A PlayStation 3 egyre erősebb exkluzív címeivel szemben előbb-utóbb villantania kell valamit a Microsoftnak is, ellenkező esetben a konzolok ezen generációjában kivívott második helyezése veszélybe kerül. Az egyik ilyen aduász lehet a Max Payne fejlesztőinek értő kezei alatt formálódó Alan Wake, amelyik a konzolok közül csak Xbox 360-on tesz látogatást. (Természetesen PC-re is készül.)
A folyamatos és sajnálatos halasztások miatt már-már újabb Duke Nukem Forever-ként emlegetett alkotással kapcsolatban látott napvilágot néhány információ. Az apropó egy interjú, amit a norvég játékportál, a gamer.no készített Oskari Häkkinen projektvezetővel. Miután nem mondhatom magam oly szerencsésnek, hogy bírjam a vikingek leszármazottainak nyelvét, így kénytelen leszek a nemzetközi szaksajtó által kiragadott információdarabkákra hivatkozni.
Ezek szerint a pszicho-thrillerben a dinamikus időjárás változás kihat a játékmenetre. Szakadó esőbe nem csak rosszabbul látunk a volán mögött, a jármű kezelése is nehézkessé válik köszönhetően a vizes aszfaltnak. Fényes napsütésben, csontszáraz utakon jóval egyszerűbb dolgunk lesz. Ugyanígy kihatással lesz mindez a gyalogosan történő helyváltoztatásra is.
Häkkinen szavai szerint legalább ilyen fontos lesz a bevilágítás is, ami minden korábbi játékot felülmúlóan élethű fény-árnyék játékot tesz lehetővé. Bővebb tájékoztatásra az idei E3 előtt nem számíthatunk.