Hirdetés

Heroes V: Tribes of the East bemutató

|

Vérszomjas ork horda perzseli fel a háború sújtotta földeket.

Hirdetés

Ha asszociálni kellene a Heroes címét egy ételfajtához, valószínűleg a legtöbben egyből a rétest mondanák. Kedvenc körökre osztott stratégiai játékunkat ugyanis már hosszú évek óta olyan szinten nyújtják, mint a jó háziasszonyok azt a bizonyos tésztafajtát. Már-már tradícióvá vált, hogy minden epizódhoz készül egy tonnányi kiegészítő, amelyek sajnos korábban nem feltétlenül hoztak ezernyi újdonságot. A Nival színrelépése a Heroes V-nél azért pozitív irányba változtatta ezt a tendenciát, így hát érdeklődéssel vártuk a második és egyben utolsó addont, a Tribes of the East-et.

Heroes of Might & Magic V: Tribes of the East - 1. kp Heroes of Might & Magic V: Tribes of the East - 2. kp
Hirdetés

tovbb a teljes galrihoz »

Na de hol vannak az orkok?
A kérdés különösen akkor helytálló, ha óvatlan játékosként rögtön belevágunk a kampányba. A zöld bőrűekre kihegyezett oktatómód után derült égből villámcsapásként éri az embert, hogy először is át kell verekednie magát sok-sok küldetésen a régi frakciókkal. Nagyjából 10-12 órába is beletelhet, hogy végre tombolhassunk egy kicsit az ork hordákkal, addig is azonban kárpótol majd a régről ismerős karakterek és az új egységek felbukkanása. Mostantól minden oldal minden egyes harcosa kap egy új, alternatív fejlesztési lehetőséget, így szintenként már három karakterből választhatunk. Hőseinket immár harc nélkül is feltápolhatjuk, a katonák feláldozásával ugyanis bizonyos mennyiségű tapasztalati pontot nyerünk. A sima varázstárgyak mellett megjelentek a több darabból álló kollekciók is, amelyeket teljes egészében összegyűjtve mindenféle jóban részesülünk. A szükségtelen artifactoktól akár a piacon is megszabadulhatunk, főkarakterünket pedig a megfelelő épületnél újraképezhetjük, lecserélve a felesleges képességeket.

Buzogánnyal szétcsapott koponya
Ha sikerült elverekednünk magunkat agyaras barátaink kampányához, akkor bizony merőben új játékélmény vár ránk. Sokan féltek attól, hogy a törpékhez hasonlóan az orkok egységei sem lesznek túl változatosak, ám a Nival kitett magáért, és jó néhány érdekes unitot kitalált. Goblinok, kentaurok, orkok, wyvernek és küklopszok alkotják félelmetes seregünk gerincét, és bizony egyikük sem az a kifejezetten varázsolgatós alkat. Van ugyan sámán, meg íjász is, de a sikeres taktika egyértelműen a brutális közelharci egységekhez kötődik: nem érdemes védekezésre berendezkedni, csakis totális lerohanásra. Annál is inkább, mivel az ork egységek fő erejét a Blood Rage adja, amit csak harccal szerezhetünk; ha hosszú körökön át nem csapunk le senkit, akkor jelentősen legyengülnek vérszomjas barátaink. Vastag bőrüknek hála (?), az új frakció elég jól bírja a mágikus csapásokat is, az első tapasztalatok szerint multiban ez bizony a kelleténél is nagyobb előnyt jelent. Remélhetőleg hamar kijavítják ezt az apró hibát egy patch-csel, és akkor a Tribes of the East egészen remek standalone kiegészítővé válik.

Hirdetés

GameStar

 

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)