Hirdetés

Egy kutatás szerint bajban van az E3

|

Egy részletes elemzés alapján az expó identitásválságban szenved, megújulásra lenne szükség.

Hirdetés

Az utóbbi évek során érezhető volt, hogy míg a gamescom és társai egyre több látogatót, kiállítót és játékipari szereplőt vonzanak, addig a világ legnagyobb gamer bulijának tartott Los Angeles-i expó egyre kevesebbeket tud megszólítani, egyre kevesebb figyelmet generál azóta, hogy 2017-ben megnyitotta a kapuit a szélesebb közönség előtt. Hogy mi áll ennek a hátterében, erre kereste a választ az Evolve PR-cég, amely részletes jelentést tett közzé az elemzéséről. 

Hirdetés

A vállalat egyik munkatársa, Matt Broitman elmondta, hogy két fő tényező miatt kutatták az E3-at: az egyik a nagyközönség jelenléte (amely néhány évvel ezelőtt kezdődött, azóta pedig jelentősen nőtt), a másik pedig az, hogy számos nagyobb vállalat kiszállt vagy csökkentette a jelenlétét a show-n.

Ezek miatt megváltozott az E3 természete és - hasonlóan a PAX-hoz - a játékiparra összpontosító eseményből egy sokkal nyilvánosabb kiállítássá vált. 2017-ben például még 3000-re volt tehető a médiaszereplők száma az expón, amely 2018-ban 1831-re, 2019-ben pedig 2024-re módosult, amely még annak fényében is jelentős csökkenésnek tűnik, hogy az elmúlt két évben több üzlet is bezárt, illetve hogy a podcastokat az influncerek közé sorolták a hagyományos média helyett.

Az Evolve statisztikái szerint idén 40 százalékkal kevesebb cikk született az E3-ról, mint 2017-ben és bár az interjúk száma durván 5 százalékkal növekedett, az előzetesek ugyanennyivel csökkentek. Az expón megforduló 240 játékok körülbelül 40%-a csupán egyetlen cikket vagy említést kapott az eseményt követő két héten belül és bár az influencerek jelenléte megnövekedett 2019-re (hála a YouTube-nak és a Mixernek), azonban az alacsony minta ellenére is leszűrhető, hogy ők sem tudnak megfelelő lefedettséget generálni az E3-nak.

Broitman arra a következtetésre jutott, hogy a médialefedettség csökkenése, a nyilvánosság jelenlétének növekedése, a show-hírek otthonról való könnyű követése és a nagy nevek távolmaradása (mint a Sony, az Activision és az EA) miatt az E3 meglehetősen nehéz helyzetbe került. 

Broitman konklúziója az, hogy mindezek eredményeként az E3 elveszíti identitását és nem tud kiemelkedni egyetlen kategóriában sem. Nyilvános show-nak túl drága (mint amilyen a PAX), játékipar-központú eseményhez túl zsúfolt és publikus (mint a GDC vagy a DICE), a házon belüli műsorokhoz (mint a Nintendo Direct) és sajtójátékoztatókhoz képest pedig túlságosan zajos és széleskörű, így képtelen osztatlan figyelmet generálni.

Hogy hosszútávon mi lesz az expó sorsa, azt nehéz lenne megjósolni, ugyanakkor ősszel a GameDaily.biz megszellőztetett pár belsős dokumentumot, amik alapján a kiállítást szervező Entertainment Software Association egy rajongóknak, médiának és influencereknek szóló fesztiválként képzeli el a jövő évi E3-at, amelynek keretében még több látogatót engednének be és még több híresség bukkanna fel. 

A 2020-as E3-at június 9-től 11-ig tartják majd a Los Angeles Convention Centerben. Nektek mi a véleményetek az expóról? Jó vagy rossz irányba változott az évek során?

Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)