Hirdetés

Évértékelő 2016: ahogy Kaci látta

|

A taktikai FPS-báró és társasjáték guru, Kaci is megemlékezik a 2016-os évről, lesz itt minden, menny és pokol, édes és sós, háború és béke. Tessék olvasni.

Hirdetés

Talán klisésen hangzik, de úgy érzem, hogy minden eddiginél gyorsabban eltelt ez az év. Ezt leginkább olyankor veszem észre, amikor egy hírt úgy kezdek, hogy "Ahogy nemrég XY bejelentette...", aztán rákeresek, és kiderül, hogy az egész februárban történt. Ami talán még ennél is nagyobb probléma, hogy a mindennapjaim sokszor ugyanazok körül a dolgok körül forognak, amelyeket már tavaly ilyenkor is magam mögött akartam hagyni. Meg kell tanulnom jobban értékelni az időt, különben azon kapom majd magam, hogy olyan öreg vagyok, mint daev.

Mi volt a legjobb 2016-os élményed?

Az elmúlt években minden alkalommal a GameStar Tábor kapta ezt a címet, és bizony az idei is elég jól sikerült, sőt, meg merem kockáztatni, hogy még a maga negatívumaival együtt is jobb volt, mint az előző kettő, amiben volt szerencsém részt venni. Bár elég sok munka is összegyűlt arra a hétre, aminek okán sajnos néhány dologból kimaradtam, nagyon élveztem a Velencén töltött hetet, és már hónapok óta rendszeresen eszembe jut, hogy milyen dolgokkal lehetne még jobbá tenni a 2017-es bulit.

Amellett sem mehetek el szó nélkül, hogy május végén megszületett az unokaöcsém, ami egyben azt is jelenti, hogy most egy ideig le van tudva a "Kisfiam, aztán unoka mikor lesz?" kérdéskör a családi ünnepeken, amiért elképesztően hálás vagyok a húgomnak.

Mi volt a legrosszabb 2016-os élményed?

2016-ban rengeteg ember távozott közülünk, és sajnos a GameStar kötelékében is többen vagyunk, akik egy közeli hozzátartozójukat vesztették el. Az édesapám hosszú betegség után távozott egy jobb helyre még szeptemberben, épp azelőtt, hogy találkozhatott volna az unokájával.

Mi volt a legjobb GSO-s élményed 2016-ban?

Csirkéhez hasonlóan én sem erre a pályára készültem, sőt, ha a gimnáziumi nyelvtan tanáromnak akkor azt mondtam volna, hogy én bizony újságot akarok írni, valószínűleg megpróbált volna lebeszélni a dologról. Bár az én írásaimat már 2013 óta olvashatjátok az oldal hasábjain, ez volt az első év, amikor igazán megterhelő volt a dolog. Volt pár megterhelő időszak, amikor nagyon sok feladat halmozódott fel és napokig gyakorlatilag a pizzafutár volt az egyetlen kapcsolatom a külvilággal, ettől függetlenül azonban összességében nagyon örülök, hogy végül itt kötöttem ki és nem forráskódot hegesztek valamilyen informatikai cégnél. Nagyon szeretem ezt a csapatot, és még ha nem is mindenki elégedett, minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy kielégítsük az igényeiteket.

Mi volt a legrosszabb GSO-s élményed 2016-ban?

Az elmúlt 12 hónapban bizony az érzelmek sokszor átcsaptak a palánkon, ilyenkor pedig igyekeztünk a GSO kommentszekcióját valami korrekt mederbe terelni, ami sokszor azzal járt, hogy meg kellett válnunk néhány kommentelőtől. Én egy liberális embernek tartom magam, így sokkal elfogadóbb vagyok bizonyos dolgokkal szemben, de mivel rengetegen vagyunk, elkerülhetetlen, hogy néha ütköztessük a véleményünket. Mindig örülök, ha sikerül kultúremberek módjára vitázni, de sajnos ez ritka, mint a fehér holló.

Továbbra is furcsának tartom, hogy néhányan szent meggyőződéssel állítanak olyasmit, aminek egyébként általában semmilyen valóságalapja. Hogy lefizetett minket egy kiadó, hogy elfogultak vagyunk valamelyik konzol (vagy úgy egyáltalán a konzolok irányában), hogy direkt szítunk vitát, generálunk háborút egy cikkel, és ettől a véleménytől sehogy nem tudjuk eltántorítani.

Melyik szerinted 2016 legrosszabb játéka, és miért?

