Hirdetés

Senki nem vádolhatja azzal a Modern Warfare 3 fejlesztőit, hogy nagyot akartak újítani

|

Megváltozott néhány dolog, többnyire nem a jó irányba - nem ez lesz a Call of Duty sorozat nagy forradalma.

Hirdetés

Még csak néhány órát volt alkalmam játszani a Call of Duty: Modern Warfare 3-mal, de már most kezdek mélyre ható gyűlöletet érezni a Rust iránt. A 2019-es Modern Warfare-be is visszahozott, eredetileg a 2009-es Modern Warfare 2-ben bemutatkozó pálya önmagában nem rossz, kis mennyiségben néha én is szívesen fogyasztom, ám úgy, ahogy azt a béta alatt kaptam, sok volt belőle. Igaz, most még csak öt pálya volt elérhető a 6v6-os módokban, a teljes játékban meg 16 lesz, de így is biztos vagyok benne, hogy ha két meccs között a választható mapok között szerepel (mert hogy már szavazni is lehet), mindenki erre fog szavazni. Legalább demokrácia lesz újra, legalább annak látszata megvan, hogy hatással lehetünk a következő mérkőzésre.

Azért más élményeket is szereztem az elmúlt napokban, és ezek alapján nagy magabiztossággal állíthatom: a Modern Warfare 3 is egy Call of Duty játék lesz, méghozzá egy olyan, ami a hagyományoknak megfelelően kiváltja majd a játékosok haragját újításaival, és elég feladattal látja el a Sledgehammer Gamest, az Infinity Wardot, vagy épp akit a projektre tesz az Activision a következő egy évben.

Hirdetés

Átcímkézett termék

Megmosolyogtató, hogy a bétát ugyanabból a kliensből lehet elindítani, sőt, annak kvázi DLC-jeként kellett letölteni, amiből a Modern Warfare 2-t és a Warzone 2.0-t is - eddig sem tudta titkolni a kiadó, hogy a játék eredetileg DLC lett volna, így meg már pláne nehéz. Mindenesetre teljes árat kell fizetnünk érte, és lesz benne kampány meg zombis mód is, úgyhogy az ilyen jellegű technikai részletek másodlagosak. 

Fontosabb, hogy mi változott. A teljes multis élmény átformálását nem vártuk, nem is került rá sor, de bevezettek néhány megosztó módosítást, amikhez a játékosoknak biztosan lesz egy-két szava.

Az egyik leglényegesebb, hogy 100 helyett mindenki 150 életerőponttal indul, amitől nőtt a TTK, avagy az öléshez szükséges idő - ám nem olyan számottevő mértékben, mint amikor korábban piszkálták ezt meg. Az automata gépfegyverek erősnek, hatásosnak érződnek, a mesterlövész puskák úgyszintén, viszont aki sörétessel szeretne mészárolni, készülhet, hogy egy fejlesztések nélküli puskával 2-3 töltényt is bele kell ereszteni közvetlen közelről a célpontokba, mire sikerül végezni velük - nehéz lesz őket olyan szintre húzni, hogy használhatóak legyenek. A kritikus pontok eltalálása nagyobb sebzést eredményez, talán emiatt is érezhető kevésbé problémásnak ez a módosítás, de SMG-kkel, gépfegyverekkel érdemesebb próbálkozni, ha nyertesen akarunk kijönni a párbajokból - vagy a csodálatos Renettivel, a félautomata pisztollyal, ami most is brutális.

