Hirdetés

Ezért nem árulja el az Xbox eladási számait a Microsoft

|

Nem valószínű, hogy valaha is lesznek hivatalos eladási adataink az Xbox konzolok kapcsán.

Hirdetés

A Microsoft még a katasztrofálisan rajtolt előző konzolgeneráció idején döntött úgy, hogy inkább nem közöl hivatalos adatokat az Xbox eladásairól. A független elemzések alapján azonban sejteni lehet, hogy a 2020-ban debütált Series S/X modellekből körülbelül 23 millió példány fogyhatott, így a platform továbbra is a harmadik helyen áll a még az előző generációhoz tartozó Nintendo Switch és a PlayStation 5 mögött.

A redmondiak persze hivatalosan nem az Xbox nehézségeivel magyarázzák az eladási számok titokban tartását, hanem azzal, hogy ők a multiplatform Game Pass szolgáltatás miatt már szélesebb spektrumon gondolkodnak ennél, a vállalat egy magas rangú képviselője pedig most ismét felmondta a mantrát.

Hirdetés

Tim Stuart nemrég a Wells Fargo TMS Summit konferencián lépett színpadra, ahol nemcsak arra tért ki, hogy egy sereg játékfejlesztési feladatot szeretnének az AI-ra bízni, hanem a szőnyeg alá söpört konzoleladási adatok témája is szóba került.

"Először én is úgy voltam vele, hogy »Mit műveltek? Az Xbox üzletágban vagytok, és nem adjátok ki a konzolos eladási számokat? Ennek semmi értelme!« De igazából ez volt az első pont, amikor azt mondtuk, hogy nem, ez a tartalomról és a szolgáltatásokról szól."

- ecsetelte Stuart a GameSpot összefoglalója szerint. Magyarán ismét az Xbox-fejes Phil Spencer által is gyakorta hangoztatott érvelést hallhattuk arról, hogy az eladott Xboxok száma nem reprezentálja azt, hogy mennyien veszik igénybe a márkanév alatt futó szolgáltatásokat, hiszen az Xbox Game Studios játékait PC-re is kiadják, a felhős Game Pass (Xbox Cloud Gaming) pedig már számítógépeken, okostévéken és mobilokon is elérhető.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Az utóbbi kapcsán Stuart azt is megjegyezte, hogy az olyan régiók, mint Afrika, India és Délkelet-Ázsia nem a konzolokat, hanem a telefonos játékplatformokat helyezik előtérbe, s hogy a mobil gaming-üzletág több milliárd dolláros nagyságrendű piacot jelent, míg a PC-ké csak 400 millió dollárt, a konzoloké pedig legfeljebb "néhány százmillió" dollárt tesz ki globálisan.

Itt került szóba az Activision-Blizzard idei felvásárlása is, amelyet illetően a Microsoft már korábban is úgy nyilatkozott, hogy az akvizíció valójában a mobilos szegmensbe való betörésüket hivatott garantálni az olyan sikercímek megszerzésével, mint a Candy Crush, a Call of Duty Mobile vagy a Diablo Immortal, ezt pedig most Stuart is megerősítette. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)