Hirdetés

Dead Island előzetes

|

A Dead Island túlélőhorror egy paradicsomi szigeten rengeteg zombival, barkácsolt fegyverekkel, közelharccal és szerepjátékos elemekkel.

Hirdetés

Banoi szigetét hiába keresnénk a térképeken, nem létezik. Szerencsénk, hogy ez a helyzet, ugyanis a felkapott üdülőhelyen bizonytalan eredetű fertőzés üti fel a fejét, majd terjed el rémisztő gyorsasággal. Rövid idő alatt a teljes populáció - őslakosok és turisták vegyesen - kilencvensok százaléka ösztönvezérelt ragadozóvá válik. A túlélők csak önmagukra számíthatnak, de ők sem tudják igazán, mihez fogjanak. Keressék meg a járvány forrását? Meneküljenek el a szigetről? Na de mi van akkor, ha a fertőzés nem állt meg a sziget partjainál?



Egyebek mellett ezekre a kérdésekre kapunk választ, ha sikerül túlélnünk a Techland zombis FPS-ét, ami sokkal inkább saját szemszögű kaszabolás, mint hagyományos lövölde.

Miből lesz a zombibogár

Az eredeti 2007-es koncepció szerint a Dead Island szigorúan az egyjátékos élményre koncentrált volna. A története egy trópusi szigeten repülőgép-szerencsétlenséget szenvedett családról szólt volna, az apával a főszerepben, aki a zombik fertőzte földdarabon kétségbeesetten kutatott felesége és kislányuk után. Ráadásul már négy évvel ezelőtt egy olyan technológiával álltak elő a lengyelek, ami lehetővé tette, hogy az élőhalottakról lényegében cafatokban lógjon a bőr, egy-egy erőteljesebb csapásunk nyomán láthatóvá téve az alatta meghúzódó zsír és izomtömeget. Egészen a csontig hatoló sebesüléseket szerezhettek agyvelőkúrára fogott embertársaink. Hiába volt azonban jó az ötlet és elfogadható a megvalósítás, ha egyszer a tesztcsoportból senki sem figyelt az ilyen apró részletekre. Ment tehát a kukába zombik lehántott bőre a singleplayer-koncepcióval együtt.

It's alive!

Bár a Chrome 5 motor elvileg többre képes, mint négy évvel öregebb elődje, az élőhalottak anatómiailag tökéletes csonkolását lehetővé tevő ambiciózus technológia éléből visszavettek egy kicsit a mérnökök. Így, ha nem is ugyanolyan mértékben, mint ahogy eredetileg tervezték, de azért mégiscsak látványos mészárlást vihetünk majd végbe a zombik körében, törött csontokat és levágott végtagokat hagyva magunk után. A derék agyvelő-fetisiszták pedig elhullajtott testrészeiket hátrahagyva is igyekeznek bebizonyítani, hogy egyszerűen zabálnivalónak tartják becses személyünket. Rajtunk kívül három társunk is rajta van a menün, ebből pedig könnyedén kitalálhatjuk, hogy kooperatív öldöklésre érdemes felkészülni. Egyébként a fejlesztők is megsúgták, hogy így fest a helyzet. A négyes Purnából (vélhetően őslakos), Xian Meiből (a Royal Palms Resort szálloda recepciósa), Loganből (egy szörfös) és Sam B-ből (valaha sikeres rapper volt) áll. Sam B a „tank"-karakter, a többiek pedig az ezermester, az orgyilkos és a vezető kasztok valamelyikébe sorolhatók.

Ohh, csak nem Vaas a Far Cry 3-ból?


Máris eljutottunk tehát odáig, hogy kijelenthetjük, a Dead Island szerepjátékos elemeket is tartalmaz. A szereplők mindannyian képességfával és egyedi skillekkel rendelkeznek, Sam B repertoárjában szerepel például a Fury mód. Ezt aktiválva emberünk szeme elé vörös köd ereszkedik, ő pedig fékeveszett tombolásában puszta kézzel tépi szét az élőhalottakat. Ráadásul ő az egyetlen, aki a padlóra küldött zombik koponyáján addig ugrándozik, amíg azok túlérett dinnye módjára szét nem loccsannak.
Ők négyen egytől egyig immunisak a fertőzéssel szemben, tehát nem kell azon paráznunk, hogy valamelyikük megkóstol, s ezzel véget is ér a játék.