De mindegy, milyen fegyver használunk, amikor nehéz azt lelőni, akit szinte látni sem lehet. Szürkébbek, színeiket tekintve egysíkúak lettek a pályák, melyekbe jobban beleolvadnak az ellenfelek, így sokszor csak a fejük felett megjelenő piros jelzésben bízhatunk, ami hol időben megjelenik, hol nem. Ezt biztosan finomhangolni fogják még a megjelenésig, már csak a negatív visszajelzések mennyisége miatt is - aztán jön majd pár olyan skin, ami miatt megint rosszabb lesz a helyzet, de ez még a jövő.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Lesz még itt káosz

A bosszantó újítások sora itt még nem ér véget sajnos - ha jobban belegondolok, igazából több dolog okoz kényelmetlenséget, mint amennyinek örülni lehet, vagy legalább neutrális viszonyban lenni vele. Visszatért a slide-canceling és reload-canceling, avagy a csúszás és az újratöltés megszakításának lehetősége. Előbbi alapvetően okés, mindaddig, amíg valaki nem abuzálja, és nem kezd el össze-vissza csúszkálni a pályán, gyakorlatilag lelőhetetlen célpontként, utóbbi viszont többször okozott kellemetlenséget, mint amennyi hasznát látom. Volt ugyanis, hogy azt hittem, a fegyvert már újratöltöttem, de mint kiderült, még egy mozdulat hiányzott, így könnyen buktam be egy hirtelen jött tűzpárbajt. A Battle Rage-et szerencsére már az első béta után megváltoztatták, eredeti formájában a most már nem field upgrade-ként, hanem többször használható kiegészítőként bevethető, az életerő újratöltését felgyorsító cucc gyakorlatilag halhatatlanná tette használóit. Most már messze nem ez a helyzet, szerencsére.

A perkekkel most megint kavartak, ezeket felszereléselemek bónuszaiként pakolhatjuk magunkra. A bétában négy mellény közül lehet választani, melyekből az egyik például több lőszert ad és növeli az újratöltési sebességet, egy másik 25 másodpercenként újratölti a gránátokat, és ha például az Engineer Vestet választjuk, láthatjuk a falakon keresztül az ellenség által lerakott csapdákat, gyorsabban használhatjuk a field upgrade-eket, és két Tactical felszerelést vihetünk, de lethalt (gránátot, drónt, bármit, ami eldobható és halált okoz) egyáltalán nem. Viselhetünk még kesztyűt, csizmát, és még egy felszerelést, ezzel összesen több mint 3 perkünk lehet aktív egyszerre. Alapvetően átláthatóbb, mint a korábbi rendszer, mert logikus, hogy mi milyen viselethez kapcsolódik, de nem változtatja meg gyökeresen az élményt. A killstreakek között a hangágyú újdonság, amit lehelyezhetünk valahova, és elpusztításáig zavarja, kábítja a sugarába kerülő ellenfeleket - ez a pontfoglalós módokban jöhet jól.

Azért nem voltam teljesen elkeseredett, és nem csak negatív élményekről tudok beszámolni. A Modern Warfare 2-es pályák visszahozatala végső soron nem volt egy rossz ötlet - bár a Rustból gyorsan elegem lett, és az, hogy a Favelán nem lehet úgy állni, hogy ne lőhessenek hátba, szintén kényelmetlen, összességében ezek nem rossz csataterek. Kifejezetten tetszett a Cutthroat mód is, ami nem forradalmi, pusztán a Gunfight kibővített változata: három háromfős csapat küzdhet meg nagyon rövid, nagyon pörgős összecsapásokban, amiket egy zászló elfoglalása is eldönthet, vagy az, hogy mely csapat tagjainak összesített életereje a nagyobb a végén. Újra van nagy szabású Ground War, amiben járművek is képbe kerülnek - ez továbbra is mini-Battlefield, nem rossz, de nem ez a CoD-élmény csúcsa.

A teljes játékig még sok minden változhat, javulhat, de akinek a Modern Warfare 2 nem jött be, ezt sem fogja szeretni, változtatások ide vagy oda. Lesz még mit finomhangolni, és kíváncsian várjuk, milyen újítások, új módok és pályák jönnek a következő egy évben.

A béta október 14. 19:00-tól október 16-áig minden platformon szabadon játszható, előrendelés nélkül. Ha kipróbáltátok, mondjátok el, hogy tetszett!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)