Hirdetés

Mass Effect 4 - 10 dolog amit szeretnénk, de biztosan nem lesz

|

A rajongók rengeteg dolgot várnak a Mass Effect negyedik részétől, néhány kérdésben azonban eltér a játékosok és a stúdió véleménye.

Hirdetés

A BioWare bizony magasra tette a lécet a Mass Effect trilógiával, amely minden idők egyik legnépszerűbb RPG szériája lett, és bár a harmadik rész megosztotta a rajongókat (főleg az ominózus befejezéses botrány kapcsán), minden epizód fel tudott mutatni valamit, ami a képernyő elé szögezte a rajongókat. 

A széria következő epizódjáról még mindig csak apró foszlányokat tudunk, de hát mikor volt elég a rajongóknak a "majd valamikor lesz" válasz egy kiadó részéről? Természetesen megindultak a találgatások, azzal azonban mindenki tisztában van, hogy bár olyan alapelemek, mint az erősen taktikai alapokon nyugvó harcrendszer, az emlékezetes karakterek és a zseniális történeti szál most is garantált, néhány dolgot már most temethetünk. Azt már a BioWare is bejelentette, hogy a játék nem közvetlen folytatás lesz, hiszen a harmadik epizóddal lezárták azt a történetet, így biztosan nem a Reaperes szálat viszik majd tovább. Van azonban rengeteg dolog, amelyért a rajongók ölni tudnának, bizonyos okok miatt azonban a nyakunkat mernénk tenni rá, hogy biztosan nem kapnak majd helyet a Mass Effect 4-ben. A whatculture.com összesítésére alapozva most meg is mutatjuk, melyek ezek, de természetesen a legfontosabb a ti véleményetek lenne a kérdésben.

Kooperatív kampány

A Mass Effect 3 multijában bevezetett kooperatív játékmódon meglepően jól sikerült, de kijelenthetjük, hogy ezek a játékmódok szinte minden esetben hibátlanul működnek, hiszen vagy az egyikünk ügyetlenségéből adódó mókás pillanatok miatt élvezzük különösen a játékot, vagy az komplex bossokon nyújtott csapatmunka és az egy hajszálon függő helyzetek közös megoldása dobja meg a játékélményt. Bár sokan örülnének egy kooperatív kampánynak, A Mass Effect egyjátékos módját elsősorban a személyes döntéseink befolyásolják, ezt a felelősséget pedig nem lehet elosztani a játékosok közt, hiszen az teljesen felborítaná a narratívát.

Játszható Elkorok

Az Elkor a széria egyik legemlékezetesebb faja. A 4 lábon járó lomha teremtmények elképesztően erősek és strapabíróak, harcosaik gyakorlatilag élő tankok, akik mivel nem tudnak puskát a kezükbe venni, a vállukra szerelt fegyverekkel harcolnak. Bár elsőre viccesnek hangzik egy ilyen csata, az elképesztően lassú mozgás és a megszokottól messze eltérő harcmodor miatt egyáltalán nem sülne el jól a dolog.

Ne legyen multiplayer

A Mass Effect 3 többjátékos módjától legalább annyi ember kapott instant szívrohamot, mint ahányan csalódott spanyol drukker van most a világon. Bár sokan szerették, a többjátékos mód elhagyásával jóval több idő jutna a kampány pofozgatására, ami valószínűleg sok ember szívét dobogtatná meg. Ne felejtsük el azonban, hogy a játék mögött az EA áll, és mivel a Mass Effect 3 multiját még mindig pörgetik a rajongók, biztosra vehetjük, hogy egy mikrotranzakciókkal tarkított többjátékos mód most sem marad majd ki.

Vissza az első rész harcrendszerét

A Mass Effect első részében a fegyverek még teljesen más elven működtek, mint a későbbi részekben. A gyakorlatilag végtelen lőszerrel rendelkező ám túlmelegedő fegyverek koncepcióját a későbbi részekben lecserélték egy elsőre szintén újszerűnek tűnő, de gyakorlatilag sokkal hétköznapibb megoldásra. Bár a lore-ba az első illett jobban, a játékosok nem szórakoztak túl jól, így valószínű, hogy a populáris megoldást nem cserélik majd le egy unalmasra, illetve megmagyarázni is problémás a visszafejlődést.

Prothean civilizáció

Egy esetleges előzménytörténet esetén elképzelhető lenne, hogy Protheanokkal is találkozzunk. A legendás faj társadalmába és történelmébe kaptunk némi bepillantást a harmadik részben, ezt fejthetné ki sokkal jobban a Mass Effect 4. A sorozat alappillérei azonban a döntések és azok következményei, egy előzménytörténet végkifejlete viszont predestinált, így kiveszne az izgalom a végjátékból.

Mass Effect MMORPG

Bár a Mass Effect univerzum a maga rengeteg különböző fajával, karakterosztályával, bolygójával és lehetőségével a tökéletes alapot adná egy MMO megteremtéséhez, ez a rész még egészen biztosan nem az lesz. Egy átlagos MMO fejlesztése simán eltart 4-5 évig, a BioWare-nek egyszerűen nem volt ennyi ideje, a Mass Effect 4 pedig a jelek szerint jövőre megjelenik. Talán egyszer kapunk egy MMO-t is.

Űrcsaták

Bár rengeteg bolygó és civilizáció található a játékban, az őket összekötő űr igencsak kevés figyelmet kapott. A készülő epizód kapcsán szárnyra kapott néhány pletyka, melyek szerint akár űrcsatákba is bonyolódhatunk majd, ezekre azonban gyakorlatilag semmi esély sincs. Egy ilyen játéktechnikai elemet csak nagy méretben, rengeteg hajóval lenne érdemes megvalósítani, ebbe azonban biztosan nem fog bele a BioWare. Ha űrcsatázni akartok, tessék a Star Citizennel szemezgetni.

Testreszabható csapat

Számos rajongóban felmerült, hogy a játékos még szorosabb kapcsolatot alakíthatna ki saját legénységével, ha azok tagjaira sokkal nagyobb befolyása lenne. Felejtsük el azonban, hogy lehetőségünk lesz egy teljes Turian csapatot összeállítani. A BioWare nem kis energiát ölt a tökéletes csapat összeállításába, ahol a sok különböző egyéniség kovácsolta egységgé a legénységet, szerethetővé az egyes tagokat, ezt pedig nem fogják tönkretenni.

A felfedezés öröme

Az E3-on nagy sikernek örvendő No Man's Sky a maga procedurálisan generált világával hatalmas sikert aratott, a Mass Effectben ehhez hasonló felderítés (felszállunk egy bolygón, átrepülünk egy másikra) azonban elképzelhetetlen. A narratíva miatt minden tökéletes pontossággal van a helyére illesztve, egy ennyire részletgazdag világban pedig ekkora szabadságot megvalósítani lehetetlen.

Shepard

A trilógia legendás parancsnoka minden játékos szívében helyet kapott, a legtöbben el sem tudják képzelni, milyen lehet egy folytatás nélküle. A BioWare kerek perec megmondta, hogy Shepard sztoriját lezárták, így legfeljebb a másodhegedűs szerepét tölthetné be, így azonban egyrészt félő, mindenkit csak ő érdekel majd, másrészt az előző részek történései túlságosan is befolyásolnák az eseményeket.

Szerintetek mi kell egy igazán jó Mass Effect 4-hez?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)