Hirdetés

A GameStar bemutatja: A nagy Xbox One X teszt

|

Hatbillió indokunk van, amiért érdemes izgatottnak lenned az új szuper konzol láttán. Nyüstöltük, teszteltük, játszottunk kidőlésig - mindent megmutatunk a Microsoft csodafegyveréről!

Hirdetés

A valaha készült legerősebb hardvert dobta össze a Microsoft, ráadásul mindezt egyetlen céllal: játszani. Még szerencse, mert emlékszünk még a tévés vonalra, jó, hogy végre továbblépünk ezen. Legyen szó az élet bármely területéről, lebilincselő nézni, ahogy a titánok összecsapnak: Marvel vs. DC, USA vs. Oroszország, AMD vs. Intel vagy éppen Xbox vs. PlayStation. Bár mindegyik izgalmas, mi most a legutóbbira fókuszálunk, ugyanis itt igencsak kiéleződött a harc a két rivális között, miután a Microsoft piacra dobta a "valaha készült legerősebb játékkonzolt". Új generáció, forradalom vagy csak porhintés? Nagyon hosszú írás következik, de igyekszünk kimerítő választ adni.

Hirdetés
 

Eljött hát!

Szóval végre megérkezett, fizikai valójában is bárki odateheti a tévéje mellé a Skorpiót, a Microsoft legújabb játékkonzolját, amely már tavalyi bejelentésekor hatalmas port kavart. Pont egy péntek délután esett be a szerkesztőségbe, mindenki rohant vissza fejvesztve, hogy kicsomagolhassuk nektek, íme:

Nyilván a kiemelt figyelmet a One X már bejelentésekor is a minden eddiginél szédítőbb hardverspecifikációjával érte el, amit akkor még sokan kétségbe vontak, sőt nagy tábora volt azoknak is, akik azt hirdették, hogy játékkonzol soha (vagy legalábbis ebben az évtizedben) nem lesz képes 4K-s felbontásban élvezhető játékélményt nyújtani. Noha mi bíztunk abban, hogy a szkeptikusok tévednek (eleve az előre mindent megmondó ember imázsát örömmel marcangolnánk sápadt holdfénynél), azért hitetlenkedve fogadtuk a hírt, hogy egyszerre kapunk egy kompatibilis és erős konzolt, ami majd jól odapörköl a konkurenseinek.

Igyekeztünk a cikkbe minden apró információt összegyűjteni, de megértjük azokat is, akiknek nincs kedve végignyálazni az egészet. Nekik készült ez a videó.

Újragondolt alapok

A játékkonzolok világában sokáig bevett szokás volt minden szereplő részéről a generációról generációra ugrás. Ez általában 5-8 évente történt, azonban tavaly, amikor az Xbox One és a PlayStation 4 feljavított, alacsonyabb fogyasztású változatai megjelentek, valami megváltozott, és ebbe az új rendbe illeszkedik be az Xbox One X is. Az új Microsoft konzol ugyanis nem radikálisan új, elődeivel inkompatibilis játékgép, hanem egy,

a már ismert alapokra építkező, alaposan átszabott masina.

Ahogy a neve is sugallja, a One X tökéletesen kompatibilis az eredeti Xbox One-nal (és persze a One S-sel, valamint az Elite-tel is), azonban minden eddiginél többet nyújt. Az új konzolon továbbra is fut minden, valaha megjelent Xbox One játék, sőt az Xbox 360-kompatibilitás (eseti alapon már klasszikus Xbox-kompatibilitás) is egyre jobb, így napról napra nő a száma az előző modellre megjelent, de a legújabb gépen is játszható címeknek. Ezt javításokkal, frissítésekkel segítik a játékfejlesztők, illetve a Microsoft maga is, de hogy miként is, arra egy kicsit lejjebb térünk rá részleteiben. A kompatibilitás és a folytonosság tehát adott, de miért is volt szükség egy új konzolra, és mitől olyan izgalmas mindez?

