Hirdetés

Még idén megjelenhet ez a soha nem látott méretekkel operáló stratégia játék

|

Tényleg elképesztő nagyságú világtérképről beszélhetünk.

Hirdetés

Bár úgy tűnhet, hogy egyre kisebb népszerűségnek örvend a műfaj, még mindig számos tycoon és stratégiai játék lát napvilágot, amik között gyakran egy-egy különlegesebb darab is helyet foglal. Tény, hogy a '90-es és 2000-es évek tájékán élték fénykorukat, de nagyon úgy néz ki, hogy még most is megtalálják a saját célközönségüket, így számos kisebb költségkerettel rendelkező indie projektet is üdvözölhetünk a stratégiai játékokat népesítők táborában.

Egy ilyen új belépő most ezek körébe a Code::Arts gondozásában készülő BOC: Birth of Cultures is, ami leginkább a méreteivel igyekszik kitűnni a műfaj többi képviselője közül. A játék világtérképének mérete ugyanis több mint 491 ezer hexacsempe; viszonyításként, a Civilization VI-ben található legnagyobb méretű térkép még a 7 ezer hexacsempét is éppen csak súrolta. Ezek alapján talán könyebb elképzelnünk, hogy milyen méretekkel is dolgozik a játék, amely rengeteg procedurálisan generált biommal rendelkezik.

Hirdetés

Míg a műfaj legtöbb játékában egy köd előretolásával és kitisztításával oldhatunk fel és juthatunk el újabb területekre, addig ezzel szemben a Birth of Cultures a bolygó természetes görbületét használja fel arra, hogy korlátozza a területek láthatóságát.

Felmerülhet a kérdés azonban, hogy mi célt szolgál egy már-már ilyen indokolatlanul nagy játéktér. Nos, játékosokként a civilizáció fejlődését felügyelhetjük, egészen a kezdetektől, a jégkorszaktól indulva. A kalandjaink elején egy nomád törzs menedzselésével foglalkozunk majd, melynek során több mint 60 ezer évnyi fejlődésnek lehetünk szemtanúi.

A bejelentés a térkép elképesztő méretein kívül kiemeli még a terep és az éghajlat dinamikus változásait is, amelyek a legtöbb esetben nagy valószínűséggel nem a javunkat fogják majd szolgálni. Szó esik ezeken kívül még egy dinamikus fejlődési rendszerről, illetve a különböző kultúrák "sandbox" jellegű kombinációjáról is, viszont ezekről egyelőre nem derült ki sokkal több minden.

A játék várhatóan még valamikor idén belép a korai hozzáféréses fázisába, így ha felkeltette az érdeklődéseteket, akkor érdemes szemmel tartanotok a projekt Steam oldalát, ahol minden ezzel kapcsolatos újdonságot figyelemmel követhettek majd és értesülhettek a pontos megjelenéséről is.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)