Hirdetés

Hyrule Warriors: Age of Calamity teszt - harc kifulladásig

|

A Legend of Zelda alapján készült már színtiszta akciójáték - ez az epizód azonban a nagyszerű Breath of the Wild közvetlen előzményeként még érdekesebb háborút kínál.

Hirdetés

Kevés olyan fejlesztőstúdió akad, amelyik annyira be lenne skatulyázva, mint az Omega Force. A japán fejlesztőcsapat az elmúlt 20 évben ötvennél is több játékot készített, csaknem mindig az anno hatalmas sikernek bizonyult Dynasty Warriors receptjét remixelve (és e számban a bővített kiadások, mobilos verziók, portok nincsenek is benne).

Hirdetés

Noha még mindig a kínai ókor akciódús feldolgozása a zászlóshajó, a fejlesztők a Personától a Gundamig, a Fire Emblemtől a Dragon Questig, a One Piece-től a Legend of Zeldáig rengeteg japán licencelt világba is ellátogattak. A legújabb Warriors épp ez utóbbi szálat nyújtja, méghozzá a korszakalkotó Breath of the Wild előtörténetét is elmesélve.

Monumentális kalamitás

Akár történelmi ihletésű, akár fantasy Warriorsról van szó, a játékmenet ugyanaz: épp kiválasztott karaktereinket elengedik egy hatalmas, aktív csatatéren, és mire ott végrehajtunk minden aktuális feladatot, a KO-számláló jó eséllyel ezer feletti értéket fog mutatni. A százszámra mészárolt szimpla ellenfelek nagyjából zéró fenyegetést jelentenek, de a kapitányokkal, ellenséges hősökkel, illetve csak úgy tomboló főellenfelekkel szemben már nem árt kombózni, védekezni, speciális képességeket használni. Bár a harcrendszer nem túl komplex, a Breath of the Wild megannyi trükkje és varázslatszerű megoldása bevethető itt is.

E rokonság természetesen mindenhol érezhető: a pályák közt különféle étkeket főzhetünk, az ellenfelek, a fegyverek és a helyszínek is ismerősek lesznek, és természetesen a grafika stílusa, no meg a zenék is visszaköszönnek 2017 legjobb játékból. A fagyasztás, vagy épp a mágnes használata ugyan kizárólag harcban hasznosak, de ezek így is izgalmasabbak, mint egy ezeregyedik szupertámadás, ami a többi Warriors mellékszálra jellemző. A fejlődési rendszer is rém egyszerű, de az erősödés azonnal érezhető, így a végtelen tápolás ígérete beindítja a szokásos jRPG-ösztönöket az arra fogékonyaknál (és az undort a többieknél).

A nagyszerű ihletőnek köszönhetően az Aga of Calamity első órái barátságosabbak, szórakoztatóbbak, mint az átlagos Warriors epizódok, de az tagadhatatlan, hogy a játékmenetet ez sem tudja megreformálni.

Akinek herótja van az egyszerű, szinte agymunkát sem kínáló henteléstől, annak valószínűleg ebbe is beletörik majd a bicskája, aki viszont képes lazítani a végtelen gyakás közepette, az ismét egy igen méretes játékot kap a sorozattól. Hyrule térképén rengeteg ikon fedhető fel a sztorihoz kapcsolódó pályák mellett pár perces extra kihívásokat, boltokat és kovácsműhelyeket lehet előcsalogatni. Néha egy rakás étel vagy szörnykomponens leszállításáért egy új recept a jutalom, másszor pedig a kombóink hossza, netán életerőnk nő meg. A sorozattól elvártnál jóval kevesebb karaktert, mindössze 18-at tudunk feloldani, ám ők tényleg különböznek egymástól. A hatalmas kőpallossal küzdő Daruk például teljesen más taktikát igényel, mint az inkább varázslataival operáló Impa.

Beszédes Zelda, néma Link

Az akciót tekintve az Age of Calamity az egyik legjobb játék a sorozatban - vagy legalábbis ezek a karakterek közelebb állnak a szívemhez, mint néhány anakronisztikus kínai tábornok vagy japán szamuráj. A program azonban távolról sem tökéletes; az új konzolok kapcsán néhányan már csak a 120 fps képfrissítést fogadják el, pár játék pedig a 6K felbontást is támogatja, míg ez nem sűrűn éri el a 30 fps-t sem 720p-n, és mindezt úgy, hogy a látótávolság sem olyan, amit az erősebb gépeken el lehet várni. Persze, a csupasz tájon messzire tekinthetünk, de az ellenfelek néha zavaróan közelről jelennek meg a képernyőn. Nem lesz ettől játszhatatlan, de az biztos, hogy az Omega Force képtelen volt megfelelő teljesítményt kicsikarni a Switchből.

Az talán nem meglepő, hogy bár most minden más karaktert szinkronizáltak, Link továbbra sem hajlandó megszólalni - azon viszont meghökkentem, hogy az elvileg a Breath of the Wild előzményeit, a száz évvel korábbi háborút elmesélő történet milyen kusza lett. Korábban rengeteget lehetett hallani a "nagy kalamitásról", aminek következtében romba dőlt a világ, és mindent szörnyek leptek el - na most nem csupán e folyamatot lehet közelről tanulmányozni, de időutazás, eltérő idősíkok manipulációja is belép a képbe.

Engem a sztori nem tudott lekötni, de hát a Warriors-játékok legtöbbje nem is lenyűgöző új történetek elmesélélért jött létre, hanem a rajongók agyatlan szórakoztatására. És így nézve, az Age of Calamity működik.

Bár a Breath of the Wild különleges élményét, mágikus játékmenetét meg sem kísérli visszaadni, így sem szívesen tettem le a kontrollert. Tudom, hogy vannak, akiket taszít ez a játékstílus, és őket ez a felvonás sem fogja meggyőzni - mint ahogy az is csalódni fog, aki a képek és a cím alapján valami hasonlót várna, mint amit a Breath of the Wild nyújtott. Ha viszont kedved lenne Linkkel és cimboráival vad háborúkat vívni Hyrule földjén, ennél jobb opciót nem fogsz erre találni.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hyrule Warriors: Age of Calamity
A Breath of the Wild és a Hyrule Warriors találkozásából kiszámítható játék jött létre, az állandó gyakás és tápolás egyszerű, de minden monotonitása ellenére is jó vele játszani. A környezet, a grafika és a zenék pedig még tovább növelik az élményt.
Ami tetszett
  • a 18 karakter tényleg eltérő élményt kínál
  • elképesztően tartalmas
  • a BotW-ból átvett képességek jól működnek
Ami nem tetszett
  • technikailag nem egy remekmű
  • a kamera néha irritálóan mozog
  • a sztori a legőrültebb rajongókon kívül senkit nem fog lekötni
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)