Hirdetés

10 ezer doboz tejjel és kétszer annyi krumplival tesztelték a Starfield fizikáját

|

Látványban nem veszi fel a versenyt korunk legmodernebb motorjaival a Creation Engine 2, de azért a Bethesda által fejlesztett motor is tud pár trükköt.

Hirdetés

Abszolút érthető, ha egyes játékosok számára megnehezíti a beleélést a Starfield felemás grafikája. Ha ugyanis megnézünk egy űrhajóbelsőt, vagy egy fegyvermodellt, akkor elismerően csettinthetünk a részletgazdagság láttán, a karaktermodellek tekintetében már nem ennyire fényes a helyzet. Miként akadnak olyan külső és belső terek is szép számmal (ezeket nagyrészt véletlenszerűen generálja a játék), amelyeket joggal nevezhetünk vizuálisan ingerszegénynek, esztétikailag kifogásolhatónak, röviden és tömören csúnyának.

Sajnálatos módon a jelenlegi generáció konzolokon jellemzően keveset nyújtó, PC-n ellenben annál izgalmasabbnak ható nagy mutatványa, az árnyékokat, a fényeket, a tükröződő felületeket új élettel megtöltő, és ezáltal az összhatást drámai mértékben javító ray tracingnek nyoma sincs a Starfieldben. Van helyette azonban valami más, amivel kitűnhet sok modern alkotás közül is: a játékbeli objektumok fizikája.

Hirdetés

Aki már kipróbálta, annak feltűnhetett, hogy a tárgyak zömét nemcsak zsebre vághatjuk, hanem ide-oda taszigálhatjuk, felboríthatjuk, lelökhetjük, reagálnak ütésre, lövésre, robbanásra. Egy vödör például nem csupán dekorációs elem, hanem ügyetlen módon lophatunk is vele, amikor épp nem húzzuk rá tréfából valamelyik NPC fejére. De még annak is van jelentősége, hogy milyen gravitációjú környezetben nyitunk tüze, ha teszem azt, a Holdon, akkor a fegyverből kiröppenő töltényhüvelyek magasabbra és messzebbre szállnak.

A legtöbben persze szimplán csak nyugtázzuk magunkban, hogy szuper, van fizika a játékban, aztán haladunk is tovább az épp megkezdett küldetéssel, akadnak azonban olyan játékosok is, akik - ha már egyszer adott a lehetőség - nekiállnak kísérletezni épp úgy, ahogy annak idején már az Oblivionban is. A Redditen tevékeny Moozipan például nem kevesebb, mint 20 ezer burgonyát zsúfolt a hajója pilótafülkéjébe, és amikor kinyitotta az ajtót, a felhalmozott élelmiszer egy része megindult felé, úgy, ahogy a valóságban is történne.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Noha a mini krumplilavina John Linnemant, a Digital Foundry szakértőjét is lenyűgözte, feleannyira sem látványos, mint a Dennios nevű youtuber spoileres mutatványa (figyelem, olyasmi is szerepel benne, amiről a tesztek szándékosan nem írnak), aki konzolparancsot használva a semmiből megidézett 10 ezer kartondoboznyi tejet, hogy aztán az egészet alázúdítsa New Atlantis központi épületéről, a MAST toronyról.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)