Hirdetés

Egy játék jobban fogy, ha nincs demója

|

A közhiedelemmel ellentétben csökkennek az eladási számok, ha a játékosoknak alkalma nyílik ingyenesen kipróbálni egy-egy terméket. Az adatok meglepőek.

Hirdetés

Most kivételesen nem a brit tudósok szavát kell magunkba szívnunk, hanem az EEDAR nevű, kimondottan a videójátékokkal kapcsolatos felmérésekre szakosodott cég publikálta az adatokat, melyekből kiderült, hogy abszolút nem éri meg demót kiadni.

Pedig sokan magyarázzák warezolásukat azzal, hogy először ki akarják próbálni a kiszemelt játékot, így döntik el, hogy megéri-e számukra beszerezni egy bolti példányt. Az EEDAR felmérése megmutatta, hogy míg egy átlagos, demót és launch trailert kapó Xbox 360-as játékból körülbelül 250 000 fogy az első hat hónapban, addig azon játékokból, melyekhez csak a megjelenéskor kiadott videó járt, ugyanennyi idő alatt 525 000-et adnak el. Érdekes egyébként, hogy ha egy játékhoz se trailert, se demót nem adnak ki megjelenése előtt, átlagosan mindössze 100 000 példányban talál gazdára. Ebben lehet valami, ott van például a Call of Duty sorozat estete: a demó általában hónapokkal a megjelenés után érkezik (inkább pár hónappal a következő rész piacra kerülése előtt), mégis viszik, mint a cukrot. Mit gondoltok, kell demó, vagy nem?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)