Hirdetés

Nagyobb katasztrófa volt a The Day Before fejlesztése, mint gondoltuk

|

Volt munkatársak táltaltak ki: volt, hogy bírságot fizettek a rossz munka miatt és a trailerekből tudták meg, hogy MMO lett a projektből.

Hirdetés

Nagyon szomorú az, ami a The Day Before körül zajlott. A projektet nyílt világú túlélőjátékként harangozták be 2021 elején, aztán ahelyett, hogy szépen zajlott volna a fejlesztés, lényegében egy szappanoperába csöppentünk, amelyben voltak hatalmas csúsztatások, homlokráncoló információk, hazudozások a fejlesztők részéről és más trailerekről koppintott előzetes is. Ez csak ízelítő, a teljes kép ennél sokkal durvább, de a The Day Before oldalunkon mindent megtaláltok dokumentálva.

December elején megjelent végre a játék a Steamen, de a végeredménynek köze sem volt ahhoz, amit a készítők ígértek, okkal tüntettett el a csapat minden korai trailert YouTube-ról, és pontozták le a dühös felhasználók, ahogy csak tudták. Mindezek hatására a Fnastic csődöt jelentett, a játék megvásárolhatatlanná vált, és már a szervereket is lelőtték, amit a nyerészkedők ki is használtak

A szerverek lekapcsolásának napján a Fntastic még fontosnak talált kiadni egy közleményt, amelyben kijelentette, hogy a gyűlölet tette tönkre a játékukat, és tulajdonképpen rohadjon meg mindenki, aki őket hibáztatja. A nyilatkozatból az jött le, hogy ez volt a tökéletes munkahely, ám a Game Two és a német GameStar tényfeltáró anyagai épp ennek ellenkezőjéről mesélnek.

Hirdetés

A Game Two azt állítja, hogy 16 volt Fntastic-alkalmazottal, egy korábbi önkéntessel és a The Day Before kiadójának, a Mytona hét munkatársával beszélt, az általuk lefestett kép pedig megdöbbentő. A névtelenül nyilatkozó források szerint egy megalomániás káosz volt. A fejlesztést folyamatosan a stúdiót alapító Gotovtsev testvérek szeszélyei befolyásolták: a játék terjedelme és stlíusa mindig változott, ahogy valamelyikük kezébe került az adott hónap valamelyik nagy dobása.

A Gotovtsev testvérek
A Gotovtsev testvérek

A karakterkészítőt például számos alkalommal kellett átalakítaniuk: hol a GTA Online, hol a Hogwarts Legacy, hol a Baldur's Gate 3 hatására. Eleinte egy füstös, nyomasztó város volt az elképzelés, aztán ezt drámaian meg kellett változtatni, hogy világosabb és barátságosabb legyen, miután az egyik testvér játszott a Marvel's Spider-Man 2-vel. Az egyik ex-munkatárs kijelentette: akkor tudták meg, hogy MMO-t kell csinálniuk, amikor az egyik trailerben meglátták.

De mindez semmi azokhoz képest, hogyan bántak az alkalmazottakkal. A Fntasticot már korábban is kritizálták amiatt, hogy önkénteseket alkalmaz a projektjeinél, de a most kiderült részletek még szörnyűbb képest festenek erről. A stúdió állítólag rengeteg tapasztalatlan fiatalt alkalmazott, akiket a székhelyéről, Jakutszkból, valamint a volt Szovjetunió más országaiból, például Kazahsztánból és Örményországból hoztak. Más szóval olyan munkásokat, akiknek nem volt más lehetőségük. A nyilatkozók szerint rengeteg volt az "önként vállalt" fizetetlen túlóra és a hónapokig tartó crunch - akadt, aki csak néhány óra szünetért könyörgött, csak hogy legyen ideje zuhanyozni vagy enni.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


És ez még nem minden. Több forrás is alátámasztotta, hogy az alkalmazottaknak pénzbírságot kellett fizetniük a vállalatnak a nem megfelelő munka leadásáért - állítólag volt olyan, aki 1930 dollárt (nagyjából 680 ezer forintot) volt kénytelen fizetni a rossz minőségű hangfelvételek miatt. Másokat a spontán felmondásokkal tartottak félelemben: a The Day Before öt tesztelőjének egyikét a jelek szerint közvetlenül a megjelenés előtt rúgták ki a cégtől, miután az egyik Gotovtsev talált egy hibát. A testvérekről egyébként senki sem tudja, hová lettek: a megjelenés körül tűntek el, és csak azért jelentek meg újra, hogy Microsoft Teamsen keresztül (!) bezárják a stúdiót. Többen is úgy tudják, hogy egy új, mobiljátékokat készítő céget alapítottak, és új játék fejlesztésébe fogtak

Ha kíváncsiak vagytok a teljes képre, íme a videó: német, de van angol felirat, így egy kis nyelvtudással még jobban elmélyülhettek minden idők egyik legzűrösebb játékának fejlesztésében: 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)