A 4K és/vagy a 60 fps itt van

Az eredeti Xbox One a full HD felbontást tűzte ki célul, ám a játékfejlesztők néha olyannyira túlterhelték a gépet, hogy csupán a 720p/900p felbontás jött össze - a gép ezt skálázta fel 1080p-s felbontásra. Azóta sok év eltelt (kereken négy), és a tévék piacán teljesen átvette a hatalmat a 4K felbontás, legalábbis mint hívószó. Az ultra HD az eddig használt full HD-nál négyszer több pixelből áll, ami egy átlagos méretű (40 colos) tévé esetében is már látványos képminőség-javulást hoz, azonban ehhez legalább négyszer erősebb hardver is szükséges. A 4K tévék árai már tavaly megkezdték elegáns zuhanásukat, de csak idén és jövőre kezdenek vad mélyrepülésbe, így már biztos, hogy hamarosan úgyis 4K tévéd lesz (ha ugyan még nincs ott a bevásárlólista élén, vagy éppen már a nappalidban).

Sok fejtörést okozott a konzolfejlesztőknek, hogy a folyamatos mozgáshoz szükséges 30 fps-t sokan már lassúnak tartják, egyre több játékos a 60 képkocka/másodpercet tartja elfogadhatónak, legyen szó akár autóversenyről, egy kiadós lövöldözésről vagy éppen sportjátékról. Akárhogy is nézzük, ez legalább négy-nyolcszoros gyorsulást igényel hardverszinten, és akkor még nem is szóltunk arról, hogy a játékfejlesztők egyre bonyolultabb - és nyilván szebb - modelleket, effekteket, egyre nagyobb térképeket építenek játékaikba, ami tovább növeli a konzol terhelését. A Microsoftot így több oldalról is magas elvárásokkal bombázták: olyan konzolt akart a piac, amely a visszafelé kompatibilitás mellett nagyságrendekkel gyorsabb is, és nem kerül annyiba, nem olyan bonyolult és nem akkora, mint egy hasonló erejű gamer PC.

Hatbillió érv

De mit is jelent a 6 billió? Az új Xbox One X kereken ekkora, vagyis 6 TFLOPS számítási teljesítményre képes, ami egészen egyedülálló a játékkonzolok világában. A TFLOPS a Tera Floating Operations Per Second rövidítése, és azt mutatja meg, hogy az adott chip vagy gép egyetlen másodperc alatt mennyi lebegőpontos utasítást képes végrehajtani. Ugyebár ez az, amivel kiszámolják a poligonokat, a pixeleket, az effekteket, a mozgást stb. Lentebb látható táblázatunkból látszik, hogy ez a számítási teljesítmény messze lekörözi az összes, eddig megjelent játékkonzolt, PC-s oldalon pedig csak az igazán drága GPU-k képesek túlteljesíteni ezt a sebességet (GeForce GTX 1070 vagy fölötte).

Az új konzol tervezésekor adott volt, hogy megmaradnak az AMD által tervezett alapoknál, azonban négy év alatt rengeteget fejlődött a chipgyártás, illetve az architektúrák, ezért volt mozgástere a Microsoft mérnökeinek. A gép szíve továbbra is egy AMD Jaguar processzor, amely még nem a Ryzenben debütált Zen alapokra épül, ellenben továbbra is nyolcmagos. A Microsoft kedvéért az AMD módosította néhány helyen a processzort, illetve az órajelet is jelentősen megemelte. Ezzel együtt járna a fogyasztás növekedése is, azonban a gyártástechnológia is fejlődött, így a 28 helyett 16 nm-en készült chip nem fogyaszt többet még magasabb órajelen sem, sőt a hőtermelése sem nőtt.

A konzol agya

Néhányan fanyalogtak, amikor először meghallották, hogy nem Zen-alapú CPU kerül az Xbox One X-be, azonban emiatt nem szabad keseregni. Egy átlagos PC esetében a központi egységnek mindenféle feladatban jól kell teljesítenie; egyszerre több mindennel is foglalkoznia kell, legyen az irodai munka, szerkesztés, modellezés, tömörítés, titkosítás vagy éppen a grafikus chip kiszolgálása játékok alatt.

A játékkonzolnál azonban ez nem így van, itt egyetlen feladata a CPU-nak az, hogy a játék tökéletesen fusson.

Emellett a játékfejlesztők fix, előre pontosan definiált képességű hardverre fejleszthetnek, így képesek maximalizálni a hatékonyságot. Már többször láthattuk a valóságban is, hogy optimalizálással 2-4-szer jobb teljesítményt lehet elérni, mint csupán a hardver nyers erejének feltornászásával.

