A Halo Infinite decemberi megjelenésével az xboxosok és a PC-sek végre megkapták Master Chief régóta várt legújabb kalandját, ami nem csak egy korrekt kampányt, de egy ingyenes multis játékmódot is hozott.
A 343 Industries alkotását kísérő hype-vonat pedig a jelek szerint a PlayStation-táborra is hatással volt, a Halo és a Portal szerelemgyerekének tartott Splitgate fejlesztője ugyanis nemrég arról beszélt, hogy a Microsoft-exkluzív FPS rajtja után megugrott az érdeklődés a játékuk iránt.
Ha esetleg nem cseng ismerősen a free-to-play Splitgate neve, a 1047 Games szárnyai alatt készülő arena shooter legutóbb a nyáron került be a hírekbe azzal, hogy elképesztő rohamot generált a bétateszt elindulásával. A késznek tekintett verzió megjelenési dátumát azóta sem tűzték ki a fejlesztők, a stúdió társalapító-vezérigazgatója, Ian Proulx viszont nemrég a The Loadoutnak mesélt a játék jelenéről és jövőjéről, az interjúban pedig az is szóba került, hogy tartott-e a Halo Infinite megjelenésétől:
"Igazából örülök, hogy [a Halo Infinite] megjelent. Őszintén úgy gondolom, hogy hosszú távon a Halo Infinite és a Splitgate segíteni fogja egymást. Szerintem mostanában olyan nagy a zaj és olyan sok battle royale van, és [ez a két játék] átcsábítja az embereket az arena shooter műfajba. Tudod, rengeteg olyan gyerek van, aki még sosem játszott Halóval, igaz? Rengeteg olyan gyerek van, aki még sosem játszott Quake-kel vagy Unreal Tournamenttel. Soha nem játszottak még ilyen típusú játékkal. És az, hogy megismerkedhetnek ezzel, szerintem jót tesz a műfaj egészének."
Proulx ezt azzal támasztotta alá, hogy a Halo Infinite novemberi megjelenésével a Splitgate playstationös játékosszáma is megugrott, mivel a kék tábor keresni kezdte az alternatívákat a Microsoft üdvöskéjére. A vezető továbbá azt is elárulta, hogy a marketinges büdzsé nélkül gazdálkodó független stúdiójuknak eddig ugyan kapóra jött a Halóhoz és a Portalhoz való hasonlítgatás, de a későbbiek során szeretnék kialakítani a játék saját művészeti arculatát.
A megjelenés azonban még odébb van, Proulx ugyanis 2022 végéig csak a "legalább 50%-os) készültségi szintet merte kitűzni. A béta persze addig is gyűrhető, a steames értékelések alapján pedig nem is rossz szórakozás.