Hirdetés

A Baldur's Gate 3 rendezője figyelmeztet a Game Pass-típusú szolgáltatások veszélyeire

|

Swen Vincke azután fejtette ki a véleményét, hogy a Ubisoft egyik vezetője elmondta, meg kell barátkoznunk a gondolattal, hogy nem birtokoljuk a játékokat.

Hirdetés

Nagy hullámokat kavart a Ubisoft előfizetésekért felelős igazgatójának, Philippe Tremblay szavai, aki hazabeszélt a Ubisoft+ kapcsán, amikor azt mondta, hogy a játékiparnak át kell alakulnia, a fizikai adathordozók birtoklása helyett az előfizetéses szolgáltatásokban látja a jövőt (ez különösen annak fényében érdekes, hogy a Ubisoft illetékesei egymásnak is ellentmondtak). 

A Game Passhoz és PlayStation Plushoz hasonló előfizetői modellekkel kapcsolatban több érv és ellenérv is elhangzott már: az egyik oldalon az ár-érték arányt és az egyre drágább videojátékokat hozzák fel példaként a szolgáltatások előnyei között, a másikon pedig a fejlesztőkre gyakorolt hatással és a bizonytalansággal kontráznak a hátrányokat sorolva, szóval nehéz igazságot tenni. 

A tavalyi év legjobb játékának választott Baldur's Gate 3 rendezőjének és egyben a Larian Studios vezérigazgatójának, Swen Vinckének nem célja tovább szítani a tüzet, de Twitteren/X-en elmondta a témában a véleményét, amiben rávilágított egy fontos szempontra.

Hirdetés

Vincke szerint ugyanis az ilyen modellek elterjedése katasztrofális hatással lesz az új megjelenések felfedezhetőségére: 

"Bárhogy is nézzen ki a játékok jövője, mindig is a tartalom lesz a király. De sokkal nehezebb lesz jó tartalmakat szerezni, ha az előfizetés lesz az uralkodó modell, és egy kiválasztott csoport dönthet arról, hogy mi kerül piacra és mi nem. A helyes út a fejlesztőktől a játékosokig közvetlenül vezet. Szinte lehetetlen rávenni egy igazgatótanácsot, hogy jóváhagyjon egy idealizmus által táplált projektet, és az idealizmusnak teret kell adni, még akkor is, ha katasztrófához vezethet. Az előfizetési modellek végül mindig a profit maximalizálását célzó költség/haszonelemzési gyakorlatok lesznek. Nincs ezzel semmi baj, de nem szabad engedni, hogy az előfizetéses szolgáltatások monopóliummá váljanak. Már most is mindannyian a digitális terjesztési platformok egy kiválasztott csoportjától függünk, és a felfedezhetőség brutális. Ha ezek a platformok mind átállnak az előfizetésre, akkor ez kegyetlen lenne. Egy ilyen világban az előfizetéses szolgáltatás preferenciája határozná meg, hogy milyen játékok készülhetnek el. Hidd el, ezt igazán nem akarod." 

Vincke hozzátette, hogy nincs problémája azzal, ha más fejlesztők előfizetéses szolgáltatásokat vesznek igénybe azért, hogy többen felfedezzék a játékaikat, viszont ők nem fognak élni egyikkel sem, mert biztosak akarnak lenni benne, hogy az az ökoszisztéma, ahol a fejlesztő közvetlenül a játékosoknak szállítja a játékot - életben marad. Az igazgató szavaival nehéz vitába szállni egy olyan masszív sikerrel a háta mögött, mint a Baldur's Gate 3, amely bebizonyította, hogy több évnyi, a közösség bevonásával történő fejlesztés milyen eredményt érhet el, ha a stúdió a saját kezében tartja a gyeplőt és mer kockáztatni a minőség érdekében - nem véletlenül aggódott miatta több fejlesztő is, hogy ez lesz az új iparági sztenderd, de ezzel külön cikkben foglalkoztunk

Nektek mi a véleményetek Vincke álláspontjáról?

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)