Hirdetés

Matterfall teszt - káosz oldalnézetből

|

A Housemarque legújabb játéka egy platformer, de a stúdió más játékaihoz hasonlóan itt is nehéz követni, mi történik.

Hirdetés

Készül vajon valaha még egy olyan jó platformer, mint a Shadow Complex? Ami olyan is, és jó is, van egy magával ragadó vagy legalább épkézláb története, izgalmas, kalandos, jól vegyíti az akciót a platformer szegmensekkel. Ez fogalmazódott meg bennem, amikor elkezdtem játszani a Matterfallal. Mivel a Sony őrületesen tolta már évek óta, egy kicsit többet vártam annál, amit végül nyújtott, de amikor realizálódott bennem, hogy ezt is a Resogunért, az Alienationért, a Nex Machináért és sok más bullet hellért felelős Housemarque csinálta, rájöttem, hogy én lőttem be rosszul az elvárásaimat.

Hirdetés

Nem lényeg, ki vagy, és mit akarsz

A Matterfall nem egy Shadow Complex, sőt a spektrum másik végében helyezkedik el. Minimális története van: egy robotok által elfoglalt területen kell elpusztítanunk, amit csak érünk, és felszabadítanunk néhány embert, ha épp megtaláljuk azt a rejtett zugot, ahol egy gonosz entitás lila ásványba fagyasztotta őket. (A felszabadításért cserébe új képességeket kapunk, amelyek hasznosak, úgyhogy érdemes keresni az alternatív útvonalakat.) Kezdetben minimálisan bemutatkozik a főszereplő, de aztán egy szó sem esik a cselekményről, csak megyünk, és ölünk, egyre többet harcolunk egyre keményebb ellenfelek ellen.

Adott kifogyhatatlan elsődleges fegyverünk, feloldhatunk másodlagosakat, amelyek rakétákat, gránátokat vagy lézert képesek kilőni, illetve a játékmenet fontos részét képező különleges nyalábvető (nem tudok rá jobb szót), amivel egyrészt platformokat kreálhatunk, másrészt felrobbanthatunk bombákat, amelyeket az elhullott robotok hagynak maguk után; gyűjtögetéskor is hasznos. Ezeket megfelelően kombinálva kell megoldanunk az előttünk álló kihívást, ami az esetek nagy részében annyi, hogy a semmiből születik pár száz gép, nekünk pedig egyrészt kerülgetnünk kell őket és lövedékeiket, másrészt el kell takarítanunk őket a színről. Fontos, mi több, a legfontosabb mechanika a vetődés, amely rövid időre sebezhetetlenné tesz minket, illetve aki mellett elvetődünk, az lefagy, így könnyű célponttá válik. A nyalábbal készített platformokon szintén csak úgy tudunk átugrani, hogy a vetődést használjuk, ami néhány mellényúlást és kellemetlen pillanatot eredményezett. Amikor minden irányból halálos töltetek közelítenek az ember felé, nehéz arra figyelnie, hogy épp vetődéssel kell-e ugrania, vagy a hagyományos módon.

Oké, ennyi?

A játék összesen tizenkét szintet tár elénk, három vérszegény bossharccal. A bossok esetében annyi a feladat, hogy tüzelünk a gyenge pontra, és kerülünk mindent, ami halálos lehet számunkra, hogy amikor már megfelelő mértékben csökkentettük életerejüket, még több cuccot kerülgessünk a végéig. Rettenetesen el vannak nyújtva ezek a harcok, és nagyon fájó a végén elbukni egy apró hiba miatt. Sokaknak ez kedvét szegheti, másokban felidézhet régi emlékeket; én nyeltem egyet, és újrapróbálkoztam. Alapvetően a pályák is nagyon hosszúak, a checkpointrendszer pedig múltszázadi. Ha például kiszabadítunk egy embert a pálya egy szakaszán, de később, még a következő checkpoint előtt elhalálozunk, újrapróbálkozáskor a túsz visszakerül a helyére, a kiszabadításával szerzett képességet pedig elveszítjük. Jobban örültem volna, ha sűrűbben pakolják le az újratöltő állomásokat, mert így olyan, mintha a játékidőt akarták volna elnyújtani. És ez érthető: a kevés tartalom miatt a Matterfallt egy ügyetlenebb játékos is letudja négy óra alatt, és nincs sok értelme a visszatérésnek, nincsenek alternatív játékmódok vagy extra kihívások. A kampány van, és kész. Ez még orvosolható frissítésekkel, DLC-kkel, és reméljük, a Housemarque mutat majd hajlandóságot erre, mert inkább kevesebb hosszú, mint több rövid játékot szeretnénk látni tőlük.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Matterfall
Még néhány pályán át tudtuk volna játszani.
Ami tetszett
  • folyamatos pörgés
  • akció- és platformerrészek váltják egymást
  • a Housemarque-tól megszokott hangulat
Ami nem tetszett
  • bármiféle történet hiánya
  • elnyújtott pályák és bossharcok
  • monoton zene
  • rövid
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)