Hirdetés

Mire jó a DRM?

|

Miért költenek dollárezreket a kiadók, a viszonylag haszontalan másolásvédelmi eljárásokra?

Hirdetés

A DRM mára a kötelező rossz kategóriában tartozik. Aki vett már kemény másoldásvédelemmel ellátott játékot, az tudja, hogy az egyszerű gamer hihetetlen mód tud vele szívni, míg a kalózok napok alatt feltörik azt.

Akkor miért építik még mindig bele a DRM-et a játékokba? A játékipari résztvevők sem egységesek a kérdésben, hiszen például a BioWare legújabb siker várományosa, a Dragon Age: Origins, és az EA új fejőstehén jelöltje a The Sims 3 is DRM nélkül érkezik. A legtöbb szakértő szerint a DRM kettős célt szolgál. Egyrészt, ha kellőképpen kemény védelmet építenek egy játékba, akkor azért a kalózok nem törik azt fel 1-2 nap alatt, néha hetekig kell várni egy működő verzióra. Az eladások nagyon nagy hányada - főleg agyonhypeolt játék esetében - az első hét alatt történik.

A másik fontos tényező, hogy főleg nyugaton, a használt játékok piaca igen nagy. Rengeteg cég termel profitot a használt cuccok árusításával, és ezekből a bevételekből a kiadók egy fityinget nem látnak. Amennyiben egy játékot mondjuk csak ötször lehet telepíteni, úgy a használtjáték piacon is csak max ötször lehet eladni. Ettől függetlenül, szakmai berkekben lassan erősödik az a vélemény, hogy a DRM helyett valami mással kéne meggyőzni a felhasználókat, hogy ne akarjanak túladni játékaikon, és ne is kalózkodjanak. Ötleteket, véleményeket kommentbe várunk. Szerintetek mi a megoldás? Szívtatok már védelemmel?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)