Hirdetés

Gabe Newell - a Valve-nél szeretnél dolgozni? Nem a papír a lényeg

|

A Steam atyaúristene a modderekről, diplomásokról, és a Valve-nél való elhelyezkedés esélyeiről beszélt.

Hirdetés

A Valve mindig is egy innovatív stúdió volt, akik nem sosem féltek valami újjak próbálkozni annak érdekében, hogy sikeresek legyenek. Gabe Newell a The Washington Post-nak adott interjújában kifejti, mi tette a céget ilyenné, és miért alkalmaznak előszeretettel moddereket a csapatnál.

Attól, hogy valaki megszerez egy diplomát, még koránt sem biztos, hogy ért is a szakmájához. Semmit sem jelent, hogy valaki egy papírt lobogtatva érkezik az interjúra, tények, számok és eredmények kellenek. "10 fejlesztőnek megmutatod ugyanazokat a fórumbejegyzéseket, és csak egy lesz közülük képes produktív irányba vinni a dolgot. A világunk fejlődésében az jelenti a legtöbbet, ha valaki az általa készített projekt lehurrogása után képes kiszűrni az érdemleges kritikát, és az alapján újragondolni az egészet." - mondta Newell.

Sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni a gyakorlati tudásra, mint az iskolapadban szerzett jegyekre vagy diplomára. Hiába van valakinek doktori címe egy elit egyetemről, nem biztos, hogy érvényesülni tud majd a Valve-nél. A legtöbb sikeres pályakezdő ettől függetlenül természetesen diplomás, de az innovatív gondolkodás és kreativitás a legfontosabb húzóerő. Sok esetben keresnek meg olyan moddereket, akinek alkotása kiemelkedő sikereket ért el valamely játéknál. Ezek az emberek már bizonyították rátermettségüket, azt, hogy tudnak bánni a közösséggel, és képesek valódi értéket letenni az asztalra.

A vállalatnál mindenki véleményére kíváncsiak, mindenki beleszólhat a dolgok alakulásába. A jópár évvel ezelőtt kialakult decentralizált vezetési struktúra és a döntéshozó folyamatok is ennek eredményeként jöttek létre. A csapat egy része egyszemélyes játékokat akart csinálni a Half-Life mintájára, mások fejest akartak ugrani a multiba és megcsinálni a Steamet.

A Steam végül úgy született, hogy a fejlesztők a saját szabadidejüket áldozták rá. Munkaidőben a Half-Life 2-t kódolták, amikor pedig volt lehetőségük, nekiálltak a Steam kalapálásának. Tudták, hogy senki más dolgát nem nehezítik, és ha esetleg nem sülne el jól a dolog, csak a saját idejüket pazarolták. Végül jól sült el.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)