Hirdetés

Midőn a hosszú, s heves zivatar (a.k.a. Heavy Rain) aláhull...

|

A GAMASUTRA telenovella sorozatának eheti epizódja.

Hirdetés

A vasárnapi "Na most akkor valóban interaktív film volt-e a Heavy Rain?" után most a fenti (mármint a legfentebbi fenti) címet választotta az aktuális szerző, Ben Abraham tegnap megjelent videójáték-kritikai cikkének címéül. Ez az előbbinél határozottan szilárdabb alapokon nyugvó írássorozatnak tűnik, legalábbis számomra. Nincsen erőltetettség, nincsen levegőben lógó filozofálgatás, de azért egy-két momentummal ebben sem értek maradéktalanul egyet...

Ezúttal azonban az én idióta és teljességgel hasznavehetetlen meglátásaim helyett alkossatok az említett Ábrahám Benedek eszmefuttatásáról saját véleményt, persze csak ha akartok. Íme a cikk.

Tök jó megoldás, hogy (a GSO-n megszokotthoz hasonlóan) a törzsszövegből az egyes témáknak megfelelően linkek visznek tovább az al-cikkekhez. Van itt minden, mi szem-szájnak ingere, például:

- Nem hagyja az Alan Wake, hogy hülye döntéseket hozzon a játékos.
- Nem spórol a fejtörőkkel az indie-gyémánt Machinarium. (Az egy csoda. Ugye kipróbáltátok? Egy pizza áráért tölthető már.)
- Nem akarunk saját életünk problémáival és felelősségeivel szembesülni, miközben Árészt kaszaboljuk a God of War-ban, vagy éppen a Halálcsillagot pusztítjuk el valamelyik Star Wars gammában.
- A Halo: Reach bétája kapcsán hozzák szóba, hogy napjainkban miért tekintik gyakran a játékok körüli promóciós kampányok egyik elemének a játék-újságírókat is. Létezik-e játékújságírói objektivitás, pártatlanság és elfogulatlanság? (Ha nem csal a szimatom, akkor a korrumpáló kiadónak egy játék végső értékelésénél minden egyes korrumpált plusz százalék
súlyos kakaós csiga mennyiségbe kerülhet.)
- A karakter-generálás jövője a játékokban a Fallout 3 tükrében.
- Kapcsolat a narratíva struktúrája és játékmechanizmus között.
- Több, mint 8 év munkaviszony után lelépett az UbiSoft Montreal-tól a tehetséges Clint Hocking (Splinter Cell: Chaos Theory, Far Cry 2). Indoklása rövid és velős: megunta a biztonságos megszokottságot és neki szeretne vágni a bizonytalan ismeretlennek. Jövőbeli tervei egyelőre még képlékenyek.

A kritika törzsszövege pedig alapvetően 3 fő témát boncolgat:

1. A Heavy Rain kameramozgásai, beállítási szögei és operatőri megoldásai.

Itt elsősorban a beleélési faktorról és az egyes vizuális megoldások játékosra gyakorolt érzelmi-érzékelési hatásairól értekeznek.

2. Miért túl nehezek és túl hosszúak a számítógépes játékok?

Miért, azok? Na ez az a pont, ami szerintem totál hülyeség. Szabályt erősítő kivételek hál' Istennek persze bőven akadnak (legutóbb pl. Dragon Age), de manapság sajnos akkor is a kihívásokat nélkülöző, 1-2 nap alatt végigvihető játékok dominálnak. És szerintem ez egy piaci okokból öngerjesztő, egyre erősödő tendencia. Szerintetek? A magyarázat utal még
arra a felnövekvő generációra is, mely képtelen a technológia fejlődésével lépést tartani, s a háttérben meghúzódó, kezelhetetlenül nagy adatmennyiségekkel szemben "csatát vesztve" elveszettnek érzi magát. S ez az elveszettség-érzés vezet oda, hogy ezek a felhasználók a mai játékokat
túl hosszúnak és/vagy nehéznek ítélik meg. Ismétlem önmagamat: Szerintetek? Mi a Ti véleményetek minderről?

3. A single-player játékok kapcsán felmerült előfizetői koncepciók.

Ti fizetnétek havidíjat single játékélményért? Ami engem illet, az attól függ, milyen feltételek mellett. A kulcsszó napjainkban a DLC, mely tulajdonképpen az epizodikus szisztémából evolválódott letölthető tartalmat takarja. A közelgő Mass Effect 3-hoz például a megjelenését követően havi rendszerességgel fognak érkezni a DLC-k. Amennyiben valaki ezeket sorra megveszi, rájön, hogy tulajdonképpen single offline játékélményért fizet havidíjat. A dolog persze csupán opcionális, de végső soron anyagilag ugyanoda vezet. Persze a szokásos Bioware-minőséget figyelembe véve nem is tűnik olyan rossz üzletnek ez az egész. Ellenben, ha mondjuk Bhagat Singh DLC-kre áldoznánk fel a kakaós csigára (másodszor
ebben a hírben!) félretett, keservesen összekuporgatott zsebpénzünket, nos, az már merőben más tészta, vagyis a lehúzás kategóriája lenne. Persze pisztolyt soha nem szorítanak a Tisztelt Vásárló fejéhez, hogy ezt most kényszerből akkor is megveszed...

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)