Nagyon hálás vagyok Chavának, hogy idén nem kellett kritikán aluli játékokat tesztelnem (nem úgy, mint tavaly, amikor 17 pontot kapott az Alone in the Dark), így messziről elkerültek a botrányos alkotások.

Elképesztően haragszom viszont a Ubisoftra a Tom Clancy's The Division miatt, aminek több tucat év játéka díjat kellett volna bezsebelnie, ehelyett pedig csak elégedetlenkedő rajongókat hagyott maga után. Mi az első néhány hétben gyakorlatilag másodállásban próbáltuk meg megmenteni New Yorkot a vírustól, 150 órát belepakolva a játékba, ami aztán újra és újra csalódást okozott. Az amatőr megoldások (mindent kliens oldalon tároltak, ezzel szabad utat engedve a csalóknak), a rengeteg glitch, a játékdizájnbeli döntések, amelyeket csak fél évvel később voltak hajlandóak megváltoztatni, pedig mindenki számára egyértelmű volt, hogy hogyan is kellene működniük, és fejlesztői irodában uralkodó teljes káosz miatt egyik napról a másikra hagytuk ott a játékot, ami azóta rengeteget fejlődött, de ennyi kihagyás után már nem tudnék visszamenni. És minden áldott alkalommal, amikor megnézek egy trailert, elfog a düh és a szomorúság, amiért elbaltázták a lehetőséget.

Melyik szerinted 2016 legjobb játéka, és miért?

Tavaly megfogadtam, hogy bepótlok egy csomó franchise-t, amit valamiért kihagytam (mint a The Witcher vagy a Mass Effect), amiből az lett, hogy csak tovább bővült a lista. Az Uncharted szériát viszont bepótoltam, és bizony soha nem fordult még elő, hogy 5 percig tátott szájjal ámuldozzak egy játékon. Biztos, hogy a közeljövőben újra fogom tolni az Uncharted 4-et, és ha az autózós részt kiadnák külön játékként, hajlandó lennék teljes áron megvenni. 

Mi volt szerinted 2016 legnagyobb pozitív meglepetése?

Számomra ez egyértelműen a Rainbow Six: Siege, amit a megjelenéskor mutatott formája alapján mostanra el is kellett volna felejtenünk. Ezzel szemben a fejlesztők összekapták magukat és kikalapálták a játékot, ami ma az egyik legjobb lövölde a piacon, többen játsszák, mint valaha, és a jelek szerint nagy jövő áll még előtte. A nyár óta gyakorlatilag ez az egyetlen játék, amivel játszom (leszámítva azokat, amikkel "muszáj"), nagyon rákaptunk a haverokkal, pedig korábban soha nem voltam oda a kompetitív lövöldékért.

Mit gondolsz, milyen meglepetések várhatóak jövőre? 

Nagyon bízom benne, hogy a játékipar összekapja magát. A konzolok teljesítménye egyáltalán nem meggyőző, a PC-s portok minősége a béka segge alatt van, a játékok bugosan jelennek meg, a tartalom nagy része a DLC-kben van eldugva, mindenki csak a kötelező minimumra játszik, senki nem mer innovatív ötletekkel előállni. Nyilván előfordulnak kivételek, de ezek csak még kontrasztosabbá teszik az egész piacot.

Ha van, akkor kik a kedvenc kommentelőid a GSO-n?

Nem szeretnék neveket mondani, mert biztos, hogy ki fogok hagyni valakit, és nem szeretném, hogy sértődés legyen. Ettől függetlenül hálás vagyok mindenkinek, aki konstruktív kritikával segíti a munkánkat (mert hát előfordul, hogy hibázunk), szakértelmével kiegészíti a cikkeket (mert sajnos nem vagyunk mindenben szakértők), és nem eteti a trollokat (mert hát rengetegen olvassátok a GSO-t, és akadnak köztük furcsa alakok is).

Mit vársz 2017-től?

Bort, búzát, békességet, több rendezvényt, új PC-t, For Honor tesztet, a mostaninál is izgalmasabb GSO-t, stabilabb Uplay szervereket, alacsonyabb koleszterinszintet, legalább két Fish! koncertet, egy mindent felülmúló GameStar Tábort,  Ken Levine új játékát, több motivációt, kevesebb rinyálást, új kapcsolatokat. És még mindig szeretnék nyerni a lottón.

Kellemes ünnepeket, boldog új évet, sok locsolót, meg amit még ilyenkor el szoktak mondani!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)