(Kattints a képre a nagyobb méretért!)

Miután játékról és csakis játékról van szó, a legfontosabb komponens a grafikus chip, itt pedig óriásit lépett előre a Microsoft. Az eddigi Xbox One konzolokban egy AMD Sea Islands kategóriás, Graphics Core Next v2-es GPU teljesített szolgálatot a CPU-val közös tokban. Ez régebbi alapokra épül, és a 768 shaderegység csupán 914 MHz-en üzemel. Az Xbox One X-nek azonban 4K-ban kell helytállnia, ezért hatalmas ugrásra volt szükség. Az új gépben már Polaris alapokra épített AMD GPU található - ez önmagában is jelentősen jobb teljesítményt garantál. Persze a nyers erő sem maradt el: a shaderek számát több mint megháromszorozták, így 768 helyett 2560 egység számolja a pixeleket 4K-s tévénken. És ha már új GPU, természetesen az órajelet sem hagyták békén, az 1172 MHz további jelentős teljesítménynövekedést hoz az új grafikus chipnél.

Szebb kép=több adat

Nem csupán terhelése, a játékra specializált konzolok felépítése is eltér egy normál PC-étől. A CPU és GPU mellett a harmadik legfontosabb eleme a konfigurációnak a memória-alrendszer. A számítógép esetében adott egy bizonyos mennyiségű rendszermemória, amely a CPU-hoz kapcsolódik, illetve egy VRAM, amellyel a grafikus chip gazdálkodhat. A két memória között viszonylag gyors az adatátvitel, de direktben csak nagyon lassan éri el egymás memóriaterületeit a két chip. Az Xbox One esetében már láthattuk, hogy játék közben sokkal hatékonyabb a közös RAM, ám itt költséghatékonyság és egyéb, architekturális megfontolások miatt lassabb DDR3-at alkalmaztak. Hogy a 68,3 GB/s-os sávszélesség ne fojtsa le túlzottan a gépet, 32 MB-nyi ESRAM-ot is beépítettek, amely gyorsítótárként funkcionált 204 (az Xbox One S esetében 218) GB/s sávszélességgel.

Elérkezett az idő az Xbox One X rendszerének komplett leváltására.

A mérnökök egyetlen tollvonással áttértek a sokkal fejlettebb, azonos fogyasztás mellett is nagyobb sávszélességet kínáló GDDR5 memóriachipekre. Ezek már 256 bit helyett 384 bit széles adatbuszon kapcsolódnak a rendszerhez, ráadásul az órajel is nagyot ugrott: effektív 6,8 GHz-en jár a GDDR5 RAM az új konzolban. Miután a megcélzott felbontás sokkal nagyobb, és a grafika is fejlődik az új játékoknál, a memória kapacitását is meg kellett növelni, ezért az eddigi 8 GB-ot 12 GB-ra hizlalták. Ez a váltás legalább akkora léptékű, mint a GPU esetében: az eddigi 68,3 GB/s helyett az Xbox One X 326 GB/s sávszélességgel gazdálkodhat. A szegmentálás is jól mutatja, hogy játékkonzollal van dolgunk: a 12 GB-ból 9 GB-ot megkap az aktuálisan futó játék, az operációs rendszer és minden egyéb folyamat bőségesen elfér a maradék 3 GB-ban.

Természetesen beépített háttértár is megtalálható az új Xboxban. Itt 2017-től kezdve már 1 TB a belépő, ekkora kapacitású, 2,5 colos HDD található az Xbox One X-ben is, illetve továbbra is szabadon rákapcsolhatunk a konzolra USB-s külső tárolót, ha kifogynánk a helyből.

(Kattints a képre a nagyobb méretért!)

Az Xbox One X előtti időkben megjelent Xbox One Elite különlegessége volt, hogy normál HDD helyett SSHD-t kapott, amely egy SSD-HDD hibrid. Érdekesség és kevesen tudják, de az Xbox One X-ben a normál HDD nincsen teljesen magára hagyva: az alaplapon egy 8 GB-os flash chipet is elrejtettek, amely jelentősen felgyorsítja a kisméretű fájlok kezelését. Hogy ez mennyire így van, azt mi saját bőrünkön tapasztaltuk: azonos játékok betöltési ideje drasztikusan lecsökkent One X-en, és nem csupán 1-2 másodperccel, hanem az eddigi 2-3 perc helyett 20-30 másodpercre. Természetesen játékot ezután is megetethetünk a konzollal optikai lemezen, sőt, az UHD Blu-ray-lejátszó egység a különleges, 4K UHD filmeket is "megeszi" HDR-rel egyetemben.

