mivel a Project Scorpio premierje csak 2017. karácsonyán esedékes, ezért talán korai még erről beszélni, de mindenképpen érdekes, hogy megemlítik, mégis hallgatnak róla.

Az Assassin's Creed után szabadon

Egyre több játékkiadó nyit a mozik világa felé. A közelmúltban már láthattuk a Warcraft, az Angry Birds és a Ratchet & Clank filmet, decemberben pedig jön az Assassin's Creed. De mi a helyzet a többi jelentkezővel? Merthogy vannak szép számmal. A legfőbb úttörő a Ubisoft szeretne lenni és az asszaszinok után a Watch Dogs, a Splinter Cell, a Ghost Recon, a Rabbids és a The Division alapötletét is a vászonra kívánják vinni.

A Square Enix egy Tomb Raider reboottal és egy Deus Ex filmmel száll be a játszmába, a PlayStation 4-exkluzívok közül a Heavy Rain, az Uncharted, a Gran Turismo és a The Last of Us költözhet a mozikba, míg a legutóbbi slágercímek közül a The Witcher, a Metal Gear Solid, a Call of Duty, a Minecraft és a Just Cause adaptációkra válthatunk majd jegyet reményeink szerint. Nem akar kimaradni a buliból a Metro 2033, a Half-Life és a Portal, a Thief, a Sonic, a Mega Man, a Tetris, a Centipede és a Missile Command,  a Five Nights at Freddy's és a Monopoly sem, de olyan filmterveket is pletykálnak, mint a Dungeons & Dragons, a Mass Effect, a Mortal Kombat és a Borderlands.

Ezekben a projektekben egyetlen, de annál lényegesebb közös pont van: egyikből sem kaptunk többet néhány csekély részleten kívül, már ha kaptunk. Elnézve az eddigi játékadaptációk bevételi és kritikai teljesítményét érthető, hogy a stúdiók miért nem tipornak egymás sarkára a filmváltozatok bemutatásával, viszont a Warcraft sikere és az ígéretesnek tűnő Assassin's Creed feltételezetten pozitív eredményei meghozhatják az áttörést.

Mit gondoltok az elhangzottakról? Egyetértetek a listával? Ti miket hiányoltatok az E3-ról és miért?

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)