Hirdetés

50 milliót szán játékfejlesztésre az USA hadserege

|

Az Egyesült Államok hadserege már évek óta használ videójátékokat és szimulátorokat a kiképzés szerves részeként.

Hirdetés

Más kérdés, hogy ezzel csak erősíti azt a széles körben elterjedt téveszmét, hogy a videójátékok valójában csak arra jók, hogy a következő generációk katonáit, tágabb értelemben gyilkosait képezzék ki rajtuk. A vitatott kérdésen túllépve érdemes megemlíteni, hogy a Pandemic (Full Spectrum Warrior) és a Bohemia Interactive (Operation Flashpoint, Armed Assault) is szállított már a hadsereg számára olyan szimulátorokat, amelyeket vagy korábbi játékukból alakítottak át, vagy később butítottak vissza élvezhető és kevésbé frusztráló játékká.

59009_1122163626.jpg


Ezek mellett létezik egy évek óta sikeres, és folyamatosan fejlesztett program is, az America's Army, ami kiképzésre ugyan kevéssé alkalmas, de propagandacélokra annál inkább.
Gary Stephens alezredes (Project Executive Office - Simulation Training and Instrumentation) a múlt héten jelentette be, hogy a 2010-ben induló, ötévesre tervezett program során mintegy 50 millió dollárt fordítanak kiképző programok fejlesztésére. Ezen felül egy meg nem nevezett összegért cserébe hamarosan újabb szimulátort kapnak, ami állítólag minden tekintetben a csúcstechnikát képviseli, és egy tapasztalt játékfejlesztő brigád hegeszti, és egy létező játékra épül. Piackutatók szerint jelenleg több olyan játék is megtalálható a piacon, ami kielégítheti a hadsereg igényeit. (Armed Assault, Crysis, CoD4, Far Cry 2 talán?) A bejelentésre heteken belül sor kerül.

csa-2006-07-21-134702.jpg


Már létezik ugyan egy 2006. óta használt kommersz FPS, a DARWARS Ambush, amit a hadsereg, a légierő, a haditengerészet, a tengerészgyalogság, a partiőrség, és a honvédő erők is használnak, de az új, februárban érkező "játék" annak korlátain túllépve már nem csak rajtaütések és konvojok elleni bombatámadások szimulálására alkalmas. A Game After Ambush Mark McManigal ezredes szerint már kis számú technikus felügyelete mellett is költséghatékony kiképzési formát kell jelentsen. Fontos feltétel a visszajátszás lehetősége az utólagos elemzések miatt. Elvárás, hogy edzés közben változtatni lehessen a kihívás nehézségén és komplexitásán. Ó, és természetesen hordozhatónak kell lennie.
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)