A One X minden porcikája fényéveket lépett előre, hogy tarthassa a lépést a 6 TFLOPS-os GPU-val

Hőguta ellen

Hiába a fejlett gyártástechnológia, az energiagazdálkodás és az optimalizált felépítés, az Xbox One X új chipje hatalmas, és bizony tekintélyes mennyiségű hőt termel játék közben. A processzor esetében csupán az órajelemelés növelte a hőtermelést, a GPU-nál viszont a megsokszorozott shader és a magasabb órajel is jelentősen hozzájárult a komolyabb melegedéshez. Ha spórolni akartak volna a mérnökök, egyszerűen megnövelték volna a konzol fizikai méreteit, még több ventilátort és hőcsövet pakoltak volna bele, miközben arra buzdítanak, hogy mindenki hangosítsa fel a tévéjét, hogy ne hallja a ventilátorok visító zaját. Azonban nem ez történt.

Speciális, a csúcskategóriás videokártyákon és szerverekben alkalmazott hűtési megoldást vetett be az Xbox One X-hoz a Microsoft. Ez a hőkamrás hűtési technológia vagy más néven a Vapor Chamber. A chipek hősapkájának teljes felületével érintkező hűtőblokkban vákuum van, illetve folyadék, amely hő hatására a hidegebb részek felé vándorolva gázzá alakul. Itt - ahogy átadja a hőt - ismét lehűl, és visszakerül a hőkamra melegebb részeibe. A folyamat teljesen automatikus, és hatalmas előnye, hogy gyorsan és hatékonyan vezeti el a hőt a chipek felületéről. Ezt a fémblokkot hatékonyan lehet hűteni egy nagy légszállítású, csendes ventilátorral, illetve az ehhez tartozó, megfelelő méretű radiátorral. A képen is jól látszik, hogy a Microsoft blower típusú elrendezést választott: a ventilátor átfújja a levegőt a lamellák között a gép hátsó része felé.

Vissza a 360-as időkbe

Ahogy az eredeti One esetében, úgy ezúttal is emulációval futnak az X360-as játékok, azonban itt is kapunk valami igazán újat! Miközben használhatjuk a régi mentéseket, letölthető tartalmakat, működik a többjátékos mód is, a One-extrákat is megkapjuk (pl. videorögzítés). Jelenleg is közel 400 címmel "nosztalgiázhatunk", de az Xbox One X-nél még ennél jobb élményt is kapunk: stabil és magas a framerate, nagyobb a felbontás, kapunk 16×-os anizotrop textúraszűrést és változó vertikális képfrissítést is. És ha még ez sem lenne elég, néhány játékfejlesztő adott ki One X-frissítést X360-as játékához, így ténylegesen 4K-t és sokkal szebb grafikát kapunk jó sebesség mellett.

Így használják ki a játékok a One X erejét

Adott hát egy bivalyerős, a régebbi One-okkal kompatibilis hardver, de vajon mi fogja ezt kihasználni? Jogos a kérdés, hogy akkor csak az újonnan megjelent játékok, illetve a frissített címek fogják kihasználni a hatalmas számítási teljesítményt, minden régebbi játék pedig takaréklángon fut majd? A jó hírünk az, hogy ez nem így van! Persze, a patch, a frissítés a legjobb, illetve az, ha a játékot eleve erre a konzol-teljesítményre optimalizálják, de azoknak sem kell búslakodniuk, akiknek kedvenc játékukat még nem hangszerelték át One X-re.

A One X-hez igazított játékok hivatalosan megkapják az Xbox One X Enhanced jelölést. Itt a fejlesztő a One X hardveréhez igazította a sebességet és a látványt, hogy az új hardver adta adottságokat teljesen kiaknázza. A játékok itt már 4K-ban futnak, viszont csak azok élvezhetik, akik rendelkeznek a 4K-t megjeleníteni képes televízióval vagy monitorral. A HDR, amely élénkebb, valósághűbb színeket, sötétebb feketét és világosabb fehéret hoz létre, ugyancsak kizárólag az ezt támogató kijelzőkön produkál érzékelhető változást.

