Hirdetés

Anno 1701

|

Aki ismeri az Anno sorozatot, már jól tudja, hogy mit várhat az 1701-től, annak pedig aki nem hallott még róla, felesleges lenne elkezdenem magyarázni miről is szól. A német építgetős stratégiai játékok gyöngye most visszatér, hogy bemutassa, mi a helyzet 198 esztendővel az előző rész után.

Hirdetés

Az első néhány percnyi játék, és a szerintem kifejezetten hangulatosra sikerült intro révén már alapból jó benyomást tett a progi. Eleve a bevezető annyira elragadó, hogy az ember szinte érzi az óceán illatát, és legszívesebben egy hajó fedélzetéről kémlelné a távolt, szárazföld után kutatva.



Az első pillanatokban, mikor a királynő már elmagyarázta a tudnivalókat, rögtön vetettem egy pillantást az Óceánra, mint az ilyen témájú játékok egyik vitális pontjára. Ugye ha a környezet kellően szép, akkor a hangulatot már elég nehéz elrontani. Márpedig a világ gyönyörű, ezt első pillantás után kijelenthetjük. A kamera kezelése a szokásos, és a hagyományos felülnézet mellett van egy aranyos extra perspektíva is, amolyan tájkép jellegű kedvesség.



Advanced lúzer
A tutorial végigpörgetése még soha senkinek nem ártott meg, nyilván nekiveselkedtem hát én is. A tapasztaltabb játékosoknak sok gondot persze nem fog jelenteni, de újdonságok azért akadnak benne. Egyszerűnek tűnik a menedzselés az elején, a házak instant elkészülnek, és a képlet a továbbiakban a szokásos: Letesszük a favágó viskóját, mire az elkezdi a fát vágni. Kuckókat építünk és főteret, mire az emberkéink megjelennek, és szépen benépesítik a környéket. Egyébként a sziget élővilága is nagyon aprólékos. Állatok mindenfelé, fák, bokrok lengedeznek. Kíváncsi vagyok, hogyan fog ez a kis paradicsomi világ festeni, mikor majd hatalmas, füstölgő öntödékben készítjük az ágyút, és gomolyog a füst.



Tutorial
Természetesen nem kötelező a tutorial, egyből kezdhetünk a fő játékmódnak ígérkező „continous game-el” is. Meglepő, hogy a pofás, történetszerű bevezető után ez csak egy szimpla pálya, amelynek paramétereit magunk határozhatjuk meg, beleértve az ellenfeleket, a nehézséget, és a szigetek nagyságát is. Ezek a beállítások viszont igen részletesnek tűnnek. Minden ellenfél erősségét külön meghatározhatjuk, és a győzelmi kondíciókat is elég széles körben szabhatjuk meg. Megjegyzem, hogy a fejlesztők a grafika, és a figurák mimikái alapján kissé komolytalanra vették a figurát. Merthogy ki kell jelölnünk a saját karakterünket is a profilunkon belül (mert profilt kell készítenünk a játék elején), és a választható figurák elég mókásra sikeredtek. Ezzel együtt a hangulat úgy érzem teljesen egyben van, erre vélhetően nem lesz majd panasz.



A kompozíció
Arról, hogy mennyire összetett a játék, egyelőre nem alkothatok véleményt. Az tény, hogy a kereskedelem, a diplomácia, és az igazgatás része is megvan, illetve lesz csata is. Amit még biztosan tudok, hogy az atmoszféra megteremtésébe komoly energiát fektettek és ezt leginkább a zene bizonyítja. Meglehetősen fülbemászó dallamok zendülnek fel, kellemes kivitelben. Az előjelek tehát jók, bízom benne, hogy egy kiváló játékról számolhatok be a teszt után is, a kövektező GameStar hasábjain!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)