Hirdetés

Nagyon úgy fest, hogy a House of Ashes lesz az eddigi legjobb Dark Pictures játék

|

Szembenéztünk az akkád birodalom elfeledett szörnyetegeivel, és azonnal telepakoltuk a gatyánkat, mégis remekül szórakoztunk.

Hirdetés

Narám-Szín az időszámításunk előtti 23. században uralkodott az Akkád Birodalomban, ami ebben az időben minden bizonnyal kifejezetten kellemes hely lehetett. Az akkádok először a Tigris és az Eufrátesz folyók közti területre telepedtek le, majd városállamokat hoztak létre. Az egyik ilyen város királya úgy határozott, remek móka lenne leigázni a többeket, végül pedig még a sumer területeket is elfoglalta. Így jött létre a világtörténelem első ismert birodalma, melynek az említett Narám-Szín volt a negyedik uralkodója. 

Nem volt tehát rossz dolog akkádnak születni, Narám-Szín azonban sikeresen szétbarmolta az idillt (és akkor most kanyarodjunk át a történelmi tényektől a mítoszok és legendák világába): megkövetelte alattvalóitól, hogy istenként tiszteljék őt, ezzel pedig magára haragította a valódi istenségeket, akik megátkozták népét. Az égi hatalmasok kiengesztelésére aztán templomot épített Enlilnek, a föld, a szél és a viharok istenének az uralkodó. Zseniálisnak tűnő terve nem jött be, háború, éhínség és ragály sújtotta a birodalmat, ami hamar el is tűnt a föld színéről a templommal együtt, utóbbit eltemette a sivatag homokja. 

Hirdetés

Újabb fejezet az antológiában

Nagyjából ez a háttérsztorija a Supermassive Games-féle The Dark Pictures Anthology legújabb fejezetének, a House of Ashesnek, melyet a hazai forgalmazónak, a Cenega Hungarynek köszönhetően már a megjelenés előtt megnézhettünk. Az antológiasorozatról nagyjából annyit érdemes tudni, hogy egymáshoz nem köthető, különálló horrorsztorikból áll össze, ezek a fejezetek, vagyis az egyes videojátékok mind-mind valamilyen városi legendához kapcsolódnak. A Man of Medan a SS Ourang Medan szellemhajó sztoriját mesélte el, a Little Hope pedig a salemi boszorkányperekkel foglalkozott. Maga a játékmenet a 2015-ös Until Dawnnal megkezdett túlélőhorror vonalat viszi tovább,  főszereplőink közül bárki meghallhat, egyáltalán nem biztos, hogy mindenki megéri a stáblistát. Ezek az esetleges halálok nem jelentik azonban a játék végét, belesimulnak a narratívába.

A bombák földjén

A House of Ashes konkrét cselekménye 2003-ba, az iraki háború kezdeti időszakába repít bennünket vissza. Hőseink, az amerikai különleges erők, a légierő, valamint a CIA tisztjei. Egy állítólagos földalatti vegyifegyver depót akarnak felszámolni. A helyszínre érkezve tűzharcba keverednek az iraki katonasággal, majd egyszer csak megrázkódik a föld, és mindenki a mélybe zuhan. A földrengés következtében Narám-Szín elfeledett akkád templomában találják magukat, a mélységben azonban nem csak egy már régen letűnt civilizáció romjai várják őket, hanem osonó árnyak, szörnyűséges, vérre szomjas bestiák is. 

Főszereplőnket, Rachel King CIA tisztet az az Ashley Tisdale alakítja, akit leginkább talán a Horrorra akadva 5-ből, a Csajos buli című vígjátékból, a Bűbáj herceg és a nagy varázslat animációs filmből, illetve több tévésorozat epizódszerepeiből ismerhetünk. Kétségtelenül nem egy A-listás sztárról van szó, de ettől még bőven lehet, hogy egy emlékezetes protagonistát ismerhetünk meg általa. A többi The Dark Pictures játékhoz hasonlóan ezúttal is összesen öt karaktert irányíthatunk: Rachel mellett föld alatt reked férje, Eric King ezredes is, továbbá két tengerészgyalogos, Jason Kolchek és Nick Kay. Hogy izgalmasabbá tegyék a szereplőgárda összetételét, úgy alakították az írók a sztorit, hogy a földalatti akkád templomba az amerikaiakhoz hasonlóan az iraki erők is lepottyanjanak. Emiatt ötödik játszható karakterünk Salim Othman személyében egy iraki katonatiszt lesz.

Ha életben akarnak maradni, és el szeretnének menekülni az árnyak közt járkáló borzalmaktól, akkor az amerikaiaknak és az irakiaknak össze kell dolgozniuk, használva "az ellenségem ellensége a barátom" alapvetést. Rajtunk múlik, hogy mindez sikerül-e, vagy engedünk a széthúzásnak. Ugyancsak érdekes lesz az egy oldalon álló, ugyanakkor különböző katonai rangjelzéssel rendelkező szereplők viszonya: merünk-e ellentmondani a felettesünknek, vagy ha ő nyugalomra int, akkor megpróbáljuk inkább elhessegetni a természetfeletti jelenlétének gondolatát, noha az előbb tényleg láttunk valamit mozogni az árnyékok sűrűjében. 

Generációs váltás

A sötétből ránk rontó szörnyetegek élethű mozgásáról motion capture gondoskodott, a látványon pedig érezhető, hogy ez az első next-gen, tehát PS5-re és Xbox Series X-re is megjelenő The Dark Pictures Anthology epizód. Kifejezetten szép a játék, jól néznek ki a karakterek, a környezet változatos (már amennyire egy földalatti templom az lehet), váltogatják egymást a klausztrofób helyek és a hatalmas nyitott terek. A technikai fejlődés is örömteli, a Will Doyle játékrendező által prezentált demóban a játékmenetbéli újítások tűntek a legizgalmasabbnak. Ezek közül a legfontosabb az, hogy végre kukázták a fix kameranézetet, bármikor szabadon, 360 fokban körbeforoghatunk. Hasznos mechanika lesz az elemlámpa használata is, ami értelemszerűen egy ilyen helyszínen a legjobb barátunkká fog válni.

Fontos még kiemelni, hogy mivel egyes játékosoknak túl gyors, másiknak fájóan lassúak voltak a QTE szekvenciák (azok a részletek, mikor valamelyik gombot kellett gyorsan lenyomni a továbbhaladáshoz), dedikált nehézségi fokok is kerültek ezúttal a játékba. A végigpörgethető játékmódok sora azonban most sem változik: a Shared Story a közös online játékot fedi le, a Movie Night esetében öten csücsülhetünk egymás mellett a kanapén, és a kontrollert egymásnak adogatva személyesíthetjük meg a szereplőket. A single player módot szokás szerint kettéosztották: a Theatrical Cut az alap sztorit jelenti, az előrendelői bónuszként elérhető Curator's Cut pedig megkavarja a dolgokat, extra jelenteket fűz a történetbe, vagy épp megcseréli a szereplőket - ezzel is növelve az újrajátszhatósági faktort.

Minden esély megvan arra, hogy a The Dark Pictures Anthology - House of Ashes legyen a széria eddigi legjobb játéka. A játékmenetbéli és a technikai fejlődés már a prezentációban is tetten érhető volt, a történet izgalmasnak tűnik, parafaktorból és vérből sincs hiány. Kíváncsian várjuk, mire lesz képes a játék. A House of Ashes valamikor 2021 folyamán fog megjelenni PC-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X|S-re.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)