Ugyanakkor nem csak abban az esetben érdemes a One X-et választani, ha ott ülünk csodás 4K tévénk előtt. Egyrészt minden Xbox One X Enhanced játék az elérhető legmagasabb felbontáson fut, másrészt garantált az ígért képfrissítési sebesség, aminek köszönhetően simább képet kapunk. Ez egy full HD-s (1080p) kijelzőn is észrevehető, nem csak az annál nagyobb felbontást támogató eszközökön. Továbbá a világok részletesebbek, az effektek látványosabbak, a töltési idő pedig alacsonyabb, mint a korábbi konzolokon.

Egyre több játék kap One X kozmetikázást

A hivatalos listán összesen több mint 150 cím szerepel, és ezek száma egyre gyarapodik. Az egyes játékok különböző plecsnijei jelzik, hogy pontosan mivel kapnak többet az Xbox One X-en játszók; a 4K ultra HD-logó a megnövelt felbontást, a HDR felirat a HDR-támogatást jelzi, ha pedig csak az szerepel, hogy Xbox One X Enhanced (vagy Xbox One X konzolra feljavítva), a fejlesztők egyéb változtatásokat eszközöltek az élmény javítása érdekében. 

A patch a legjobb, ami egy régi One játékkal történhet, de azoknak sem kell búslakodniuk, akiknek kedvenc játékukat még nem hangszerelték át One X-re.

Ha egy One X közelébe kerülünk, esetleg boldog tulajdonosai lettünk, ezeket a játékokat mindenképpen érdemes kipróbálni:

Forza Motorsport 7: 4K felbontás mellett is megkapjuk a stabil 60 fps-t, ráadásul ehhez minden eddiginél szebb látvány társul és még csak nem is erőlködik közben a One X!

Assassin's Creed Origins: Kifejezetten kellemesre sikeredett az új AC, One X-en pedig még szuperül is néz ki. Van itt a 4K felbontás mellett HDR, óriási felbontású textúrák és a látótávolság is érezhetően megnövekedett.

Gears of War 4: Többféle módot is választhatunk One X-en. A látványnál 4K-s felbontás mellett csodálatos a HDR-es kontrasztarány, szebbek az effektek és a textúrák, a tükröződések. Egy Performance-mód is elérhető itt, ahol 1080p a felbontás, azonban a részletesség és az effektek sokkal szebbek, a képfrissítési ráta pedig megduplázódott 30-ról 60 fps-re.

Middle-earth: Shadow of War: Tolkien világának nagyon jót tett a látvány feltornázása. A példásan jól sikerült textúrák 4K-ban, 30 fps mellett ámulatba ejtők, az effektek pedig lélegzetelállítók, de ezért keményen meg is dolgozik a One X erős hardvere is.

Rise of the Tomb Raider:  Lara Croft esetében is választhatunk, hogy a szuper sebességet vagy a natív 4K-t szeretnénk-e inkább, de minden esetben megkapjuk a játékban elérhető legszebb textúrákat és effekteket, sőt, grátisznak a HDR-t is.

Ez csak néhány cím a napról napra egyre hosszabb listából. Jól látszik, hogy a Microsoft hajtja a fejlesztőket és ő maga is mindent megtesz, hogy ha már egyszer ilyen erős lett a One X hardvere, ne heverjen parlagon, hanem tényleg minden játék profitáljon is belőle. Erre jó példa az is, hogy amennyiben semmiféle optimalizálást nem kapott egy, eredetileg One-ra fejlesztett játék, akkor az új konzol önkényesen javít a látványon. Ez a Supersampling, így a játékot 4K-ban rendereli le a konzol, majd ezt kapjuk meg 1080p-ben, szupersima élekkel és tiszta textúrákkal. A régebbi One-ok esetében a játékok néha-néha 30 fps alá is beestek, azonban a One X esetében ez nem fordul elő: a 30 fps-t stabilan tartja minden játéknál a konzol, ahol pedig az engedélyezve van, egyenesen 60 fps-re áll be a sebesség.