A Valve hasonszőrű szériáján túlmutat a szabadon bejárható trópusi sziget koncepciója is. Csak valós, fizikai korlátok szorítják a felfedezést keretek közé. Ilyen lehet a háborgó óceán, egy rohanó folyó, egy megmászhatatlan hegy vagy az első blikkre áthatolhatatlannak tűnő dzsungel. Persze előbb-utóbb megteremtjük a feltételeit, hogy szembenézhessünk az előttünk tornyosuló akadályokkal. Igazán sajnálatos, hogy a sandbox felépítésű játéktér megtervezése mellett nem jutott energiájuk a Techland srácainak dinamikus időjárás-rendszer, illetve az azzal kéz a kézben járó napszakváltás beépítésére. Monszuneső áztatta vagy trópusi vihar tépázta területről nem szól a fáma, ám lesznek olyan zónái a szigetnek, ahol éjszaka fogunk mozogni. A „zombik a sötétben"-ötlet amúgy is sokkal félelmetesebben hangzik, mint a „zombik a napsütésben". A játék kezdetén a szállodától a tengerpartig, a bungalóktól a vízimentők állomásáig, a világítótoronytól a delfináriumig mindenhova elsétálhatunk, sőt az épületek belsejét is feltúrhatjuk használható alkatrészek után.

It's alive! Again...

A fejlesztők szándéka szerint csak elvétve fogunk lőfegyverekre bukkanni, s azokat sem lehet majd túl sokszor használni. Például a halott rendőröktől elvehetjük a pisztolyukat, de már az is csoda lesz, ha nem teljesen kiürült tárral találunk rá az egyenruhásokra.
Éppen ezért alkotják válogatott zúzó- és vágófegyverek, hétköznapi eszközök arzenálunk gerincét. Evező, kalapács, csavarkulcs, bozótvágó kés, tűzoltó szekerce és a lista még hosszasan folytatható. Az eszközöket tervrajzok birtokában a munkapadokon kombinálhatjuk is. Dobókésre kötözött robbanószer, macsétába vezetett áram és hasonló huncutságok, végeredményben ezer különféle gyilok áll majd a rendelkezésünkre az élőhalottak hordái ellen. A lassan vánszorgó dögök elől akár el is szaladhatunk, rohanva támadó sorstársaik elől viszont soha. Rajtuk kívül találkozunk még a gyomortartalmukat az ember orcájába okádó, illetve önmagukat felrobbantó variánsokkal is, az átlagosnál szívósabb bossokról nem is beszélve.



A szerepjátékos fejlődési rendszernek köszönhetően a Dead Island hősei egyszerű átlagemberekből a zombik legnagyobb rémálmává változnának, s hogy ne az ellenfelek számának növelése legyen az egyetlen módja a kihívás szinten tartásának, úgy okoskodtak a fejlesztők, hogy az lesz a legjobb, ha az élőhalottak is erősödnek valamicskét.
Szintén szerepjátékos elem az NPC-k erős jelenléte, ugyanis nem csak a játékosok által irányítható négyes maradt életben. Módunkban áll majd egyes helyszíneket (például egy nagyobb ház erős kerítéssel) megtisztítani, hogy azokat a későbbiekben bázisként használhassuk. Ide érkezik majd a többi túlélő is, akik száznál is több küldetéssel látnak el minket. Akad, aki elveszett rokont vagy barátot keres, akad, aki csak magára gondol és meg szeretne valamit szerezni. Az is előfordulhat, hogy jutalmul a kezünkbe nyomnak egy kocsikulcsot, ami megkönnyíti a sziget további felfedezését. Megint másokkal kereskedni tudunk majd.



A Dead Island lényegében az utóbbi évek zombis, szörnyes horrorjátékainak szintézise, megtalálhatjuk benne a csonkolást, a kooperatív multiplayert, a házilag barkácsolt fegyvereket, s ha még ez sem lenne elég, a sandbox felépítésű világ és a szerepjátékos elemek egyértelművé teszik, hogy a kategória trónjára komoly királyjelölt jelentkezett be. A történet tanulsága pedig: sose lógj a technikaóráról!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)