Idén nyáron is megrendezésre kerül a SIGGRAPH, vagyis a számítógépes grafika szakembereit tömörítő konferencia, azt pedig már most tudjuk, hogy az Nvidia igen komoly bemutatóval készül, ugyanis prezentálni fogják az elmúlt pár év legérdekesebb kutatási eredményeit, többek között a mesterséges intelligenciára vonatkozóan.
Az egyik legérdekesebb publikáció Gilles Daviet kezéből kerül majd ki és azt vezeti le, hogyan lehet rendkívül életszerű interaktív hajszimulációkat létrehozni a GPU segítségével, ez pedig azért is érdekes, mert egy rövid videó formájában már most ízelítőt kapunk abból, hogy ez a módszer mennyire meggyőző eredményekhez vezet.
A bemutatón egy virtuális modellt láthatunk, akinek több tízezer hajszálát szimulálja le a gép, melyeket az egér segítségével szabadon mozgathatunk, a tincsek pedig életszerűen reagálnak minden egyes interakcióra. Az Nvidia szerint ez a "neurális fizika" lévén lehetséges, ami nagyon leegyszerűsítve azt jelenti, hogy a grafikus processzor MI-módszerek segítségével tudja meghatározni, hogy egyes hajszálaknak hogyan kell mozognia.
Persze felvetődhet a kérdés, hogy miért is olyan fontos, hogy a játékokban gyakorlatilag sci-fi technológiával szimuláljuk a karakterek haját, de könnyen el lehet azért képzelni, hogy ez nem csak játékokban, de filmekben és animációban is nagyon sokat segíthet majd, illetve tényleges szimulációs felhasználási esetekre sem utolsó.