És a sötét oldal

Nem lenne teszt a teszt, ha nem mutatnánk be a One X azon részeit, amik miatt már kevésbé vagyunk ennyire hurráoptimisták. Kezdetnek mindjárt ott van az igazán új játékok hiánya: nagyon kevés játék képes valóban 100%-osan kihasználni az új vasat, bár tény, hogy a kompatibilitás és a patchek rengeteget tompítanak ezen a tényen. A másik gond, hogy a One S-hez képest 1,5-2×-es ár kifizetését csakis azoknak ajánljuk, akik ténylegesen rendelkeznek is 4K HDR tévével. Merthogy 1080p-s tévé vagy monitor előtt már nem akkora a látványbeli növekedés (de azért érezhető), a stabilabb fps-értékek pedig nem biztos, hogy megérik ezt a borsos felárat. A HDR sem hoz mellbevágó változást, ez még nem feltétlenül az a látvány, amiről oly sokat beszélnek a gyártók. A kezelőfelület sem változott (egyelőre), ez az új konzolon is 1080p-s, ami néhány pixelszámoló felhasználónak szúrhatja a szemét, bár ehhez azért már igazán szőrszálhasogatónak kell lenni. Szintén fanyaloghatunk a One S-hez mérten jelentősen megnövekedett fogyasztás miatt. Játékok alatt ez érthető a szebb grafika okán, azonban a fogyasztás videolejátszás alatt is nőtt, ami már kevésbé jó hír.

Talán a legtöbb felhasználó a szűkös tárhely problémájába fog belefutni. A One X jelenleg csak 1 TB-os kivitelben érhető el, márpedig a mai és főleg a feljavított játékok már nagyon nagy helyen terpeszkednek el. Ezen külső tárhellyel enyhíthetünk, de az már nem lesz olyan gyors és nem is adják ingyen. Persze az is világos, hogy egy 4-6 TB-os meghajtó esetén azonnal 200 ezer forint feletti tartományban találná magát a csomag, ez pedig öngyilkosság lenne üzletileg, de ettől még a tárhely problémája valós annak, aki valódi játékgyűjtőnek tartja magát.

Az utóbbi napok tapasztalatairól nehéz lenne egységesen mesélni, ezért inkább személyes benyomásokat is megosztanánk veletek pár játékkal töltött éjszaka után:

HP véleménye

Végre valahára csak elérkezett oda a Microsoft, ahová a generációváltáskor kellett volna. Nincs döcögés, akadozás, lebutított felbontás, hanem első osztályú konzolos életérzés, patch nélkül is érezhetően jobban futó játékok. Nyilván egy PS4 Pro mellett nem húzott el a külső sávban, de mindkét gép egy 4K-s tévével összebarátkozva elég látványos összhatást nyújt, és a One X most a képfrissítés tekintetében talán orrhossznyi előnyhöz jutott (ezt nem mérésekre alapozva mondom, pusztán szubjektum). Külön jó, hogy az általam nem kedvelt HDR kényelmesen kikapcsolható, a menürendszer átlátható (elsőre furcsa volt a dashboard, de gyorsan megszokható), és 1080p-ben is látható a vizuális javulás. A Gears of War 4 és a Dead Rising 4 például tényleg sokkal szebb, a Forza részletgazdagabb, a World of Tanks betyárosan fest, a Shadow of War is magával ragadó látványt nyújt szinte teljesen akadásmentesen, de még egy X360-as Oblivion és Fallout 3 patchet is lerántott a gépem, és a nagyobb felbontású textúrák komolyan meghozzák a kedvet az újrázáshoz. De ahogy mondtam: ha valami nem kap patchet, az is érezhetően stabilabb, magasabb fps számmal fut One X-en, nagyon érződik az erősebb motor. Kár, hogy ehhez nem jár egy prémium kontroller (még mindig elemes cucc), megérdemelne legalább egy Elite szintű irányítót. Nagyot gurított most hardveresen a Microsoft, persze lemaradásból azért ez nem akkora kunszt, de nagyon kellene most pár olyan exkluzív, amivel visszaszerzik renoméjukat, mert a Sony válasza egyértelmű: lehet, hogy ott az erős gépetek, de nekünk itt a játékpalettánk exkluzívokkal, VR-ral. Ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni, játékok tudják igazán eladni a gépet. De jó tudni, hogy a maga a gép végre elkészült, most beszélhetünk végre tényleg next-gen konzolról. Fogunk is még.

