Hirdetés

CD Projekt RED: ha a Skull and Bones AAAA kategóriás, akkor a mi játékunk AAAAA-s lesz

|

Tréfásan odaszúrt egyet a Ubisoftnak a CD Projekt RED fejese, de lehet, hogy valójában nem jár messze az igazságtól.

Hirdetés

Bár kétségtelenül létezik olyan értelmezése is annak, amikor egy videojátékot az úgynevezett AAA kategóriába sorolunk, hogy a színvonalára gondolunk, ám ez a minősítés valójában csak annyit jelent, hogy a büdzséje alsó hangon több tízmillió dollár. Természetesen a nagyobb költségvetés elméletben jobb produkciós minőséget tesz lehetővé, többek között első osztályú írók, mocap szakemberek, színészek alkalmazásával, de számtalanszor tapasztaltuk már, hogy a pénz önmagában még nem garantálja a jó végeredményt.

Éppen emiatt a téves értelmezés miatt keltett az év elején akkora visszhangot Yves Guillemot kijelentése, aki a Skull and Bones magas árát azzal indokolta, hogy ez már AAAA játék. Igaz, a Ubisoft ügyvezetője is sem segített eloszlatni a félreértést azzal, hogy a folyamatos halasztgatás miatt kétségkívül elúszott költségvetés helyett inkább a kalózkaland méretével és tartalmasságával takarózott.

Hirdetés

Így aztán nem csoda, hogy az maradt meg az emberekben, hogy itt van egy AAAA-nak mondott szolgáltatásalapú játék, ami se nem jó, se nem tartalmas, de közben meg aranyárban mérik. És  nemcsak a játékosokban hagytak nyomot Yves Guillemot szerencsétlenül megválogatott szavai, hanem a sajtó képviselőiben is. Így amikor a lengyel Stockwatch hírportál munkatársa leült beszélgetni Piotr Nielubowicz-cal, a CD Projekt RED pénzügyi vezetőjével, a párhuzamosan három The Witcher játékon (remake, spin-off és egy új trilógia alapját képező, teljes értékű epizód), a Cyberpunk 2077 folytatásán, valamint egy új IP-n dolgozó cég mikrotranzakciókhoz való hozzáállásán túl az eddig taglalt téma is szóba került.

Arra a kérdésre, hogy a CD Projekt RED a Ubisoft ügyvezetője szájából elhangzott kijelentés után is megelégszik-e a továbbiakban az AAA kategóriával, Nielubowicz így válaszolt:

"A miénk AAAAA-s lesz."

Nyilván viccelt, de ha belegondolunk, hogy milyen sokba került Cyberpunk 2077 fejlesztése (174 millió dollár), marketingje (142 millió dollár), majd az elsietett rajt után a rendbetétele (120 millió dollár), akkor máris más lesz a leányzó fekvése. A nyilvánosan elérhető információk alapján legalább 436 milliót költött a CD Projekt RED a nyitott világú akció-szerepjátékra, ami ezzel minden idők második legdrágább játéka lett a Star Citizen mögött.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)