Hirdetés

Izgalmas részletek derültek ki az EA Star Wars-os stratégiai játékáról

|

A Respawn és a Bit Reactor projektjét szerencsére nem érintette a játékiparon végigsöprő kaszálási, bezárási hullám.

Hirdetés

Év elején összeszedtük, hogy milyen Star Wars-játékok érkeznek 2024-ben és a távolabbi jövőben, és említettük benne a KotOR remake-et, valamint a Respawn FPS-ét és a közreműködésével készülő stratégiai játékot is. Azóta viszont rengeteg minden történt a franchise kapcsán: a KotOR remake sorsa először bizonytalanná vált, majd a Saber megerősítette, hogy náluk készül, az Electronic Arts pedig elküldte a dolgozóinak 5%-át, és kukázta a Respawn belső nézetes projektjét.

Szóval egyedül az RTS maradt, amin a Bit Reactor dolgozik a Respawn támogatásával. A Bit Reactor két munkatársa, a veterán fejlesztőknek számító Daanish Syed és Ryan McFall most a PC Gamernek árulták el, hogy az ő stratégiai játékuk miben lesz más, mint az eddigiek. 

Hirdetés

Syed - aki olyan szériákon dolgozott korábban, mint az XCOM - elmondta, hogy az embereknek van egy határozott és bekorlátolt elképzelése arról, mi lehet egy stratégiai játék, és ez az egyik dolog, amit megpróbálnak megváltoztatni: bővíteni a felfogást arról, hogy valójában milyen élményt jelent egy stratégiai játékkal játszani. Szerinte mint minden más műfajban, úgy itt is van egy komplexitásspektrum, a két véglet között pedig rengeteg variáció van. Példának a versenyjátékokat hozta fel, ahol vannak árkád mókák és szimulátorok is, az emberek pedig nem ijednek meg ettől, mert ismerik a spektrumot, érzésük szerint a stratégiáknál viszont nem láttunk mindent. 

Syed és McFall szemléltetésül érdekes játékokat említettek: a Mario + Rabbidsot és a Baldur's Gate 3-at, mint két olyan stratégiai vagy ahhoz kapcsolódó alkotást, amelyek kitágították a zsáner határait. Mindenképpen rendhagyó projekttel készülnek tehát, amit az irányítás terén is szeretnének elérni: a cél az, hogy nagyszerű első benyomást tegyenek a játékosokra és ne terheljék őket túl. Hogy szórakoztató legyen a beletanulási folyamat, és csak azután rétegezik a további funkciókat és rendszereket, hogy sikerült megragadniuk a játékost. A fókusz az egyszerű kezelhetőségen van (az irányítás mellett a felhasználói felület esetében is), és szeretnék, ha nemcsak egérrel/billentyűzettel, hanem mindenféle kontrollerrel, sőt érintőképernyővel is élvezetes legyen vele játszani. 

Syed hozzátette, hogy egy új vizuális nyelvet szeretnének kifejleszteni a stratégiai játékuk számára, mint amilyenek a Star Wars Jedi: Survivor esetében például a csillagtérképek voltak. Ez is illeszkedni fog a Csillagok háborújához, de egyben egyedi is lesz. A fejlesztők azonban gondosan kerülték azt, hogy RTS-nek nevezzék a projektet, szóval még az is lehet, hogy végül körökre osztott lesz. 

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)