Hirdetés

Kettőnél jóval többször haltunk - kipróbáltuk a Sekiro: Shadows Die Twice-t

|

A From Software új játéka számos szempontból különbözik a korábbi címeiktől, mégis legalább annyira lehet gyűlölve szeretni, mint egy Dark Souls epizódot.

Hirdetés

Az idei gamescomon nagyjából ötven perc erejéig nyüstölhettük a Sekiro: Shadows Die Twice-t, ez az idő azonban nem bizonyult elégnek ahhoz, hogy kifektethessük a velünk szembeállított marcona főellenséget. Most a boss győzött, de amint lehet, befizetünk egy második menetre - ami persze valójában inkább már a harmincadik lesz, mert számtalan alkalommal kerekedett felül a szerzetesnő. 

Hirdetés

Tudd, hova jöttél

A Sekiro: Shadows Die Twice pillanatok alatt érezteti velünk, hogy valami teljesen újat kaptunk kézhez, és itt bizony nem sokat kamatoztathatunk már azokból a rutinokból, amelyeket az évek és megannyi próbálkozás alatt belénk égetett a Dark Souls trilógia. A Souls játékok után már a Bloodborne is üdítően hatott, a Sekiro viszont még ennél is jóval távolabb megy az eredeti recepttől. Az általunk irányított karakter egy fürge nindzsa, akinek nem jelentenek akadályt a tereptárgyak, sőt inkább előnyt kovácsol belőlük. Bármilyen felületen felugrálhatunk, a falakról lendületet véve pattanhatunk rá az ellenfelek feje búbjára, ráadásul egy horgos kampóval még az elérhetetlennek tűnő magaslati pontokra is felránthatjuk magunkat. A játék sokkal nagyobb mozgásbeli szabadságot nyújt, mint a fejlesztők eddigi címei, de persze az említett kampóval sem lehet bárhová eljutni: csak a zöld pöttyel pontosan megjelölt helyekre célozva pattinthatjuk el ezt az ügyes kis eszközt, és azért arra sem árt figyelni, hogy a levegőben suhanva is sebezhetőek vagyunk. 

Ma ő győzött, kifogott rajtunk a #Sekiro szerzetesnője.

A post shared by GameStar Hungary (@gamestarhu) on

Teljesen el kell felejteni azt a stamina csíkot (és vele együtt a kis és nagy ütés kombóját, most csak egyféle támadás van), amire eddig folyamatosan odasandítottunk fél szemmel, itt már akkor és annyit mozgunk, amikor és amennyit csak a kedvünk tartja. Persze ez nem jelenti azt, hogy büntetlenül püfölhetjük a végtelenségig az ellenfeleket. Egyrészt nem fogunk minden támadást megakasztani a mi csapásainkkal, másfelől pedig saját épségünkre is ügyelni kell. Ha bekapunk egy találatot, vagy nem tökéletes ütemben blokkolunk (tehát nem az ellenfél támadásának pillanatában nyomjuk be a hárítás gombját, hanem folyamatosan védekezünk), akkor növekedni kezd egy csík a képernyő alján. Amennyiben ez a csík teljesen betelik, karakterünk összerogy és az ellenfél védhetetlen támadást indít - ez értelemszerűen hatalmas sebzéssel jár. Ugyanígy működik az ellenfelek módszeres csapkodása is: ha elég sokszor találtak a vágásaink, vagy konokul végeláthatatlan blokktengert enged útnak az ellenség, akkor előbb vagy utóbb ki fog feküdni, és elindíthatjuk a Shinobi Finisher nevezetű kivégzést. A Shinobi Finisher a kisebb ellenlábasokat azonnal megöli, a minibossok és bossok életerőcsíkjaiból pedig leszív egyet teljesen. Bizony, csak egyet, mivel a főellenségek több HP csíkkal is rendelkeznek, ezeket egymás után kell lefarigcsálnunk. A kipróbálható demóban egy két életerőcsíkos minibosst öltünk meg, a három csíkkal felvértezett főellenséget, az elátkozott szerzetesasszonyt viszont már nem sikerült legyőzni. 

