Hirdetés

Az Electronic Arts 5 tippje a következő évekre - ha fejlesztő vagy és pénzt akarsz keresni vele

|

Kemény világ a játékfejlesztésé manapság: stúdiókat kell bezárni, franchise-okat kell megszüntetni.

Hirdetés

A DICE Summit nevű Electronic Artsos rendezvényen sem volt túl jó a hangulat.

Ezen a rendezvényen mondott beszédet John Schappert, az Electronic Arts COO-ja (operatív működésért felelős vezetője). Öt pontban foglalta össze, a jövőben hogyan élhetnek túl, és kereshetnek pénzt a kiadók:

1. Ragaszkodni kell a minőséghez - mivel ma már mindenki olvas blogokat, így a fogyasztók tudják, mi a jó és azt követik is. Az EA úgy gondolja, hgoy a FIFA sorozat azért esett a PES mögé egy időben, mert nem figyeltek a minőségre eléggé - és hisznek benne, hogy azért szerezték vissza a vezető helyet, mert ismét a minőség a lényeg.

2. Többet kell kihozni a maketingből - "a marketing nem képes eladni a bizonytalan fogadtatású játékot". Két játékra hivatkozott itt a Catwomanra és a Golden Eye: Rogue Agentre, mint negatív példákra. Elmondta, hogy 10 éve a meggyőző marketing még képes volt eladni rossz játékot is. Ma már ez lehetetlen az első pontban leírtak miatt. vannak játékok, amelyek többet érdemeltek volna - tette hozzá John Schappert, ekkor a Mirror's Edge és a Dead Space slide-jait mutatta. Jobb marketinggel mindkét játék jobban teljesíthetett volna. Pozitív pédaként a nemrég lezajlott Superbowl-on bemutatkozó Dante's Inferno reklámot említette - mint megújuló Electronic Arts reklámstratégia egyik elemét.

3. Be kell fektetni a jövőbe - online kell lenni. A videójáték ciklus legújabb platformjának hívta az online játékot az előadó. "Az emberek kevesebb játékot vásárolnak, de azokkal tovább szeretnének játszani" - mutatott rá az új trendre. A kiadóknak online kapcsoalttal egymáshoz kapcsolódó konzolokra van szükségük, hogy egy adott játék-élmény tovább tartson. Az Electronic Arts igen agresszív DLC stratégiát követ majd, minden játékát DLC-kkel támogatja majd a jövőben.

4. Ne hagyd el a felhasználói bázisodat - Kijelentette, hogy a lemez alapú játékok nem fognak egyhamar kihalni : "ne feledjétek a kicsi, csillogó lemezt" - mondta John Schappert. Más szavakkal a Facebook, online és más, nem fizikai hotdozójú videójáték nem jelenti e teljes jövőt, csak egy részét.

5. Illegitimi Non Carborundum: magyar fordításban: Ne hagyd, hogy a senkik eltiporjanak!

 

Ez a beszéd voltaképp egy morálfokozó előadás akart lenni, de gyakorlatilag tartalmazza az Electronic Arts közeljövőre vonatkozó stratégiáját is...

 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)