Chavalier véleménye

Kisebb, halkabb, gyorsabb és erősebb lett a Project Scorpio néven emlegetett X-modell debütálásával az Xbox One, bár szebb aligha. No nem mintha bármi jelentőséggel bírna a tévéállvány egyik fakkjában szolidan meglapuló műanyag doboz formaterve, amikor képtelen vagyok levenni a tekintetem a 4K-s kijelzőn látható tűéles textúrákról és a milliónyi apró kis részletről, amelyek létezése korábban fel sem tűnt. Amennyiben az ember alapvetően konzolon játszik, és nem szokott hozzá a bivalyerős PC-k teljesítményéhez, akkor négy évvel az Xbox One elrajtolása után most először érezheti azt, hogy valóban generációs ugrásra került sor az Xbox 360-hoz képest. Játékosként határtalanul élvezem, hogy gyűjteményem egyes tagjai már anélkül is jobban teljesítenek (értsd: töredékére rövidült a töltési idő, észrevehetően stabilabbá vált a képfrissítési ráta), hogy megkapták volna szépségtapaszukat. Ugyanakkor az örökké elégedetlen, a pénzéért mindig a lehető legtöbbet váró kritikusabb énem nem bánta volna, ha például legalább 2 TB-os tárhellyel, esetleg SSD-vel látták volna el a konzolt. Mindazonáltal most már tényleg rendben van a hardver, szóval érkezhetnek az ámulatba ejtő first party játékok is. Ugye jönnek, kedves Microsoft?

Kaci véleménye

Közel sem játszottam még annyit az Xbox One X-szel, mint szerettem volna, de mivel a videóhoz én rögzítettem a legtöbb gameplay-t, volt szerencsém párhuzamosan futtatni ugyanazokat a játékokat a régi és az új konzolon, és a különbség tényleg égbekiáltó. Még én - aki egyébként PC-n játszik, mostanában hál'isten a lehető legmagasabb grafikai részletesség mellett - is elismerően csettintettem, amikor betöltött az Assassin's Creed Origins vagy elindult a Gears of War. Annak különösen örültem, hogy az új gép nem zúg, mint egy porszívó, mert ez kifejezetten zavart korábban a konzolos játékok közben. És persze szép dolog, hogy a tavaly előtti játékok remekül futnak, de én arra vagyok kíváncsi, hogy a 2018-as standardekből mit tud kihozni a Scorpio. Úgyhogy őszintén remélem, hogy beindul a first- és third party játékfejlesztés, mert ez a konzol megérdemelné, hogy ütős exkluzívokat kapjon.

Azért az erő van vele

Ahogy videónkban is láthatjátok, minden erőnket bevetve nyúztuk, teszteltük, használtuk az Xbox One X-et (na jó, játszottunk rajta), és határozottan állíthatjuk, hogy a kecses kis dobozt nem üres ígéretekkel töltötte meg a Microsoft. Az új konzol natív, 4K felbontású HDR-játékot ad a kezünkbe, a régebbi játékok szebben néznek ki, mint eddig, többé a 60 fps sem csupán a PC-sek kiváltsága, a töltési idők drasztikusan csökkentek és még csak az ár tekintetében sem lehetünk túl mérgesek: persze, mindig lehetne olcsóbb, de látva, hogy mit kapunk, mi ezúttal nem fanyalgunk inkább.

Csak azt tudjuk remélni, hogy a fejlesztők újabb fokozatba kapcsolnak és okosan kihasználják mind a 6 TFLOPS-nyi teljesítményt, hogy nekünk, gamereknek még jobb dolgunk legyen.

A néhány negatívum ellenére egy csodálatos hardver a One X, a Microsoft tényleg mindent megtesz szoftveres oldalon is, de azért ne feledjük, hogy van két - nem éppen haldokló - konkurense is: az egyik olcsóbb, szintén 4K-s és HDR-es konzollal és több exkluzív címmel, illetve egy másik olcsóbb, hordozható hardverrel és nagyon-nagyon erős saját címekkel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)