Hirdetés

Még az is lehet, hogy nem lesz rossz játék a Skull & Bones

|

Nehezen készült el, de sokkal részletesebb és kidolgozottabb lesz a Skull & Bones, mint eddig hittük.

Hirdetés

Sosem jelent jót, ha egy játékot annyiszor halasztanak el, gondolnak újra, valamint annyira rejtegetnek, mint a Ubisoft a Skull & Bonest. A fejlesztés még 2013-ban, az Assassin's Creed IV: Black Flag megjelenése után kezdődött el, annak kiváló tengeri küzdelmeire akartak teljes játékot építeni a saját, önálló alkotással még nem rendelkező Ubisoft Singapore-nál, de még a projekt 2017-es leleplezésekor sem volt teljesen kitalálva az irány.

Aztán 2018-ban jött és tarolt a hasonló koncepcióra épülő Sea of Thieves, ami feltehetően szintén hozzájárult a további halasztásokhoz, és ahhoz, hogy idővel egyáltalán nem kapott szerepet a játék a Ubisoft E3-as és gamescomos prezentációi során, a megjelenést pedig pénzügyi évről pénzügyi évre halasztották.

Hirdetés

Végül 2020 szeptemberében jelentették be, hogy megvan az új terv, már tudják, milyen irányba kell tartaniuk, és tényleg nem kell sokat várnunk arra, hogy kalóznak állhassunk az Indiai-óceánon.

Akár hiszitek, akár nem, a Skull & Bones már majdnem kész, 2022. november 8-ától játszhatunk vele, és most azt is megtudtuk, nagyjából milyen élményre számíthatunk tőle.

Általmennék én az Indiai-óceánon ladikon

Hogy ne legyen egyszerű (és unalmas) a kalandozás, a játék elején hajótörést szenvedünk, egy fosztogatásra nem különösebben alkalmas ladikkal kelhetünk útnak, hogy elvállaljunk ilyen-olyan feladatokat, és végül legendás kalózzá válhassunk. Dolgunkat a természet is nehezíti, a néha egészen vad időjárási körülményeken túl cápák, krokodilok, vizilovak veszélyeztetik épségünket, de ha sikerrel levadásszuk őket (kapunk ehhez egy lándzsát, amivel a csónakban állva döfködhetünk belső nézetből), bőrüket és húsukat értékesítve vagy craftoláshoz felhasználva még nyerhetünk is az ütközetekkel.

Ahogy egyre több küldetést teljesítünk és egyre hírhedtebbé válunk, úgy készíthetünk jobb, erősebb, nagyobb mértékben testreszabható hajókat, új fegyvereket, úgy vállalhatunk nehezebb, de cserébe jobb jutalommal járó missziókat. Flottánkban több különböző tengeri jármű lehet, melyek mind másra jók: van, ami gyors, de kevés hely jut rajta a rakománynak, van, ami meg lassabb, de cserébe szívósabb és bőven tudunk hova pakolni. Ha tudjuk, mi lesz a feladatunk, ehhez igazítva cserélhetjük le az ágyúkat, a páncélzatot, bevethetünk görögtüzet, mozsárágyút, amit épp a legjobbnak ítélünk meg.

A nyílt világban kalandozva sosem tudhatjuk, mi vár majd ránk. Érdemes legénységünk jólétéről gondoskodni, etetni embereinket és foglalkozni velük, különben fellázadnak, ami nyilván nem túl kellemes élmény, nem segít hozzá minket céljaink eléréséhez.

Játszhatunk egyedül, de az élmény másokkal együtt az igazi - ilyenkor mindenki a saját hajóját hozza, ezzel is taktikázhatunk. Kijelölhetjük, hogy csapatunk egyik tagja a rakományért feleljen, míg a többiek gyors, mobilis fregattokkal kísérik őt és védelmezik minden áron. Sok tengeri ütközetre számíthatunk gépi ellenfelek ellen, de külön lesznek PvP szerverek, ahol más játékosokkal kell szembenéznünk. Ha elsüllyesztik hajónkat, visszatérhetünk a lootért, amíg valaki el nem viszi, de egy része egyébként is nálunk marad, nem kell nulláról kezdenünk.

Hajózás közben több kameraállás között váltogathatunk: kormányozni tudunk belső nézetből, de átválthatunk az árbóckosárra, ahonnan külső nézetből vagy akár távcsővel is körülnézhetünk. 

De a rumot miért?

Földi harc, kardozás vagy pisztolypárbaj sajnos nincs, és a megtámadott hajókra sem lendülhetünk át, hogy ott kaszaboljuk le a legénységek még életben maradt tagjait. A kikötőkben kiszállhatunk, hogy az árusokkal beszélgetve feltankoljunk, elfogadjunk új megbízásokat, testreszabjuk ruházatunkat, rejtett kincseket keressünk, de egyelőre nem esett szó arról, hogy beülhetünk-e például egy kocsmába valami minijátékot játszani kikapcsolódásként. Az biztos, hogy a megjelenés után folyamatosan jönnek majd ingyenes frissítések, kisebb-nagyobb események, amikkel a Ubisoft igyekszik fenntartani a figyelmünket.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Egyelőre ennyit tudunk a Skull & Bonesról, várhatóan még mesélnek majd róla a novemberi megjelenésig. Ha egy teljes értékű, nyílt világú játék volna földi harccal, ami az Assassin's Creed IV: Black Flag szellemi utódjának tekinthető, egy fokkal izgatottabbak lennénk, de azért így is érdeklődve várjuk a startot.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)