Hirdetés

A Valve hirtelen nekiment két rajongói játéknak is

|

A cég híresen laza, ami a modokat és rajongói munkákat illeti, de most mégis fellépett két projekt ellen.

Hirdetés

Amikor azt mondjuk, hogy a Valve általában lazán veszi a rajongók által készített játékok ügyét, akkor azt úgy értjük, hogy saját Steam aloldalt ad nekik, és engedélyezi a kereskedelmi forgalmazásukat a saját platformján keresztül. Gabe Newellék kifejezetten támogatják az olyan címeket, mint a Black Mesa, vagy a Portal: Revolution, de most mégis beleálltak két hasonló projektbe. Ennek azonban jó okai lehettek.

Az első áldozat a Team Fortress: Source 2. A fejlesztő át akarta portolni a hőn szeretett lövölde egészét az új motor alá, de a projekt vastag falakba ütközött tavaly ősszel, és szeptember óta gyakorlatilag le is állt. A helyzeten nem segít, hogy az alkotó idén már egy DMCA figyelmeztetést is kapott a Valve-től.

"A TF2 elemek engedély nélkül kerültek a Source 2 alá. Azokat az Amper Software portolta át, és most a Facepunch használja fel egy S@box játékmódhoz. A Facepunch nem licencelte a Valve által épített elemeket az S@boxhoz. Az engedély nélküli portolás és terjesztés megsérti a Valve IP védelmi jogait."

Az S@box egy Garry's Mod-szerű szoftver, amiben a Source 2 motorral és annak elemeivel bohóckodhatunk. Úgy tűnik, hogy az Amper által Source 2-re portolt TF2 darabkákat felhasználták ehhez, és innen jött a konfliktus. A lényeg, hogy a TF: Source 2 ezzel a kukában landolt.

Hirdetés

A másik játék, amivel problémák merültek fel, az a Portal 64. A rajongói projekt egy Nintendo 64-es demake-je a 2009-es puzzle-lövöldének, amellyel az volt a cél, hogy futtathatóvá váljon a Nintendo '96-os konzolján. James Lambert évek óta, konzisztens tempóban dolgozik a demake-en és tavaly decemberben ki is adta hozzá az első játszható demót. Valószínűleg ez volt az a pont, ahol a Valve is felfigyelt a dologra.

Úgy tűnik, hogy Lambert nem kapott (még) hivatalos DMCA figyelmeztetést, de ettől függetlenül borús jövőt jósolt a projektnek. A fejlesztő beszélt több emberrel is a Valve-nél, akik nem örülnek a játék létezésének.

"Híreim vannak, és egyik sem jó. Mivel a projekthez a Nintendo saját, szabadalmazott eszközeit használom, így megkértek, hogy lőjem le a projektet."

Az nem teljesen tiszta, hogy mit ért a szabadalmazott eszközök alatt, de a legvalószínűbb, hogy Lambert a Nintendo 64-es fejlesztői szoftvereket használja, azokat pedig a Nintendo sosem adta ki hivatalosan. Léteznek ezekből nyílt forráskódú variánsok, de úgy tűnik, hogy Lambert nem ezeket választotta a projekt felépítéséhez.

A Valve meglehetősen óvatos, ami a japán konzolgyártó dolgait illeti. A GameCube és Wii emulátorként működő Dolphint is kirúgta a Steamről, mert az a Nintendo belsős kulcsait használta a játékok futtatására. Tekintettel Mario jogászainak vasöklére, ez egy érthető hozzáállás.

Valamelyest meglepő, hogy a srácok, akik felengedték a Steamre még a Hunt Down the Freemant is, most utána mentek két félkész projektnek. Itt azonban szélsőséges esetekről van szó: az egyiknél engedély nélkül átportolt elemek terjedése a probléma, a másiknál a Nintendo dolgait turkálták. A Valve valószínűleg továbbra is pártolni fogja a rajongói munkákat, de a jövőben érdemes lesz odafigyelni arra, hogy mit, hogyan, és miért építünk.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)