Hirdetés

A Kingdom Come: Deliverance 2 miatt talán már nem vádolják rasszizmussal a fejlesztőket

|

Nemcsak a Warhorse csapata lett sokszínűbb az évek során, hanem a középkori szerepjátékuk világát benépesítő NPC-k is.

Hirdetés

Ha minden terv szerint alakul, még idén elmerülhetünk a Kingdom Come: Deliverance 2-ben, melynek hivatalos leleplezését néhány napja ejtette meg a Warhorse Studios. Az első részt cselekményét továbbszövő szerepjáték a folytatások klasszikus receptjét követi majd, azaz szebb lesz (ismét Cry Engine-nel dolgoznak a cseh fejlesztők), jobb (amit sok kritika ért, azt továbbcsiszolták, mint például a harcrendszert), valamint nem utolsósorban nagyobb.

A csapat duplájára növelte a felfedezésre váró területet, amelynek ékköve a környékbeli ezüstbányák jövedelméből meggazdagodott város, Kuttenberg. De emellett is számos helyszínt meglátogathatunk majd az első részből visszatérő főszereplő, Henry bőrébe bújva.

Hirdetés

Kuttenberg nemcsak amiatt lesz különleges, mert mesze ez a legnagyobb település, amit a Warhorse megalkotott, hanem azért is, mert a várost élettel megtöltő NPC-k etnikai és vallási összetétele jóval sokszínűbb lesz annál, mint amit a Kingdom Come: Deliverance-ben megszokhattunk. Annak idején a sajtó egy része élesen kritizálta a stúdiót, amiért első játékában alulreprezentáltak voltak a más etnikumú és vallású NPC-k, valamint nem igazán játszottak kiemelt szerepet a női karakterek. Daniel Vávra stúdióalapító azzal védekezett a rasszizmus vádja ellen, amit sokan megpróbáltak rájuk sütni, hogy történészekkel konzultáltak a fejlesztés során, és a 15. század elején a történelmi Cseh Királyság falvai nem hemzsegtek a szerecsen, közel-keleti vagy távol-keleti látogatóktól. Ezt aztán mások azzal a megközelítéssel vitatták, hogy csak azért, mert nincs bizonyíték a létezésükre, az nem zárja ki a létezésüket.

Mindenesetre úgy fest, hogy a Kingdom Come: Deliverance 2 esetében már nem lehet a diverzitás hiánya miatt támadni a Warhorse Studiost, mivel a magyar király, Luxemburgi Zsigmond kívánságlistáján előkelő helyen szereplő Kuttenberg valóságos metropolisz a korábbi helyszínekhez képest, ahol tényleg sokféle származású és hitű ember megfordul. Mi több, az amerikai IGN kérdésére a fejlesztők elárulták, hogy a legjobb tudásuk szerint igyekeznek egy realisztikus, immerzív és hihető középkori világot megjeleníteni, és az autentikusság érdekében szorosan együttműködnek számos egyetemmel, történésszel, múzeummal, valamint különböző etnikumú és vallású szakértőkkel.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)