Hirdetés

A Call of Duty játékok fejlesztése nehezebb, mint hisszük

|

A Sledgehammer Games vezetője az Edge magazinnak igyekezett hangsúlyozni, hogy egy Call of Duty játék nagy szakmai kihívást jelent, és amit mi csak futószalagnak gondolunk, az valójában nagyon komoly munka.

Hirdetés

Mivel minden évben megjelenik egy új Call of Duty játék, a közösség hajlamos abba a hitbe ringatni magát, hogy ezeket egy év alatt csak úgy kinyomják egy gyárból.

A helyzet ennél komplikáltabb: egyszerre több csapat dolgozik azon, hogy minden évben megjelenhessen egy epizód, és Glen Schofield elmondása szerint nem kevés munka van mögöttük. Minden csapat éveket dolgozik a saját projektjén és a lepörgő hónapok nagyját kutatással töltik.

Az Edge-nek adott interjújában Schofield elmondta, hogy szerinte a játékosok egyszerűen nem látják a melót, amit ők beleraknak ezekbe a termékekbe.

"Az emberek manapság azt hiszik, hogy a Call of Duty-t csak betoljuk egy darálóba, aztán a másik oldalon kijön egy új változat."

Hirdetés

A COD fejlesztői rendszeresen konzultálnak katonákkal, történészekkel, fegyverszakértőkkel, és más szakemberekkel, mielőtt egyáltalán nekiülnek a fejlesztésnek.

"Én például három évig tanulmányoztam a második világháborút. Történészekkel dolgoztam. Nyolc napot töltöttem egy furgonban, miközben meglátogattuk a helyszíneket, amiket be akartunk rakni a játékba. Kipróbáltam egy rakat régi fegyvert. Ezeket a dolgokat kénytelen vagy végigcsinálni, ha egy COD játékot akarsz fejleszteni."

Schofield hozzátette, hogy a jövőben játszódó cím esetében is, mint például a Call of Duty: Advanced Warfare szükséges megteremteni a hitelesnek ható atmoszférát, ezért kommandósokkal és Delta Force katonákkal konzultáltak.

"Tanulmányoznunk kellett az angol, francia és spanyol különleges erőket, mivel azok mind benne voltak a játékban. Szóval rengeteget olvastunk, tanultunk, videókat néztünk, és közben folyamatosan tárgyaltunk a szakértőkkel."

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

A fejlesztési folyamat nehézségei mellett az Activision műhelyein belüli versengés is szóba került. Schofield elmondta, hogy ugyan mindenki szurkol a másiknak, de ugyanakkor mindenki szeretne jobban teljesíteni, mint a többi csapat.

"Egy kicsit fura, mert tényleg szurkolunk a többieknek. Mindenki azt szeretné, ha minden Call of Duty sikeres lenne. Ugyanakkor mindenki jobb pontszámot akar elérni, mint a másik. Több eladást szeretne, mint a másik. Szóval igyekszünk felülmúlni egymást, de persze gyakran ki is segítjük a másikat, például mi ugrottunk át a Black Ops csapatának bedolgozni. Előfordul, hogy átveszünk egy pályát, vagy egy játékelemet, egy járgányt, vagy bármi hasonlót. Mi tulajdonképpen egy Call of Duty testvériség vagyunk."

Hogy a testvériség mivel fog előállni legközelebb, azt még nem tudjuk (bár az előzetes pletykák szerint a fejlesztés elég rettenetesen halad). A 2021-es epizód meg nem erősített értesülések szerint a Vanguard címet kapja majd, és Xbox Series X/S-re, PS5-re, PS4-re, Xbox One-ra és PC-re érkezik. Egyelőre annyit tehetünk, hogy várunk türelemmel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)