Hirdetés

AI-t használtak a The Finals fejlesztői, kisebb botrány lett belőle

|

Már meg is jött az első nagyszabású FPS projekt, ami inkább AI-megoldást használ a szinkronjához.

Hirdetés

Jelenleg is zajlik a The Finals című FPS nyílt játéktesztje. A világon mindenki beugorhat a DICE veteránjai által épített darálóba, hogy kipróbálhasson egy újszerű kompetitív lövöldét, korszerű tálalással, modern játékelemekre építve. A trailerek nagyon jól néztek ki, és a közösség látszólag nagyon élvezi a béta adta élményt is. Az egyetlen szépséghibája az egésznek, hogy a kommentátor hangjáért bizony mesterséges intelligencia felel.

A The Finals körítése tévéműsorra emlékeztet. A játékosok a sztori szerint egy verseny részesei, akik egy virtuális térben lövik agyon egymást. A tálalás jellegéből adódik, hogy a kommentátorok lelkes kiáltásai fontos elemét képeznék az egész show élményének. Elsőre fel sem tűnik az embernek, hogy mesterséges intelligencia mondta fel a neki lediktált szövegeket, de a harmadik-negyedik meccsnél már egyértelművé válik a turpisság.

Hirdetés

Az Embark nem is nagyon rejtegette a dolgot. A legutóbbi Meet the Makers podcastban lelkesen meséltek a technológia adta lehetőségekről.

"AI-t használtunk néhány kivétellel. Mindkét kommentátorunk hangjáért szövegfelolvasó mesterséges intelligencia felel. Az olyan elemeket, mint a játékoskarakterek zihálása futás, ugrálás és egyebek közben, mi vettük fel a stúdióban. Az AI még nem képes az ilyesmi megvalósítására."

A hanganyag összeállításáért felelős Carl Strandberg és Andreas Almström a következővel magyarázta a vitatott technológia használatát:

"Az okunk az volt, hogy a mesterséges intelligenciára épülő felolvasás iszonyatosan erős eszköz. Elégséges teljesítményt nyújt minőség szempontjából, és lehetővé teszi számunkra, hogy mindent frissen tarthassunk. Ha például egy játéktervezőnk előáll egy új játékmóddal, akkor ahhoz hónapok helyett órákon belül le tudjuk szállítani a szükséges kommentárt."

A szinkronszínészek nem örültek az indoklásnak. Gianni Matragrano (Evil West, Vertigo 2) elmondta, hogy folyton 1-2 nap alatt adnak le kész munkákat. Ha szükség van új szinkronanyagra, akkor azt már viszonylag olcsón és gyorsan meg lehet rendelni a színészektől.

Matragrano kommentárjához aztán az ipar többi szereplője is csatlakozott.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A reakciókra idővel aztán az Embark Studios képviselői is reagáltak egy nyilatkozatban.

"Kontextustól függően felvett hanganyagot és AI által generált TTS audiót használunk a játékainkban. Időnként olyan felvételekre van szükségünk, ahol a színeszek együtt dolgoznak és a csoport kémiája formálja az eredményt, amit persze egy mesterséges intelligencia nem tud emulálni. Amikor viszont kifejezetten játékbeli kontextustól függő hanganyagra van szükségünk, akkor az AI lehetővé teszi nekünk, hogy jobban az élmény köré építsük a kommentárt. Ez kifejezetten igaz, ha az implementáció sebessége indokolja a TTS használatát."

"Ezekben az esetekben AI-t használunk a The Finalsben, de az AI hanganyaga is valódi szinkront vesz alapjául. A nyílt bétában ezeket az alapokat profi színészek előadásai és Embark alkalmazottak munkái adják. A célunk az Embarknál nem az, hogy színészek nélkül dolgozhassunk, ellenkezőleg, a TTS lehetővé teszi, hogy új módokon dolgozhassunk együtt."

Függetlenül attól, hogy melyik fél álláspontján vagyunk ebben a vitában, az tény, hogy a gyakorta lélektelen a kommentár a The Finals meccsei alatt. Időnként nagyon kihallatszik, hogy beleélés nélkül olvasta fel az AI a színfalak mögött, ez pedig egyre nyilvánvalóbbá válik majd a játékosok számára ahogy potenciálisan több száz órát ölnek bele, az egyébként nagyon szórakoztató FPS-be.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)