Pedig higgyétek el nekem, én tényleg megpróbáltam mindent. Pörögtem, forogtam, ugráltam jobbra és balra (sőt a boss fejére is), hárítottam és ellentámadást indítottam, mindhiába. Egyszer mondjuk már azt hittem, végre csak sikerült a dolog. Épp a harmadik HP sávot gyalultam lefelé, mikor lehetőséget kaptam a Shinobi Finisher elindítására. El is lőttem a kivégzést és látszólag a boss életereje végre tényleg nullára csökkent, de a szemétláda ekkor csak megrázta magát és átváltott az árnyék támadási módjába - ezt a technikát a harc során többször is bevetette, ilyenkor sűrű köd szállt a környékre, és fekete árnyalakként csapot le a semmiből előbukkanva a boss, mi pedig csak menekülni és hárítani tudtunk, ekkor sebezni nem lehetett rajta. A másodperc tört része alatt fagyott le az arcomról a diadalittas mosoly, mikor ezt a támadási formát használva a legyőzöttnek hitt boss ledarálta a maradék HP-mat. 

Nem a te hibád

Mivel a Souls-szérián edződtem, egy ilyen botlás nem tudja a kedvemet szegni, inkább csak még jobban ösztönöz arra, hogy fejlesszem játékbéli tudásomat. Ismét újoncnak éreztem magam, a megváltozott harci körülmények miatt nem tudtam rutinból megoldani a feladatot, még úgy sem, hogy nem sokkal korábban fél perc alatt fektettem ki Nintendo Switchen a Dark Souls Remastered első bossát, pedig ember legyen a talpán, aki a JoyConok pici ravaszaival irányítani tudja azt a játékot. Próbálkoztam hősünk kütyükkel telepakolt művégtagját is használni, de ez sem hozott átütő eredményt. A mechanikus kézből dobócsillagokat lőhetünk, lángcsóvát bocsáthatunk ki, vagy épp hatalmas fejszeként is használhatjuk. Ezeket a képességeket gyűjtögethető fehér emblémák elhasználásával tudjuk aktiválni, lényegében ez a tárgy felel meg a klasszikus értelemben vett "muníciónak". Ezekből eltérő mennyiséget használnak az egyes képességek, a suriken eldobása például csak egyetlen egybe kerül, de egy fejszetámadás már többet kóstál. A demóban egyszerre 15 darabot tarthattunk magunknál, de a fejlesztők már elárulták, hogy ez a szám később növelhető lesz. 

Nem véletlen a címben használt "Shadows Die Twice", itt az árnyak (azaz a játékosok) tényleg kétszer halnak: első elhalálozásunk után dönthetünk arról, hogy szeretnénk végleg a fűbe harapni és újjáéledni a legutóbb meglátogatott kis oltárnál (ez nagyjából úgy működik, mint a Souls játékok tábortüze, azaz újratermeli a gyógyitalainkat, de ezzel együtt a minibossok és bossok kivételével az ellenségeket is) vagy rögvest a helyszínen felpattanunk. Ha az utóbbit választjuk, akkor nem töltődnek fel a cuccaink és csak fél HP-val éledünk újjá, viszont ott folytathatjuk a harcot ahol épp abbahagytuk, az aktuális ellenfelünk pedig nem gyógyul. 

A sunyulós játékmenet szerelmesei örülhetnek, a Sekiro ezt a harcmodort is támogatja. A magasból a katonákra ugorva azonnal kivégezhetjük őket, de a falak párkányain is végigkapaszkodhatunk, hogy egy pillanat erejéig egy japán ihletésű Assassin's Creed részben érezhessük magunkat. 

A jelenlegi tervek szerint a Sekiro: Shadows Die Twice 2019. március 22-én jelenik meg PC-re, valamint PlayStation 4 és Xbox One konzolokra. Ez nem tűnik túlzottan távoli dátumnak, de én már most biztosra veszem, hogy piszkosul nehezen fogom kibírni az addig hátralévő fél évet. 

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)