Hirdetés

Form teszt - mit tesz egy játék megítélésével három év?

|

A VR mára már túllépett a techdemók korán, a Form viszont nem nyújt többet pár jó ötlet bemutatásánál.

Hirdetés

Már most átlagon felüli éve van a szektornak. A Half-Life: Alyx sokat dobott a VR játékok népszerűségén, de érkezik hamarosan a Medal of Honor: Above and Beyond is, valamint PlayStation VR-ra látogat a PC-n már sikert aratott The Walking Dead: Saints and Sinners, a Pistol Whip, és az eddig Oculus-exkluzív Vader Immortal. A játékipar ezen ága kezdi végre maga mögött hagyni a rövid techdemókat; most, hogy mindenki eleget kísérletezgetett, látta, mire képes a technológia, és azt is hogy ha elég sok, érdekes, nagy költségvetésű és igényesen megalkotott játék jön, az érdeklődők száma is növekszik; ennek köszönhetően egyre hosszabb és jobb játékokat kapunk. A Form eredetileg 2017-ben jelent meg PC-re, és az akkori elvárásoknak még meg tudott felelni (mint azt a korabeli, igen megengedő tesztek is mutatják), de 2020-ban joggal várunk el többet.

Hirdetés

Séta egy tudós elméjében

A körítés szerint Dr. Devin Elit alakítjuk, egy távoli kutatóbázison dolgozó tudóst, aki egy rejtélyes kincset vizsgál, méghozzá úgy, hogy egy gyerekkori trauma következtében szerzett képességével elméjét kombinálni tudja az Obeliskkel. Vagy valami ilyesmi. Mindegy is; bár van némi történetmesélés, a sztori kusza, nincs eléggé kibontva, és a játékmenet szempontjából semmit nem számít, csak azért erőltették bele, hogy ennek hiányát a gonosz kritikusok ne róják fel. Khm.

A feladatunk alakzatokat a helyükre pakolgatni, tárgyakat forgatni és jól pozícionálni, hogy kinyissunk, aktiváljunk dolgokat. Van, hogy összekötött, apró formákat kell megfelelő pozíciókba helyeznünk, máskor egy szétrobbantott kép darabkáit kell a megfelelő sorrendben keretbe tennünk, vagy épp térbeli formákként megjelenített kvázi gombokat bökdösnünk, hogy végigvezessünk egy fénycsóvát a megfelelő útvonalon. A fejtörők valójában ritkán dolgoztatják meg az agyunkat, a legtöbbször teljesen egyértelmű a megoldásuk: a legtöbbször csak meg kell ragadnunk valamit, elforgatni, helyére tenni, és készen vagyunk. Ha a játék bevezet valami újat, arra rövid ideig építkezik, és mire megtanulunk egy mechanikát, jön a következő, úgy, hogy a korábbiak nem térnek vissza.

És a végén: lézershow!

Azt nem lehet elvitatni, hogy a játék látványos, és a hangok is sokat adnak az élményhez, pláne az utolsó, "Simon mondja"-szerű kihívásnál (ami egyébként kissé túl van már használva a hasonló játékokban), melynek keretében színes lézerhúrokon kell "játszanunk"; viszont még ez sem elég ahhoz, hogy a játék emlékezetes maradjon. A Form nagyjából 45-60 perc alatt végigjátszható, és utána semmi okunk nincs a visszatérésre, hacsak nem az, hogy hallgathatjuk a betétdalokat a Cortex módban. Reméljük, a Charm Games csapata épít valami hosszabbat, nagyobbat ezekre az alapokra, nem csak rövid bemutatókban gondolkodik a továbbiakban, mert az ötlet jó, de kár volt ilyen sokáig váratni a PSVR-os játékosokat.

Form
Ma már más szintet kell megütni a VR terén, mint 2017-ben.
Ami tetszett
  • szép látványvilág
  • néhány élvezetes fejtörő
Ami nem tetszett
  • rettenetesen rövid
  • egyáltalán nem nehéz
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)