Hirdetés

Ezért bukott be a Hyenas, az Alien: Isolation fejlesztőinek új, törölt játéka

|

Egy belsős forrás előállt, és kitálalt a Sega és a Creative Assembly bedőlt lövöldéjével kapcsolatban.

Hirdetés

A játékipar nagyon szomorú hetet tudhat maga mögött. Az Epic Games több száz fejlesztőtől vált meg, közben pedig a Sega elkaszálta több projektjét is. Ezek között ott volt a HYENAS, az Alien: Isolation fejlesztőinek új, többjátékos lövöldéje. A PvPvE kaland már több alfát és bétát is megélt, mire a Sega egy átlagos délutánon kihúzta a dugót.

A Total War-os tartalomgyártó, Volound itt lép be a képbe: ő és a Video Game Chronicle belsős forrásokra hivatkozva elmesélték, mi is történt a színfalak mögött.

Hirdetés

Nincs módunkban igazolni ezeket a forrásokat, de Volound szerint több dühös fejlesztő is előlépett, akik "igazságot és őszinteséget akarnak". Az elmondottak szerint a sztori az Alien: Isolationnel kezdődött, amit ugyan rengetegen ajnározták, de a kasszáknál nem teljesített elég jól ahhoz, hogy megéljen egy folytatás. Ennek következményeképp több Isolation-fejlesztő is lelépett a cégtől, a maradék pedig át lett csoportosítva az akkor még Project Keaton munkanéven készülő Hyenasra.

Az eredeti koncepció egy csapat szerethető szélhámosról szólt, akiket a Firefly sorozat csapata és Han Solo inspirált. A gond csak az volt, hogy a források elmondása szerint a vezetők elkezdték jobban és jobban felvizezni a koncepciót a nagyobb piaci elérés érdekében, és a végére már a fejlesztők nem is értették, hogy hová is tart ez az egész.

Neil Blomkamp filmrendező imádta az Alien: Isolationt, és örömmel segítette ki a Hyenas csapatát. Blomkamp ötlete volt, hogy egy folyamatosan egyre digitálisabb és streaming felé hajló világból fizikai adathordozókat kelljen kilopniuk a játékosoknak. Ez segített új irányt adni a projektnek, de ennek ellenére a stúdió idővel megvált Blomkamptól.

Innen ment tovább a mélyrepülés. A játék egyre inkább egy tucatlövöldévé vált, és valahol az évek során a prémium FPS-ből egy F2P valami lett. Volound egyik forrása egyet is értett itt már a HYENAS kukázásával. Elmondása szerint ez volt a Sega valaha volt legnagyobb büdzsével operáló projektje, de az csak még több pénzt veszített volna hosszútávon. A fejlesztők ugyan szomorúak, de inkább azok miatt a döntések miatt, melyek a Hyenast abba az állapotba terelték, amibe a végére került.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)